با وجود هشدارهای مکرر پکن در مورد حفظ تمامیت ارضی چین

هیئتی از پارلمان فرانسه وارد تایوان شد 

  

با وجود هشدارهای مکرر پکن در مورد حفظ تمامیت ارضی چین، امروز هیئتی از پارلمان فرانسه، وارد تایوان شد. 
به گزارش اقتصادسرآمد، پس از گذشت چند هفته از سفر گروهی از مقامات آمریکایی به تایوان، امروز هیئتی 5 نفره از پارلمان فرانسه وارد این کشور شدند.
این هیئت فرانسوی به سرپرستی سناتور «سیریل پلوات» معاون کمیته امور اروپایی مجلس اعیان فرانسه، وارد تایوان شد و قرار است با «لای چینگ ته» معاون رئیس تایوان و «یو سی کان» سخنگوی مجلس این کشور و برخی مقامات عالی رتبه دیگر دیدار کنند.هدف از این دیدارها گفتگو درباره موضوعاتی همچون امنیت منطقه ای، نوآوری های تکنولوژی و تقویت زنجیره ذخایر صنعتی عنوان شده است.
این چهارمین سفر قانون گذاران فرانسوی به تایوان طی 12 ماه گذشته است و این هیئت تا روز دوشنبه آینده در تایوان حضور خواهند داشت.
سخنگوی وزارت خارجه تایوان در این باره اظهار کرد سفر این هیئت فرانسوی به تایوان نشان دهنده روابط و مناسبات خوب بین دو کشور است.  
این نخستین سفر یک هیئت عالی رتبه اروپایی به تایوان، پس از سفر جنجال برانگیز نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و به این کشور است.
این در حالی است که قرار است امروز یک هیئت نمایندگی دیگر به سرپرستی سناتور استفانی مورفی از فلوریدا، وارد تایوان شده و تا روز جمعه در این کشور بمانند.
در پی سفر جنجال برانگیز نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان و بعد از آن سفر هیئتی از کنگره آمریکا به این کشور و در نهایت سفر فرماندار ایندیانا و سناتور مارشا بلکبرن به این کشور، دولت چین همچنان به رزمایش خود در نزدیکی تنگه تایوان ادامه داده و همین امر باعث نگرانی های زیادی شده است.  
پس از این سفرها وزارت خارجه چین در بیانیه ای اعلام کرد به سیاستمداران آمریکایی توصیه می‌کنیم به اصل چین واحد و بیانیه‌های مشترک میان دو کشور پایبند باشند.
دولت چین همچنین اعلام کرد شرط ازسرگیری مذاکرات آب‌وهوایی با دولت آمریکا این است که واشنگتن پیامدهای منفی سفر پلوسی به تایوان را برطرف کند. این یک شرط لازم الاجرا برای از سرگیری مذاکرات آب و هوایی است.
دولت چین پیشتر در پاسخ به سفر نانسی پلوسی به تایوان، برخی اقدامات تنبیهی علیه آمریکا اعمال کرد. تعلیق گفتگوها میان فرماندهان نظامی‌ این کشور و همتایان آمریکایی آنها و نیز لغو مذاکرات آب‌وهوایی میان پکن و واشنگتن و لغو همکاری با واشنگتن در زمینه مهاجرت غیرقانونی و جرایم فرامرزی و مبارزه با مواد مخدر از جمله این اقدامات است.سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز اعلام کرد آمریکا هرگز تاخت و تاز چین در تنگه تایوان را به عنوان امری عادی و جدید نمی پذیرد.
وی افزود: از زمان سفر نانسی پلوسی به تایوان در اوایل ماه اوت، چین عملیات های نظامی کم سابقه‌ای را در نزدیکی تایوان آغاز کرده و حالا تلاش می کند با ادامه این عملیات ها، آن را به عنوان امری عادی و جدید در قبال تایوان نشان دهد.
هیئتی از پارلمان فرانسه وارد تایوان شد 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه