سخنگوی قوه قضاییه تشریح کرد: فایل صوتی فرمانده سابق سپاه چیز جدیدی نبود

سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم قطعی ۱۸ نفر از همدستان حمیدباقری درمنی از مفسدان اقتصادی خبر داد.به گزارش  اقتصاد سرآمد، ذبیح الله خداییان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: روز گذشته رییس قوه قضاییه در جمع مسولان عالی قضایی تاکید کردند که دادستان ها و روسای محترم دادگستری نظارت کنند که مواجه با گرانی در پایان سال نشویم. هرچند مبارزه با گرانی وظیفه دولت است اما هرجایی که سازمان تعزیرات نیاز به کمک داشته باشد دادستان ها و دادگستری ها باید همکاری لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد: نکته دیگر برنامه ریزی جهت پیشگیری از تجاوز به اراضی ملی است تا مواجه با تعرض و تجاوز به اراضی ملی در پایان سال نباشیم.وی در پاسخ به سوالی درباره پرونده های فساد از جمله پرونده همدستان حمید باقری درمنی گفت: شاهد هستید که پرونده های مهمی در دستور کارند و محاکمات آنها بصورت علنی پخش می شود. در  پرونده حمید باقری درمنی که به اعدام محکوم و حکم هم اجرا شد، پرونده تعدادی از همدستان او مفتوح بود که حکم قطعی ۱۸ نفر از همدستان او صادر شده است.خداییان در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه در خصوص فایل منتشر شده اخیر از فرمانده کل سابق سپاه، روند برخوردها به چه شکل بوده و به چه شکل ادامه خواهد داشت؟ گفت: این فایل صوتی چیز جدیدی نبوده و همین فایل سال‌ها قبل مطرح شد و قبل از انتشار این فایل، مسولان سپاه و دستگاه های اطلاعاتی و نظارتی ورود کردند و نسبت به شناسایی تعدادی افرادی که در یکی از شرکت های بنیاد تعاون سوء استفاده کرده بودند اقدام و پیگیری جدی شد و به کمک سازمان قضایی نیروهای مسلح افراد دستگیر شدند و برخوردی که در این پرونده با مرتکبین جرایمی که در آن پرونده بود شد، نسبت به سایر پرونده ها هم قاطع تر و هم شدیدتر بود.
وی افزود: بعضی از متهمان پرونده در تمام دوره رسیدگی بازداشت بودند و اخیرا به اشد مجازات محکوم شدند. یکی از افرادی که در فایل مطرح شده بود، عیسی شریفی منش است و این شخص قریب به ۴ سال در دوران رسیدگی در بازداشت بود و با قرار تامین آزاد نبود و به جرم مشارکت در کلاهبرداری باندی بود به ۲۰ سال حبس تعزیری و رد مال و جزای نقدی محکوم شد و تمام اموالی که از شرکت معادل  ۵۰۰ میلیارد تومان بود مسترد شد و به جزای نقدی نیز محکوم شد.
سخنگوی قوه قضاییه تشریح کرد: فایل صوتی فرمانده سابق سپاه چیز جدیدی نبود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه