رونمایی از ۱۰۰ استاندارد ملی - تخصصی صنعت نفت در نمایشگاه بیست‌وهفتم

آیین رونمایی از ۱۰۰ استاندارد ملی - تخصصی صنعت نفت امروز (جمعه ۲۹ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه سومین روز بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد.
به گزارش اقتصادسرآمد،۱۰۰ استاندارد ملی - تخصصی صنعت نفت با همکاری پژوهشگاه استاندارد، مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت و اداره کل نظام فنی و اجرایی و ارزشیابی طرح‌های معاونت مهندسی، پژوهشی و فناوری وزارت نفت تدوین شده است این ۱۰۰ استاندارد در قالب دو جلد کتاب رونمایی شد که ۴۳ استاندارد آن شماره ملی و ۵۷ استاندارد مصوبه کمیته ملی را دارد؛ انتخاب استانداردها بر اساس نیازهای صنعت نفت بوده که از جمله آن می‌توان به برگزاری بعضی از نشست‌های کمیسیون‌های فنی و نهایی در مناطق عملیاتی و بازدید و تشکیل کمیسیون نهایی استانداردهای فرآیند و مواد شیمیایی در پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس اشاره کرد.در آیین رونمایی از ۱۰۰ استاندارد ملی - تخصصی صنعت نفت، پرویز سنگین، مدیرکل نظام فنی و اجرایی ارزشیابی طرح‌های معاونت مهندسی، پژوهشی و فناوری وزارت نفت از همه دست‌اندرکاران پژوهشگاه استاندارد و دیگر سازمان‌ها قدردانی کرد و گفت: امیدوارم در آینده با افزایش همکاری‌ها این روند ادامه یابد. ما در اداره کل نظام فنی و اجرایی ارزشیابی طرح‌ها برنامه‌ای ویژه در این باره داریم.
نظام‌الدین برزگری مشاور معاونت مهندسی، پژوهشی و فناوری و رئیس اسبق سازمان ملی استاندارد نیز در این مراسم گفت: شرکت‌های چهارگانه وزارت نفت در این زمینه حرکت می‌کنند. امروز روز خوبی است که از ۱۰۰ استاندارد ملی - تخصصی صنعت نفت رونمایی شد و جا دارد از نمایندگان چهار شرکت وزارت نفت و معاونت مهندسی و پژوهشی تشکر کنم.وی توضیح داد:‌ طبق قانون جدید سازمان استاندارد همه دستگاه‌ها موظف‌اند استانداردها و یا مقررات فنی خودشان را به سازمان استاندارد اعلام کنند. وزارت نفت نخستین دستگاهی است که براساس یک تفاهم‌نامه این کار را انجام می‌دهد و امیدوارم این روند ادامه یابد و استانداردها مبنای توسعه ملی در صنعت نفت باشد.
رونمایی از ۱۰۰ استاندارد ملی - تخصصی صنعت نفت در نمایشگاه بیست‌وهفتم
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه