دستور رئیس جمهور برای بازسازی فوری خرابی‌های مناطق زلزله‌زده اندیکا و جبران خسارت‌ها

رئیسی: شبانه‌روز دغدغه مردم اندیکا را دارم

گروه جامعه - رئیس جمهور که به منظور بازدید و رفع مشکلات مناطق زلزله زده اندیکا به استان خوزستان سفر کرده بود دستور بازسازی فوری خرابی ها و جبران خسارات های وارده به مردم را داد.
به گزارش اقتصادسرآمد ، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور بدون اطلاع قبلی پس از ورود به فرودگاه اهواز به وسیله بالگرد به مناطق زلزله‌زده اندیکا و روستای سرشط رفت و از بخش‌های مختلف این شهرستان و اقدامات امدادی و کمک‌رسانی به مردم بازدید کرد.
رئیسی همچنین در جمع مردم زلزله‌زده بخش «چلو» حضور یافت و در فضایی صمیمی پای سخنان و درد دل‌های این مردم نشست و از نزدیک در جریان خسارات وارده به آنان و نیازهایشان قرار گرفت.
مردم این منطقه نیز ضمن قدردانی و تشکر از حضور رئیس جمهور در مناطق زلزله‌زده از آیت‌الله رئیسی درخواست کردند با توجه به در پیش بودن فصل زمستان، به وضعیت آنها رسیدگی فوری شود ‌و امکانات بیشتری برای منطقه فراهم شود.
رئیس جمهور در جمع مردم روستای زلزله زده سرشط تصریح کرد: با اینکه گزارشها را داشتم و از مسئولین استانی پیگیری می کردم اما شبها از نگرانی وضعیت مردم اینجا خواب راحت نداشتم.
رئیسی همچنین در این بازدید دستور داد که راههای منتهی به روستای سرشط هر چه سریعتر مجددا احداث، خسارات دام های تلف شده پرداخت و بیمارستان شهرستان اندیکا تکمیل و تجهیز شود.
در این سفر محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، رئیسی را همراهی می‌کند
رئیس جمهور کشور گفت: این روزها که به روزهای سرد نزدیک می‌شویم نگرانی خاصی درون بنده ایجاد شده و شبی نبوده که بدون دغدغه مردم اندیکا به بستر بروم.
 رئیس جمهور کشور در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا، اظهار کرد: وزیر کشور گزارشات لازم از اقداماتی که در مناطق زلزله زده اندیکا انجام شده را به بنده داده‌اند و پیگیر مسائل هستیم.
وی افزود: این که روزها به سمت سرد شدن می‌روند نگرانی خاصی درون بنده به وجود آمده و شاید شبی نبوده باشد که بدون فکر و دغدغه اندیکا به بستر بروم.
رییس جمهور کشور گفت: در روزهای آینده هوا سردتر خواهد شد و این سوال پیش آمد که مردم این منطقه با توجه به مشکلی که برای منازلشان پیش آمده چه خواهند کرد.
وی ادامه داد: با اینکه جناب رضایی هم به منطقه آمده بودند و گزارشات وی را هم دریافت و بررسی کردم اما باز هم آرام نگرفتیم و با آقای مخبر تصمیم بر حضور در منطقه اندیکا گرفته شد چرا که مسئله مردم و خانه‌هایشان مسئله مهمی است.
ابراهیم رئیسی تصریح کرد: لازم است صمیمانه از اقدامات سپاه، بسیج سازندگی، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، سایر ارگان‌ها به ویژه هلال احمر، استاندار و فرماندار اندیکا که در منطقه حاضر بودند و اقدامات لازم را انجام دادند تشکر داشته باشم.
بازدید وزیر کشور از روستاهای سوسن سرخاب
 سربازار ، فرگه 
پیش از سفر رییسی، وزیر کشور با همراهی استاندار خوزستان، معاون عمرانی وزارت کشور، رییس سازمان مدیریت بحران کشور و مشاور عالی وزیر وارد منطقه تاراز اندیکا شد.
 احمد وحیدی؛ وزیر کشور، که به منظور گفتگو با مردم در نواحی زلزله زده شهرستان اندیکا و بررسی روند رسیدگی ها به مردم از سوی دستگاه های مسئول، به استان خوزستان سفر کرد، ساعتی قبل وارد منطقه تاراز در شهرستان اندیکا شد.
وزیر کشور در این منطقه، با همراهی مسئولان محلی، از روستاهای سوسن سرخاب، سربازار ، فرگه از توابع بخش چلو اندیکا بازدید کرد و در جریان این بازدیدها، ضمن گفتگو با مردم، وضعیت رسیدگی ها به این روستاها و راهکارهای حمایت از روند رفع محرومیت از این منطقه را مورد بررسی قرار داد.
وزیر کشور در ادامه این سفر نیز، با حضور در سایر روستاهای منطقه،  ضمن ارزیابی از شرایط مدیریت بحران زلزله در این شهرستان، در دیدار و گفتگوی چهره به چهره با مردم در این شهرستان، از نزدیک در جریان نقاط مثبت و چالش های موجود برای رفع محرومیت از این شهرستان قرار می گیرد.
خلیلیان؛ استاندار خوزستان، جمالی نژاد؛ معاون عمرانی وزارت کشور، نجار؛ رییس سازمان مدیریت بحران کشور و راسخی مشاور عالی وزیر، دکتر وحیدی را در این سفر همراهی می کنند.
رئیسی: شبانه‌روز دغدغه مردم اندیکا را دارم
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه