جزییات انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و انجمن کشتیرانی

ارتباط معنادار و عملیاتی صنعت و دانشگاه در حوزه دریا

پیش تر طی یادداشت هایی از ارتباط معنادار و عملیاتی صنعت و دانشگاه سخن گفته بودیم و ارزش و اعتبار این اقدام را برشمردیم. ارتباط بین صنعت و دانشگاه می تواند از یک سو آینده صنعت را تامین و از طرف دیگر، آینده دانشجویان دانشگاه ها را تنویر کند؛ این معامله ای دو سر برد است و طرفین از آن منتفع می شوند. 
به گزارش اقتصاد سرآمد، در اقتصاد دریا و آن چه که به آن برمی گردد، تعامل بین دانشگاه و صنعت بسیار ضرورت دارد؛ زیرا نیاز جدی برای پرورش نیروهای حرفه ای و کارآمد ایجاب می کند که صنایع دریایی با مراکز تولید علم ارتباط تنگاتنگ داشته
 باشند. 
در این رابطه خووشبختانه سی نیوز خبر داد:  تفاهم نامه همکاری فی مابین دانشگاه آزاد اسلامی(واحد تهران شمال) و انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با هدف بهره مندی از خدمات آموزشی تخصصی مورد نیاز حوزه کسب وکار در بخش های خدمات بندری، دریایی و سایر ریزبخش های لجستیکی منعقد شد.
هدف از انعقاد این تفاهم نامه، استفاده از توانایی های علمی و توسعه همکاری های علمی و پژوهشی طرفین می باشد.
برخی از مهمترین بندهای موضوع تفاهم نامه همکاری فیمابین دانشگاه آزاد اسلامی(واحد تهران شمال) و انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران عبارت است از: برگزاری رویدادهای مشترک در سطح منطقه ای و ملی، معرفی خدمات انجمن به سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و انجام کار تحقیقاتی مشترک در راستای تولید محصولات جدید در حوزه های مختلف.
این تفاهم نامه می تواند ارتباط فی مابین دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی برای ارتقاء کمی و کیفی اهداف و برنامه های مشترک را پیش ببرد و نتایج آن به طور مستقم و موثر به جامعه تقدیم شود. 
تعدد این گونه تفاهم نامه ها بارقه امیدی است که در پرتو آن می توان امید داشت که مغز و دست هر چه بیشتر به یکدیگر نزدیک شده و موجب خلق نیروهای خلاق، کارآمد و آگاه به مسائل علمی، فنی و مشکلات صنایع دریایی شود و در نهایت، مغزها و دست ها، ضمن پیش برد علم و صنعت دریا، گره گشای مسائل و مشکلات
 باشند.
 ارتباط معنادار و عملیاتی صنعت  و دانشگاه در حوزه دریا
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه