رژه دریایی یگان‌های شناور، سطحی و زیرسطحی در آب‌های خلیج فارس

سازنده تجهیزات پیشرفته دریایی هستیم

گروه اقتصاد دریا - همزمان با ۲۹ فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و روز نیروی زمینی، به منظور پاسداشت یاد و خاطره حماسه شهدای ناوشکن‌های سهند و سبلان و ناو موشک انداز جوشن، مراسم رژه دریایی یگان‌های شناور، سطحی و زیر سطحی و هوا دریایی نداجا در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان برگزار شد. به گزارش اقتصاد سرآمد، تجهیزات نیروی دریایی ارتش در رژه دریایی یگان‌های شناور، سطحی و زیرسطحی در آب‌های خلیج فارس به قرار زیر است:
اژدر الکتریکی و مین چسبانر - اژدر والفجر - اژدر مارک ۴۶ - اژدر اکسیژنی - قایق رعد - شناور هجومی شهاب- قایق ریب - موشک بردبلند نور - سامانه رادار پرتاب موشک نور - سامانه خوداتکا نصر ساحلی - توپ فجر ۷۶ و ۲۷
نقش مردمیاری نیروی دریایی
فرمانده دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) نوشهر با اشاره به ارتقای سطح علوم دانش بنیان در این دانشگاه و نیرو گفت: امروز سازنده تجهیزات دریایی در سطوح مختلف هستیم.
دریادار دوم آریا شفقت رودسری به مناسبت سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حاشیه آفرینی نیروی دریایی راهبردی ارتش در نشست با خبرنگاران با گرامیداشت این روز و تجلیل اندیشه‌های ارزشمند معماری کبیر انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما با تجهیزات سخت تلاش می‌کنیم امنیت را برای کشور به ارمغان آوریم و رسانه‌ها سربازان عرصه نرم و فرهنگی هستند که کشور را برای به اهتزازدرآوردن محکم‌تر پرچم جمهوری اسلامی یاری می‌کنند.
وی یادناوشکن سهند و رویارویی آن را با ناو آمریکا گرامی داشت و گفت: یک بار دیگر ایثار و ازخودگذشتگی به رخ جهانیان کشیده شد و همان طور که شعار قرآنی را بیان در عمل نیز آن را اجرا می‌کنیم و نه اجازه می‌دهیم ظلمی روا شود و نه ظلمی به دیگران می‌کنیم.
دریادار دوم شفقت رودسری به نقش آفرینی ارتش در دوران دفاع مقدس و حال حاضر برای امنیت کشور اظهار داشت: در دورانی که بدنه اصلی ارتش را جوانان این مرز وبوم تشکیل داده بودند با پیوستن به نیروی عظیم مردمی و ارتباط با بزرگان انقلاب و سپس در حوادث بعد از آن و دوران دفاع مقدس به دفاع از کیان کشور پرداخته است.
وی افزود: در دفاع مقدس هر دو قطب شرق و غرب دست به دست هم دادند و از رژیم بعث حمایت کردند و حدود ۴۰ کشور از این رژیم پشتیبانی کردند ولی ارتش جمهوری اسلامی توانست خواسته و تفکر ناآگاهانه رژیم بعث را که قصد تصرف چندروز پایتخت را داشت، سد کند.
فرمانده دانشگاه دریایی امام خمینی نوشهر یادآور شد: در حال حاضر ناوگروه نیروی دریای در آب‌های دور دست در حال مأموریت هستند که به اقتصاد کشور کمک می‌کند و در دوران دفاع مقدس نیروی دریایی اجازه نداد یک روز صادرات نفت ما قطع شود.
وی با عنوان اینکه همه کشورها به صورت گروهی برای جلوگیری از دزدی دریایی اقداماتی انجام می‌دهند، گفت: ایران نه تنها این مسئولیت را برای کشتی‌های کشور بلکه برای کشورهای دوست و مؤثر نیز این اقدامات را انجام می‌دهد و حضور نیروی دریایی به عنوان پیشقراولان و نمایندگان جمهوری اسلامی در هزاران کیلومتر دورتر از مرزها نشانه اقتدار است.
وی با اشاره به اینکه سال قبل شاهد اعزام ناوگروه ۷۵ بودیم، تصریح کرد: ناوشکن تمام ایرانی سهند توسط مهندسان داخلی و فارغ التحصیلان دانشگاه دریایی نوشهر ساخته شده است و کاربری و هدایت و ناوبری آن در دریانوردی طولانی ۱۳۳ روزه و طی ۴۵ هزار کیلومتر نیز توسط متخصصان این دانشگاه انجام شده است.
دریادار شفقت رودسری تصریح کرد: نوع فعالیت نیروی دریایی بر سیاست و اقتصاد کشور تأثیرگذار است و امروز دانشگاه دریایی حضرت امام با وجود اساتید مجرب مشغول آموزش و تربیت افسران جوان نیروی راهبردی دریایی هستند.
ارتقای وضعیت آموزش درجه داری 
در دانشگاه
وی با بیان اینکه در حوزه دانش وضعیت دانشگاه و مراکز آموزش درجه داری در سطحی ارتقا پیدا کرده که منشأ آن را در عمل می‌بینیم، گفت: امروز سازنده تجهیزات دریایی در سطح دریا، زیردریایی و پهپادی هستیم و تولید ناوشکن سهند با یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه از جمله دستاوردها است.دریادار دوم شفقت گفت: در حال حاضر حدود هشت رشته کارشناسی ارشد مختلف در دانشگاه دریایی نوشهر در حال آموزش است و با توجه اینکه دانشگاه قطب دریایی کشور به شمار می‌رود ارتباط خوبی با پارک علم و فناوری استان داریم.
فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر با اظهار اینکه همواره خود را برای مقابله با تهدیدات احتمالی دشمنان آماده هستیم، گفت: امروز تجهیزات نظامی و ارتش آن قدر توانمند است که می‌تواند عمق راهبردی دشمنان را مورد تحلیل قرار دهد و هرگونه اشتباه دشمنان تبعات سنگینی برای آنان خواهد داشت.
وی ادامه داد: با انجام کارهای مهارتی و کارورزی در صحنه تلاش می‌کنیم تا افسران توانمندتری وارد عرصه کارزار شوند و دانشجویان در طول دوره کارشناسی به کارورزی‌های بلندمدت در مناطق عملیاتی و جنوب اعزام می‌شوند.
وی مردمیاری را از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: علاوه براین که در عرصه‌های مختلف به یاری مردم می‌رویم در سوانح و بلایای طبیعی نیز شاهد تحقق این موضوع هستیم و به همراه دانشجویان خیابان‌ها و منازل مردم را از گل ولای پاک کردیم و در دوره کرونا، اماکن متعدد را در اختیار مردم قرار دادیم.
دریادار شفقت یادآور شد: همچنین با اعزام گروه‌های بهداشی و بهداری تلاش کردیم ذره‌ای از دغدغه‌های مردم ولایتمدار بکاهیم و دانشجویان ولایتمدار اقدام به جمع آوری کمک‌های مومنانه کرده اند.
سازنده تجهیزات پیشرفته دریایی هستیم
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه