طی ۹ ماه گذشته در بنادر خوزستان صورت گرفت:

ارائه ۲۵هزار ساعت خدمات دریایی ایمن به انواع شناورها در آبراه خور موسی


معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به صدور ۲ هزار و ۵۷۰ فقره انواع گواهی‌نامه دریانوردی طی۹ ماه گذشته، ‎از ارائه ۲۵هزار و ۴۳۹ساعت خدمات دریایی ایمن به ‎انواع شناورها در آبراه خور موسی خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، سجاد سبزیوند در تشریح عملکرد نه ماهه حوزه دریایی بنادر خوزستان، گفت: با تلاش شبانه‌روزی بخش عملیات دریایی ۲۵ هزار و ۴۳۹ساعت خدمات راهنمایی و یدک‌کشی ایمن در قالب ۶ هزار و ۸۲۵ مورد عملیات به انواع کشتی‌های فله‌بر، کانتینری، تانکرهای حامل مواد شیمیایی و گازی متردد به اسکله‌های تأسیسات صنایع پتروشیمی همجوار بدون هیچ گونه حوادث و یا سوانح دریایی ارائه شد.
‎سبزوی‌ند  معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در تشریح این عملیات‌ها افزود: ارائه خدمات دریایی شامل هدایت و پهلودهی به انواع کشتی‌ها به ویژه کشتی‌های حامل مواد شیمیایی و گازی متردد به اسکله‌های تأسیسات پتروشیمی همجوار توسط بخش عملیات دریایی مجتمع بندری امام خمینی(ره) نشان از اهمیت و نقش به‌سزای این مجتمع در راستای توسعه اقتصاد دریامحور و تولید ناخالص داخلی دارد.
‎معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اظهار داشت: علاوه بر نقش حیاتی مجتمع بندری امام خمینی(ره) در واردات و تأمین کالاهای اساسی کشور، مجاورت با بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با ۲۱ واحد فعال تولیدی و ۲۶ میلیون تن ظرفیت سالانه، تردد کشتی‌های حامل کالاهای خطرناک در آبراه دسترسی به این بندر حاکی از نقش و موقعیت راهبردی این مجتمع بندری حمل و نقل دریایی است.
‎ معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در ادامه افزود: با تلاش شبانه‌روزی بخش عملیات دریایی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تعداد ۵۳۵ فروند حامل مواد خطرناک(تانکر) در آبراه خورموسی با ایمنی کامل و بدون حادثه تردد کرده‌اند.
‎سبزیوند معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان  تصریح کرد: ارائه خدمات ترافیک دریایی شناورها(VTS)  از مهم‌ترین بخش‌های عملیات دریایی است که نقش به سزایی در مدیریت ترافیک دریایی، حفظ ایمنی تأسیسات، تجهیزات بندری و محیط زیست دریایی دارد.
‎معاون امور دریایی بندر امام خمینی(ره) با اشاره به ۳ هزار و ۷۰۰ مورد خدمات ارائه شده در این حوزه به منظور ارتقای ضریب ایمنی دریانوردی در محدوده تحت نظارت، از انجام۴۹ مورد امداد و نجات موفق به شناورهای متردد خبر داد.
‎سجاد سبزیوند معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به تعهدات بین المللی این اداره کل در اجرا و پیاده‌سازی الزامات معاهدات دریایی از انجام یک هزار و ۳۸۰ مورد بازرسی بر روی شناورهای متردد به بندرامام خمینی(ره) و لنج‌های تجاری سجافی و شادگان طی مدت مذکور خبرداد.
ارائه ۲۵هزار ساعت خدمات دریایی ایمن به انواع شناورها در آبراه خور موسی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه