دومین رأی منفی مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی دولت رییسی

140رای مخالف برای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

گروه جامعه - در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور دولت سیزدهم در این جلسه برای دفاع از مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم در صحن علنی حاضر شد غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، عباس هنرمند معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور و سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی، رئیس جمهور را همراهی کردند. در این جلسه کمیسیون آموزش با مخالفت حداکثری کمیسیون آموزش با تصدی فیاضی بر وزارتخانه آموزش و پرورش اعلام رای کرده و بیانیه صادر و قرائت کردند.
امروز بیش از همیشه به حل مسائل کشور
 و باز شدن گره‌ها امیدوارم
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و ر دفاع از فیاضی عنوان کرد: هشتاد و سه روز قبل توفیق داشتم در همین مکان و از این تریبون در محضر نمایندگان ملت برای رای اعتماد کابینه مسائلی را عرض کردم با امیدواری به اینکه مسائل کشور با تلاش دولت و با همکاری مجلس و همه بخش‌های کشور حل شود.
وی افزود: امروز بعد از ۸۳ روز از تشکیل دولت و اعتماد نمایندگان ملت از همیشه به حل مسائل کشور و باز شدن گره‌ها امیدوارترم. دلایل این امیدواری آن است که تفضل و کرم الهی و امدادهای حضرت حق و لطف خانواده شهدا و تلاش همه عزیزان برای رهنمودهای رهبری و رفع دغدغه‌های نمایندگان ملت برای رفع مشکلات باز شدن گره‌ها محقق شده شده است.
رئیسی خاطرنشان کرد: بیش از همیشه و پیش از همیشه امروز احساس من آن است که جلوه‌هایی از گشایش به حمدالله وجود دارد آن قدمی که با کمک همگان در ارتباط با واکسیناسیون عمومی برداشته شد و شاهدیم با ۱۰۰ میلیون دوز گام مثبتی برای صیانت از جان مردم برداشته شده البته خطر مرتفع نشده اما گام خوبی برداشته شده است و چه در زمینه تامین دارو و چه در زمینه واکسیناسیون با مراجعه‌ام به برخی داروخانه‌ها و دستوراتی برای تامین واکسن شاهدیم که نگرانی تامین دارو و نگرانی دسترسی به واکسن مرتفع شده و شرایط متفاوت شده است.
فیاضی حتی یک روز هم مدیر مدرسه نبوده‌ است
محمد باقری بناب نماینده مردم آذربایجان شرقی و بناب و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به عنوان اولین نماینده مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: این باندبازی‌ها پدر کشور را درآورده است. بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری یک اصولگرا یا اصلاح طلب هم می‌تواند با تاکید بر اصول خود، روش‌هایش را اصلاح کند.
وی اشاره کرد: ما باید دنبال حجت شرعی باشیم. بنده اگر به حجت شرعی رسیده بودم ایشان را معرفی می‌کردم، برخی هم به این حجت شرعی رسیدند و ایشان را معرفی کرده‌اند اما ما نمایندگان مجلس هم باید به آن برسیم تا بتوانیم به ایشان رای بدهیم. همه می‌دانیم که نزدیک یک میلیون معلم در آموزش و پرورش  داریم که با مدرک دکترا و کارشناسی ارشد کار می‌کنند.
گزارش کمیسیون آموزش با استعلام انجام شده 
و نظر شخصی نبوده است
محمد وحیدی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: این جملاتی که بنده عرض می‌کنم قطعا از باب مخالفت با جناب آقای رئیسی و دولت نیست. ما با افتخار پشت سر رئیس جمهوری ایستاده‌ایم که انقلابی و ولایی است و من هم از استانی صحبت می‌کنم که بالاترین رای را به جناب رئیسی داده‌اند، پس اگر در خصوص وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش صحبت می شود بحث مخالفت با دولت نیست.
 با معرفی فیاضی، معاندان و مروجان سند ۲۰۳۰ شروع به تخریب او کردند
 موسی غضنفرآبادی نماینده حوزه انتخابیه بم، ریگان، فهرج، نرماشیر در صحن علنی مجلس و در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش عنوان کرد: عرض سلام و خدا قوت به ملت شریفو نمایندگان مجلس دارم. هفته پیش دکتر فیاضی بعد از ماه‌ها بحث و بررسی به عنوان وزیر پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهور ارائه شد. بلادرنگ معاندان، اختلاسگران صندوق ذخیره فرهنگیان و مروجان سند  ۲۰۳۰ و پدرخواده‌های آموزش و پرورش شروع به تخریب ایشان کردند و در جبهه مقابل فرهنگیان و دلسوزان موافقت و حمات خود را از وزیر پیشنهادی اعلام کردند.
سعی می‌کنند در فضای مجازی ذهن مسئولان
 را مهندسی کنند
عباس گودرزی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ضمن تسلیت رحلت حضرت معصومه (س)، اظهار کرد: روزی که از تریبون مجلس اسم آقای فیاضی قرائت شد، شنیدیم که جمعی از همکاران دو دو کردند و اعلام مخالفت کردند. همکاری را صدا زدم و گفتم آیا ایشان را دیده‌ای و صحبت ایشان را شنیده‌ای؟ گفت خیر؛ ایشان از بدنه آموزش و پرورش نیست. حال سوال این است که مگر ما در خانه ملت متولد شدیم.
آقای رئیس‌جمهور اگر بخواهید ما خفه می‌شویم 
اما این ره که تو می‌روی به ترکستان است
سیدکاظم دلخوش در مخالفت با وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش گفت: بنده در دو بخش عرائضم را مطرح می‌کنم؛ اول از رئیس‌جمهور و هیات دولت تشکر می‌کنم و مجلس هم همیشه با دولت همراهی کرده است اما،‌ نصف وزرای تو رئیس‌جمهور از مدرسه امام صادق هستند. از روزهای قبل انتخابات نماینده‌ها از شما حمایت کردند، در دادن رای به وزرا مجلس همراهی کرد. من مخالف دو وزیر بودم اما همه نماینده‌ها با شما همراهی کردند. ما دلمان می سوزد و نمی‌خواهیم مخالفان، دولت شما را ناکارآمد جلوه دهند. شما نه با مجلس و نه با دوستان خودتان مشورت کردید. اگر می‌خواهید ما خفه می‌شویم اما این ره که تو می‌روی به ترکستان است و مشکلات کشور افزایش پیدا می‌کند. وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی عزیز است. در دفاعیات، آقای رئیس جمهور گفتند ایشان با مدرسه و کتاب آشناست؛ شما دو میلیون معلم و فرهنگی دارید. آموزش و پرورش آدم‌های مدیر کم ندارد چرا کاری می‌کنید که فرهنگیان از شما برنجند. آقای وزیر یک جزوه آوردند که برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. شما از تحقیق و تفحص و از صندوق فرهنگیان چه می‌دانید. شما غیرانتفاعی خواندید اما از غیر انتفاعی چیزی نگفتید. شما از درآمدهای آن محل مطلب نگفتید. شما اهداف کوتاه، میان و بلندمدت ندارید.نماینده صومعه سرا گفت: شما می‌خواهید وزیر شوید اما تجربه ندارید و یک روز هم سابقه کار ندارید. من فکر می‌کنم این شان آموزشو پرورش نیست. دوستان خواهش می‌کنم توجه کنید. آقای رئیس‌جمهور خانواده آموزش و پرورش در اولویت شما نیست. امروز این وزارت خانه کسری دارد و همه مشکل دارند. من خواهش می‌کنم آقای رئیس جمهور این گزینه را پس بگیرند.
چرا مدرک دکترای وزیر پیشنهادی از نهاد قانونی تحت پوشش وزارت علوم نیست؟!
احمد محرم زاده یخفروزان نماینده اهر و هریس و عضو کمیسیون عمران مجلس به عنوان دومین نماینده مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: در مجلس شورای اسلامی در خصوص ایشان بحث‌هایی کرده‌اند اولاً اگر مجلس عصاره فضایل ملت است؛ کمیسیون آموزش هم حوزه فضایل مجلس در حوزه آموزش و پرورش است و همین کمیسیون تخصصی نسبت به ایشان رای منفی داده‌اند.
به نحوی صحبت شود که شنوندگان قضاوت دقیقی از ما داشته باشند
علیرضا سلیمی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، اظهار کرد: دیگران اگر از اینجا تشریف بردند و جواب تلفن ندادند، گناه فیاضی نیست. در مورد مدرک فیاضی، ایشان استادیار است. می‌دانید که هرکسی استادیار باشد باید چه مدرکی داشته باشد. مضافاً به اینکه بحث مدرک از زبان برخی منتشر می‌شود که عزیزی را در وزارت کار و وزارت صمت داشتند که مدرک دیپلم داشت.
کسری بودجه باعث شده که رتبه‌بندی
 معلمان اجرا نشود
مسعود فیاضی در تشریح برنامه‌های خود گفت: قطعاً تنها دغدغه کنونی در این حوزه ارتقاء آموزش و پرورش است که ۴۰ درصد دولت را به خود اختصاص داده و قریب به ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور با آن ارتباط دارند.وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش افزود: بنده در مرکز پژوهش‌های مجلس نیز فعالیت داشتم، شأن نمایندگی را می‌شناختم و با مشکلات حوزه انتخابیه آشنا بودم بنابراین به هیچ وجه آنها را نادیده نمی‌گیرم و در مقابل تصمیم مجلس خاضع هستم.
دومین رأی منفی مجلس به وزیر پیشنهادی
 آموزش و پرورش
پس از توزیع کارت‌های اخذ رأی و با شمارش آراء، نمایندگان به مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رأی اعتماد نداد.بر این اساس وی ۱۱۵ رای موافق و ۱۴۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۶۰ رای کسب کرد.
 140رای مخالف برای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه