حمله موشکی به نزدیکی دفتر زلنسکی در کی‌یف و چندین شهر اوکراین

پس از ماه‌ها آرامش نسبی پایتخت اوکراین امروز (دوشنبه) هدف چند موشک قرار گرفت.
به گزارش اقتصادسرآمد از اسپوتنیک، رسانه‌های اوکراینی مدعی هستند که صدای چندین انفجار در کی‌یف شنیده شده است که ناشی از پرتاب موشک است و اطلاعات مربوط به انفجارها توسط شهردار شهر کی‌یف، ویتالی کلیچکو نیز تایید شده است.
شهردار ویتالی کلیچکو در کانال تلگرامی خود نوشت: موشک های روسی صبح دوشنبه به چندین هدف در مرکز کی‌یف اصابت کردند. وی از ساکنان خواست به دنبال سرپناه باشند و از سفر به پایتخت خودداری کنند.
او نوشت: زیرساخت‌های حیاتی شهر  هدف گرفته شده. افراد مجروح هستند. همه خدمات محلی در حال کار هستند.
رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی در پستی در کانال تلگرامی خود تایید کرد که حملات موشکی در سراسر اوکراین صورت گرفته است. وی نوشت: متأسفانه کشته و زخمی نیز وجود دارد.
او نوشت: دویست و بیست و نهمین روز از جنگ تمام عیار. موشک هایی در حال اصابت هستند. آژیرخطر در شهرهای اوکراین متوقف نمی‌شوند، روسیه می‌خواهد ما را از روی زمین محو کند! متأسفانه کشته و مجروح نیز وجود دارد. لطفا پناهگاه‌ها را ترک نکنید. مراقب خود و عزیزانتان باشید. صبر کنیم و قوی باشیم.
زلنسکی در پیام دیگری گفت: صبح سختی است ما با تروریست ها سر و کار داریم. ده‌ها موشک، آنها دو هدف دارند. تاسیسات انرژی در سراسر کشور . آنها وحشت و هرج و مرج می‌خواهند، می خواهند سیستم انرژی ما را نابود کنند. اصلاح ناپذیرند. هدف دوم مردم هستند. چنین زمانی و چنین اهدافی به طور ویژه انتخاب شده‌اند تا هر چه بیشتر آسیب وارد کنند. لطفا امروز در پناهگاه‌ها بمانید. به لطف کمک ارتش ما، همه چیز خوب خواهد شد. همیشه قوانین ایمنی را رعایت کنید و همیشه به یاد داشته باشید: اوکراین قبل از ظهور این دشمن وجود داشته است و اوکراین پس از آن وجود خواهد داشت.
وزیر دفاع اوکراین در واکنشی به این انفجارها در توییتی گفته است که «شجاعت کشورش هیچگاه با حملات موشکی تروریستی حتی اگر این حملات به قلب پایتخت باشد از بین نمی‌رود.» او همچنین افزوده است که این حملات «در عزم متحدین ما خللی وارد نمی‌کند.»
آنتون گراشچنکو - مشاور وزیر امور داخلی اوکراین - در توییتر نوشت که یکی از موشک‌ها در نزدیکی بنای یادبود میخائیل گروشفسکی در خیابان ولادیمیرسکایا سقوط کرده است.
او این انفجارها را به هواپیماهای بدون سرنشین کامیکازه نسبت داد و نوشت: «اخبار فوری! مرکز کی‌یف توسط پهپادهای کامیکازه مورد حمله قرار گرفت.
وی افزود که خدمات مترو در کی‌یف به حالت تعلیق درآمده و همه ایستگاه‌های زیرزمینی اکنون به عنوان پناهگاه عمل می‌کنند. گراشچنکو بعداً گفت که پنج غیرنظامی در پایتخت کشته و ۱۲ نفر زخمی شدند.
حمله موشکی به نزدیکی دفتر زلنسکی در کی‌یف و چندین شهر اوکراین
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه