روزنامه صهیونیستی اعلام کرد
نگرانی اسرائیل از قدرت نمایی نیروی دریایی ایران
روزنامه صهیونیستی «معاریو» با اشاره به حضور ۲ کشتی جنگی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در آبهای منطقه ای استرالیا، نسبت به قدرت نمایی ایران در دریاهای دور دست و اقیانوس ها ابراز نگرانی کرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، روزنامه صهیونیستی معاریو با طرح این سوال که دلیل حاکم شدن جوی از ترس و نگرانی بر محافل سیاسی رژیم اسراییل به خاطر ورود ناوهای ایرانی به نزدیکی یا در محدوده آبهای استرالیا چیست؟ نوشت: این ناوها درحال تمرین تواناییهای نیروی دریایی ایران در فواصل دورتر از سواحل این کشور هستند، زیرا ایران میخواهد به جهانیان بویژه آمریکا و اسرائیل نشان دهد که از تحریمهای قبلی که در زمان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا به تهران اعمال شد، هراسی ندارد.این روزنامه با اشاره به توان دریایی دوربرد ایران، افزود: کشتیهای ایران در اقصی نقاط دنیا حضور پیدا می کنند.
روزنامه صهیونیستی معاریو همچنین با اشاره به شکست تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران نوشت: ایران در حال صادرات نفت است و روند صادرات نفت این کشور در چند ماه گذشته به چین، سوریه و ونزوئلا به طور قابل توجهی سرعت گرفته استبنابراین گزارش، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اخیرا تاکید کرد: نیروی دریایی ارتش تا امروز در تمامی تنگههای راهبردی دنیا حضور داشته و تنها در ۲ تنگه حضور نداشتهایم که در یکی از این تنگهها امسال حضور پیدا میکنیم و در حال برنامهریزی برای حضور در تنگه پاناما هستیم.
امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اخیرا در نخستین همایش ملی تمدن دریایی - مسیر پیشرفت که در کنارک برگزار شد، استفاده از ظرفیتهای دریایی را نیازمند نگاه ویژه همه مسئولان دریایی کشور دانست و اظهار داشت: امروز باید حضور دریایی خودمان را در آبهای بین المللی قدرتمندتر کنیم و امروز میتوانیم بگوییم در حوزه علمی هیچ مشکلی برای رشد در این زمینه وجود ندارد.وی گفت: امروز همرزمان من در دریا در حال به نمایش گذاشتن جلوههایی از اقتدار ایران عزیز هستند و ما به عنوان ویترین مردم عزیز کشورمان برای اولین مرتبه در اقیانوس آرام حضور پیدا کردیم.فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: نیروی دریایی ارتش تا امروز در تمامی تنگههای راهبردی دنیا حضور داشته و تنها در ۲ تنگه حضور نداشتهایم که در یکی از این تنگهها امسال حضور پیدا میکنیم و در حال برنامهریزی برای حضور در تنگه پاناما هستیم.
در همین حال، روزنامه «واشنگتن تایمز» نیز عبور ایران از کانال پاناما را آخرین اقدام تهران در تلاش برای گسترش نفوذ خود در حیاط خلوت ایالات متحده ارزیابی کرد و ماموریت های سال های اخیر نیروی دریایی ایران را خواسته تهران برای نشان دادن تمایل به گسترش نفوذ نظامی خود فراتر از خاورمیانه و حتی در نزدیکی ایالات متحده دانست.ایران در سال های گذشته قدرت روز افزون خود را در حوزه های نظامی و تجاری به رخ جهانیان کشانده است. بسیاری از این دستاوردها حاصل توان فنی بومی کشور و با کمترین اتکا به خارج انجام شده ایران در ساخت کشتی های تجاری و ناوهای جنگی است و موجب شده تا با انجام ماموریت های طولانی مدت هر روز عرصه تازه ای را به نمایش بگذارد.
به گزارش اقتصادسرآمد، روزنامه صهیونیستی معاریو با طرح این سوال که دلیل حاکم شدن جوی از ترس و نگرانی بر محافل سیاسی رژیم اسراییل به خاطر ورود ناوهای ایرانی به نزدیکی یا در محدوده آبهای استرالیا چیست؟ نوشت: این ناوها درحال تمرین تواناییهای نیروی دریایی ایران در فواصل دورتر از سواحل این کشور هستند، زیرا ایران میخواهد به جهانیان بویژه آمریکا و اسرائیل نشان دهد که از تحریمهای قبلی که در زمان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا به تهران اعمال شد، هراسی ندارد.این روزنامه با اشاره به توان دریایی دوربرد ایران، افزود: کشتیهای ایران در اقصی نقاط دنیا حضور پیدا می کنند.
روزنامه صهیونیستی معاریو همچنین با اشاره به شکست تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران نوشت: ایران در حال صادرات نفت است و روند صادرات نفت این کشور در چند ماه گذشته به چین، سوریه و ونزوئلا به طور قابل توجهی سرعت گرفته استبنابراین گزارش، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اخیرا تاکید کرد: نیروی دریایی ارتش تا امروز در تمامی تنگههای راهبردی دنیا حضور داشته و تنها در ۲ تنگه حضور نداشتهایم که در یکی از این تنگهها امسال حضور پیدا میکنیم و در حال برنامهریزی برای حضور در تنگه پاناما هستیم.
امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اخیرا در نخستین همایش ملی تمدن دریایی - مسیر پیشرفت که در کنارک برگزار شد، استفاده از ظرفیتهای دریایی را نیازمند نگاه ویژه همه مسئولان دریایی کشور دانست و اظهار داشت: امروز باید حضور دریایی خودمان را در آبهای بین المللی قدرتمندتر کنیم و امروز میتوانیم بگوییم در حوزه علمی هیچ مشکلی برای رشد در این زمینه وجود ندارد.وی گفت: امروز همرزمان من در دریا در حال به نمایش گذاشتن جلوههایی از اقتدار ایران عزیز هستند و ما به عنوان ویترین مردم عزیز کشورمان برای اولین مرتبه در اقیانوس آرام حضور پیدا کردیم.فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: نیروی دریایی ارتش تا امروز در تمامی تنگههای راهبردی دنیا حضور داشته و تنها در ۲ تنگه حضور نداشتهایم که در یکی از این تنگهها امسال حضور پیدا میکنیم و در حال برنامهریزی برای حضور در تنگه پاناما هستیم.
در همین حال، روزنامه «واشنگتن تایمز» نیز عبور ایران از کانال پاناما را آخرین اقدام تهران در تلاش برای گسترش نفوذ خود در حیاط خلوت ایالات متحده ارزیابی کرد و ماموریت های سال های اخیر نیروی دریایی ایران را خواسته تهران برای نشان دادن تمایل به گسترش نفوذ نظامی خود فراتر از خاورمیانه و حتی در نزدیکی ایالات متحده دانست.ایران در سال های گذشته قدرت روز افزون خود را در حوزه های نظامی و تجاری به رخ جهانیان کشانده است. بسیاری از این دستاوردها حاصل توان فنی بومی کشور و با کمترین اتکا به خارج انجام شده ایران در ساخت کشتی های تجاری و ناوهای جنگی است و موجب شده تا با انجام ماموریت های طولانی مدت هر روز عرصه تازه ای را به نمایش بگذارد.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
نگرانی اسرائیل از قدرت نمایی نیروی دریایی ایران
-
آیا قند پارسی از طریق بندر چابهار به بنگاله می رسد؟
-
چرا تعجب؟ قاعده همین است !
-
۳۱۰۰ واحد اقتصادی در کشور به تولید بازگشتهاند
-
ایفای نقش در مسیر کریدور شمال به جنوب از تکالیف گروه کشتیرانی است
-
چرا بندر چابهار تحریم نشد؟
-
در حوزه دانش بنیان پیشرفت داشتیم اما از نظر اجرایی خیلی فاصله داریم
اخبار روز
-
تمدید خودکار قراردادهای اجاره با سقف ۲۵ درصد به تصویب سران قوا رسید
-
نقش مهم جامعه محلی در ارتقای جایگاه ژئوپارک جزیره قشم
-
کمبود سرمایه گذاران در ایجاد زیرساختهای توریسم دریایی
-
اعلام مهمترین مأموریتهای معاونت برنامهریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر
-
انتصاب مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان رئیس کمیته حمل و نقل دریایی مدیریت بحران
-
توسعه بازار سرمایه اولویت محوری وزارت اقتصاد است
-
هدفگذاری تولید ۹۵۰ هزار تن آبزی پرورشی در افق برنامه هفتم پیشرفت
-
انجام ۲۶۶ هزار سفر دریایی در مرکز هرمزگان طی جنگ رمضان
-
تداوم خدمت در بنادر شهید باهنر، جاسک، سیریک و تیاب همزمان با مساعدتر شدن شرایط
-
نقشآفرینی راهبردی بندر چابهار در حفظ جریان تجارت دریایی کشور
-
بازدید مدیران ارشد اقتصادی و برنامهریزی مازندران از بندر نوشهر
-
لقمان پارسی نیا سرپرست معاونت برنامهریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی شد
-
پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز جهانی هیدروگرافی
-
آمادهباش شبکه ریلی برای خدمترسانی به عزاداران
-
عمان به دنبال ایجاد هاب صنعت بانکرینگ سبز
-
«جزایر خلیج فارس» موتور بازسازی اقتصاد ایران در پساجنگ
-
تغییرات در خصوص اصلاح بخشی از ریز ساختارهای معاملاتی در بازار سهام عادی و مرحله معاملات پایانی TAL
-
برای بردن فقط بازیکنان نمیدوند؛ ما هم سهمی داریم
-
برق ۶۲ اداره تهران قطع شد
-
مانور سراسری مدیریت هوشمند تلفات انرژی برق «پروژه ملی مهتاب»



