سخنگوی وزارت امور خارجه

تشکیل ستاد عالی افغانستان در وزارت امور خارجه

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به بحران افغانستان گفت: ما در وزارت امور خارجه هم بعد از این بحران تلاش کردیم که به طور جدی و به صورت متمرکز کار‌ها را جلو ببریم اخیراً هم ستاد عالی افغانستان در وزارت امور خارجه ذیل نماینده ویژه شکل گرفته است.
به گزارش اقتصادسرآمد، سعید خطیب‌زاده در نشست خبری هفتگی خود در خصوص ارتباط ایران با طرف‌های درگیر در تحولات افغانستان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران شاید جزء معدود کنشگرانی باشد که با همه طرف‌های فعلی در افغانستان روابط خودش را داردو البته با برخی گفت‌وگو‌های فراگیرتر داشته و با برخی گفت‌وگو‌های محدودتری داشته است؛ اما بر اساس اصول خودمان در سیاست خارجی و اصولمان در حوزه افغانستان، همواره سعی کردیم با این گروه‌ها گفت‌وگو کنیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به برگزاری گفت‌وگوهای تهران، اضافه کرد: الان هم همین وضعیت است و ما تأکید کردیم که مسیری که به برادرکشی در افغانستان ختم شود، مسیر درستی نیست و تاکید کردیم که افغانستان تنها و تنها راه حل صلح‌آمیز دارد و جنگ راه‌حل نیست و کسی نمی‌تواند جنگ و خشونت را به جای گفت‌وگو بنشاند.وی در ادامه افزود: تاکید کردیم تنها دولت فراگیر که بازتاب دهنده ترکیب قومی و جمعیتی افغانستان باشد می‌تواند دولتی باشد که صلح پایدار و ثبات را به این کشور می‌آورد. هیچ دولت اقلیت این می‌تواند در دراز مدت صلح و ثبات و امنیت و مشارکت حداکثری را ایجاد کند.سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: همه کشور‌ها چه منطقه‌ای، چه فرامنطقه‌ای و چه همسایگان باید توجه کنند و به خواست و اراده مردم احترام بگذارند و تلاش کنند که گفت‌وگو‌های بین‌الافغانی را تسهیل کنند. ما در وزارت امور خارجه هم بعد از این بحران تلاش کردیم که به طور جدی و به صورت متمرکز کار‌ها را جلو ببریم اخیراً هم ستاد عالی افغانستان در وزارت امور خارجه ذیل نماینده ویژه شکل گرفته است. خطیب‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان را کردیم که افق مردم افغانستان از دسترسی‌هایی که ضروری است و مراودات کنسولی در سفارت خانه‌ها و کنسولگری‌های ما محروم نشوند. آنچه که اراده قطعی ما است تقویت روابط مان با مردم افغانستان و کمک به تحقق خواست و اراده مردم مظلوم، ولی سربلند و غیور افغانستان است.
تشکیل ستاد عالی افغانستان در وزارت امور خارجه
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه