به بهانه هفتادمین زادروز انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران

انجمن کشتیرانی از شخصیت حقوقی تا مردمی

روزنامه اقتصاد سرآمد - امید متین - از مجموع عناصر و فاکتورهایی که از یک شخصیت حقیقی یا حقوقی، برند و نشان برتر می سازد، «زمان» است. به طور کلی، اعتبار به زمان نیاز دارد و معمولا کسی یک شبه ره صد ساله نمی رود؛ بلکه واقعا باید صد سال ثبات و حرکت داشته باشد تا راه اعتبار را بپیماید. 
«زمان» سرمایه بی بازگشت است و «اعتبار» هم سرمایه ای است بی بازگشت. این دو در کنار هم معجون می سازند و بی وجود هم، از میان می روند و به هزینه ای غیر قابل جبران تبدیل می شوند؛ این است که بسیار اهمیت دارد که یک شخص حقیقی یا حقوقی بتواند سال های سال با خوشنامی مسیری حرفه ای را طی کند. 
فرق قهرمان و پهلوان هم در فرآیند اسرارآمیز زمان نهفته است. قهرمان ممکن است با یک بار پیروزی، فیروزه ی اعتبار بر انگشت بخت نهد؛ اما نمی تواند پهلوان شود مگر این که این نگین بخت را سال های سال بی عیب و نقص نگاه دارد تا در دل و چشم مردم بنشیند و نهال عشق و محبت و اعتماد بکارد.
چه بسا شرکت ها و انجمن ها که شکل گرفتند و قدری تاختند و طوفانی به پا کردند و اکنون گرد و غباری هم از آن ها بر جای نمانده است. چه بسا موفقیت های بزرگی که برای یک فرد یا یک ملت رخ داده و به دلیل عدم تکرار در طول زمان، از یادها و خاطره ها سترده شده اند. این است که مهم است شروع را به سرانجام رساندن. مهم است شروع کنی و مهم تر آن است که بتوانی ادامه دهی. 
شروع هر چه قدر سخت باشد، نسبت به ادامه راه، آسان است و این ادامه راه است که سخت تر از شروع است. شاعر فرمود:
راهرو آن نیست که گهی تند و گهی خسته رود
راهرو آن است که آهسته و پیوسته رود
آهسته رفتن البته در دنیای پرشتاب امروزین، می تواند نسبی باشد و منظور از آن، کندی حرکت نباشد؛ بلکه رفتن همپای رقبا و حتا پیشی گرفتن از رقبا باشد؛ اما پیوسته رفتن دیگر جرح و تاویلی جز معنا و مفهوم خودش را ندارد. این که شروع کنی و پیوسته بروی، آن چیزی است که ارزش و اعتبار می آفریند.تاریخ انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران را مرور می کنیم. متوجه می شویم که 69 سال پیاپی از شروعش می گذرد. انجمنی که 69 سال پیش به مبارکی متولد شد، اکنون جهان دیده ای است که دارد به 70 سالگی می رسد. کوهی از اعتبار و دریایی از تجربه. انجمنی که الان دیگر اعتماد به آن کار بسیار ساده و آسانی است. انجمنی که شروعی مبارک داشت و ادامه ای با شکوه و نتایجی با معنا و درخور احترام.
روزگاری با چند عضو شروع کرد و امروز بیش از 370 عضو که هر کدام از آن ها اعتباری مستقل دارند که این اعتبار را در کنار همدیگر سرمایه گذاری کرده اند تا هم اعتبار جهانی داشته باشند و هم احترام داخلی. 
خوشایند است که مردم ایران را پیشاپیش شادباش بگوییم برای نزدیک شدن به جشن هفتادمین زادروز انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران؛ زیرا وجود این انجمن با وجود مبارک فرزندان شایسته همین ملت شریف وجود یافته است. انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران را باید مردمی دانست؛ زیرا به عنوان بخش خصوصی، به خود متکی هستند و اگر وابستگی دارند، وابستگی به ملت است. جوانانی که با اشتیاق به دنیای کشتی و کشتیرانی وارد می شوند و به ملوانان زبده و کابپیتان های مجرب تبدیل می شوند. کارگرانی که با زحمت زیاد، سوار بر کشتی ها سینه اقیانوس ها را می شکافند و مهندسان و سازندگان و تعمیرکارانی که در تکاپوی بهتر شدن خود و حرفه خود، عرق غیرت می ریزند و حلال با شرافت بر می دارند. 
انتظار داریم سالروز شیرین و باشکوهی در مهر 1402 شاهد باشیم و این اتفاق خواهد افتاد؛ زیرا اهالی کشتی در انجمن کشتیرانی ایران، از همین الان در فکر برگزاری جشن هفتادمین سالروز انجمن خودشان هستند و چه خوب است که مسئولان ذیربط در دولت، مجلس و علاقه مندان به دریا، کشتی و کشتیرانی نیز از همین امروز به فکر هدایای تولد خود باشند. هدایایی از جنس معنویت و مهربانی که نشان ها داشته باشند از قدرشناسی.
 انجمن کشتیرانی از شخصیت حقوقی تا مردمی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه