اداره امور را به خردمندان واگذارید

تنها راه علاج خروج آمریکا از بن بست های کنونی در یک کلام؛ پایان دادن به رفتارهای خشن، نژادپرستانه و واگذاری منطقی امور تصمیم سازی و تصمیم گیری به خردمندان است.
به گزارش اقتصادسرآمد، برایان هوک نماینده آمریکا در امور ایران در گفت و گویی با نشریه فارن پالیسی گفت: «ایران بدون فشار اقتصادی، انزوای دیپلماتیک و تهدید باورپذیر به بازدارندگی نظامی در جهت دفاع ما از منافع مان، پای میز مذاکره نخواهد آمد.» «دولت ترامپ از تمامی این عوامل استفاده کرده و به همین دلیل شانس دولت او برای رسیدن به توافق جدید افزایش یافته است».
آقای برایان هوک که سابقه و ید طولایی در سازماندهی اقدامات و رفتارهای نژاد پرستانه ضد ایرانیان دارد، در این مصاحبه بدنبال ارائه راه حل و یا سازوکار منطقی برای انجام تفاهم و یا مصالحه جدید با ایران نیست،  بلکه تلاش نموده با انتخاب واژگان فریب کارانه، خرابکاری دولت ترامپ در مورد توافق نامه برجام را توجیه کند.
هوک در گفت‌وگوی دیگری که اخیرا منتشر شد، تلویحا در مورد تخریب توافق برجام گفته بود: «ما چنان خربکاری را در مسیر توافق برجام و گفتگو های مرتبط با این توافق داشته ایم که دیگر روسای جمهور آینده آمریکا نیز نتوانند آن را ترمیم و باز سازی نمایند.» بر این اساس نمی توان ادعاهای امثال آقای هوک را باور داشت و به آن اعتماد کرد. نکته قابل توجه دیگر اینکه دولت دونالد ترامپ در راستای تمنیات برخی از سران کشورهای مرتجع عرب منطقه خاورمیانه و خشنودی  بنیامین نتانیاهو از توافق بین المللی برجام خارج و مسیر گفتگو های سازنده با ایران را با بد عهدی مسدود نمود. علاوه بر این دولت آمریکا سخت ترین تحریم ها را علیه ملت ایران خصوصا در شرایط پاندمی بیماری کووید 19 برقرار نمود و کلیه راه های ورود دارو، تجهیزات درمانی و بیمارستانی و امور رفاهی مردم ایران را مسدود نموده است. بنا به اظهار فرد نژاد پرستی چون برایان هوک چنین ادعا می گردد که ترامپ به دنبال گفت‌وگو برای ایجاد صلحی پایدار است. این دروغ قابل پذیرش نیست.
بنظر می رسد برخلاف آنچه برایان هوک ادعا می کند، تنها راه علاج خروج آمریکا از بن بست های کنونی در یک کلام؛ پایان دادن به رفتار های خشن، نژادپرستانه و واگذاری منطقی امور تصمیم سازی و تصمیم گیری به خردمندان است. بنابراین به جای بازتکرار توصیه های عناصر پوسیده مغز سازمان های تروریستی که دستشان به خون ملت ایران آغشته است، بهتر است به راه کارهایی بیاندیشند که غیر فاشیستی، دمکراتیک و عقلانی
 باشد./ایسنا
*کارشناس روابط بین‌الملل ‏
اداره امور را به خردمندان واگذارید
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه