تحقق کاخ رویاها با ویرانی کلبه  مالباختگان

ادامه از صفحه اول
لزوم حضور مدعی العموم در کنار مالباختگان و درخواست احکام سنگین برای برخورد با این افراد که نه تنها جنبه بازدارندگی جرم را نمایان می سازد که بی تعارف بودن سیستم قضایی را با اینگونه افراد مطرح می سازد و آنان را وامی دارد که مصالحه ای را با مالباختگان قبل از صدور احکام شکل بدهند .بی شک اینان در دامن افکارشان حبسی را که در آن صدها میلیارد به دست آمده است و عودت مقداری از این ثروت را پیش بینی کرده اند که باز به ارزش این معامله می چربد!
دستگاه عدالت می‌تواند این رویاپردازی شوم را نابود سازد و بر طبل احقاق حقوق مالباختگان محکم بکوبد تا در گوش های ناشنوایشان ندای صور اسرافیل و روز حسابی تداعی گردد.یادمان نرود چه بسیار چشم هایی که خسته از انتظارند و سراب کاذبی که سهم رویاهایشان شده است ، میان آنان پدری می گفت : برای جبران مخارج فرزندم که مبتلا به بیماری پروانه ایست ، خانه ام را فروختم تا در این سرمایه گذاری و مشارکت بتوانم خرج درمان فرزندم را جبران کنم !
حال تصور کنیم که نه سرمایه ای به دست آورده که خانه اش هم در این غوغاسالاری قیمت ها ، دست نیافتنی شده و فشار عذاب و استرسی که در این مدت به او و هزاران خانواده دیگر تحمیل می شود ، شاید این تمثیلی باشد از درد نمادین و مشکلاتی چنین که برای طیفی از هم وطنانمان که گرفتار این دام شده اند در جریان است !
امید که توجه بیشتری به امر صورت گیرد و مدیران دستگاه محترم قضایی خود نظارت کنند تا چاره ای با رعایت حال مالباختگان شکل گیرد.
حتی می‌توان با مشاورینی واقف به امر ، و ورود حمایتی وزارت صمت توام با زمان دادن مناسب گره کار گشوده گردد اما متاسفانه اکثر این شرکت ها حتی حاضر نیستند از این ثروت بادآورده برای رضایت مالباختگان ریالی هزینه کنند .
گرچه باید باور داشت که معدود شرکت هایی هستند که واقعا شرایط تحریم بلای جانشان شده است اما باز تاکید می‌شود که عمده این شرکت ها با علم به این اتفاق و پیش‌بینی در مفاد قرارداد راه را بر شکایت حقوقی بسته اند و شاید به مالباختگانی که گرفتار این دام شده اند با لبخندی سرد به سخره می نگرند.
شرکت هایی که هزاران نفر را آواره راهروهای دادگاه کرده اند این در شرایطیست که هر گونه تردد به مکان های شلوغ از سوی ستاد کرونا مورد نهی قرار گرفته است اما چاره ای نیست و هر روز از مرد و زن سرگردان اینجا و آنجا شده اند تا شاید به خرده ای از حق خویش برسند و بوده اند کسانی که خود یا خانواده هایشان آسمانی شده اند و متاسفانه با این آرزو در مزاری آرام گرفته اند.
امید است که با توجه بهینه دستگاه قضایی این شرکت ها سوق داده شوند به مصالحه ای با مالباختگان از عودت مبلغ مبیع به قیمت روز گرفته تا واگذاری مبیع و یا مثل مبیع موضوع قرارداد .
* دانش آموخته دکتری حقوق
تحقق کاخ رویاها با ویرانی کلبه  مالباختگان
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه