شافعی: اقتصاد ایران فاقد استراتژی و هدف است

در اقتصاد دچار سوگلی پروری هستیم

رئیس اتاق ایران با اشاره به اینکه اقتصاد ایران فاقد استراتژی و هدف است، می‌گوید: ما در اقتصاد دچار سوگلی پروری هستیم؛ اما بخش خصوصی برای انجام وظایف خود تلاش می‌کند.رئیس اتاق ایران گفت: اقتصاد ایران فاقد استراتژی و هدف است و مواردی همانند نرخ تسهیلات بانکی، نرخ مالیات، تأمین اجتماعی و ... در حوزه کسب کار به موانع اصلی کسب‌وکار تبدیل شده؛ درحالی‌که اگر استراتژی و هدف تعیین شود؛ سیستم هم باید برای تحقق هدف، این موانع را برطرف کند.
غلامحسین شافعی که همراه اعضای هیات رئیسه و برخی مسئولان اتاق ایران برای افتتاح ساختمان جدید اتاق سمنان به این استان سفر کرده بود، در نشست هیات نمایندگان این اتاق افزود: اتاق سمنان در سطح کشور کارآمد و الگو است و امیدواریم این ساختمان جدید نیز به بهبود و تسهیل عملکرد آن کمک کند؛ اما درمجموع، در سیستم قاعده‌گذاری کشور دچار مشکل هستیم و کار بخش خصوصی بسیار سخت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم.
وی اضافه کرد: ما در اقتصاد کشور دچار سوگلی پروری هستیم، تا بخواهیم زبان گویا وجود دارد ولی گوش شنوا وجود نیست؛ به‌هرحال بخش خصوصی وظایفی دارد تمام سعی خود را خواهیم کرد تا اثربخشی منظم داشته باشیم.رئیس اتاق ایران تصریح کرد: در اولین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی دولت جدید مطرح شد تا مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی دارای ضمانت اجرایی باشد. در حال حاضر مصوبات باید با تأیید هیات دولت اجرایی بشود، پیشنهاد اتاق ایران این است که دستورالعمل، آیین‌نامه، بخش‌نامه و شیوه‌نامه‌های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با امضای وزیر اقتصاد حکم اجرایی داشته باشد در استان‌ها همین موضوع با امضای استاندار به رسمیت شناخته شود.
در اقتصاد دچار سوگلی پروری هستیم
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه