مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان:

بهره برداری از ۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه راهداری در سفر رئیس جمهور به هرمزگان

هرمزگان – طاهر پرویزی خبرنگار اقتصادسرآمد- مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای هرمزگان با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان ۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید گفت : 752 کیلومتر طرح بهسازی و تعریض راه اصلی و فرعی و احداث راه روستایی به ارزش ۲۵ هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال تکمیل و آماده بهره‌برداری است.
عباس شرفی  در جمع خبرنگاران گفت : این راه‌ها شامل بهسازی و روکش آسفالت ۴۹۲ کیلومتر از محورهای اصلی، فرعی و روستایی با هزینه ۱۲ هزار و ۳۱۸ میلیارد ریال و احداث ۲۶۰ کیلومتر راه روستایی با هزینه ۱۳ هزار و ۴۰ میلیارد ریال است.
وی بیان کرد: بهسازی محور تنگ بستک – چاه‌بنارد به‌طول ۱۴ کیلومتر، بهسازی محور جناح – فرامرزان به‌طول ۱۴ کیلومتر، بهسازی محور رویدر به‌طول پنج کیلومتر، احداث محور جغین به‌طول هفت کیلومتر، محور حکمی به سمت تیاب به‌طول ۶ کیلومتر، احداث محور پشت‌کوه به سمت سیستان وبلوچستان به‌طول ۲۰ کیلومتر و روکش آسفالت محور زیرکوه به بشاگرد به‌طول ۱۵ کیلومتر از مهم‌ترین طرح‌های افتتاحی حوزه راهداری در سفر رئیس جمهور به هرمزگان است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان همچنین از افتتاح پُل بزرگ چارک در سفر رئیس جمهور به استان که ۱۰۰ درصد عملیاتی شده خبر دادو گفت: رئیس جمهور در سفر به استان همچنین پنج راهدارخانه را افتتاح می‌کند که شامل سه راهدارخانه در شهرستان بشاگرد و ۲ راهدارخانه در سندرک میناب و لیردف جاسک است.
شرفی با اشاره به اینکه در سفر دور نخست رئیس جمهور به استان احداث ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی در هرمزگان مصوب شد، یادآور شد: به همت دولت سیزدهم و به‌ویژه بعد از سفر دور نخست رئیس جمهور به استان تاکنون بالغ ‌بر ۴۱۶ کیلومتر راه روستایی احداث شده که بیشتر از مصوبه تعیین شده است.
شرفی تصریح کرد: در مجموع ۱۸ طرح راهداری به مبلغ هشت هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال در سفر دور نخست رئیس جمهور به استان هرمزگان مصوب شد که همه این پروژه‌ها در حال حاضر با ۶۰ درصد پیشرفت در حال اجرا است.
وی ادامه داد: طول کل محورهای استان هرمزگان ۱۲ هزار و ۸۳۸ کیلومترمربع است که از این میزان ۳۴ کیلومتر آزادراه، ۷۷۶ کیلومتر بزرگراه، ۶۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۱۷۲۰ کیلومتر فرعی و طول راه‌های آسفالت ۵ هزار و ۲۵۴ می‌باشد.
شرفی تعداد تونل‌های استان را ۹ دستگاه اعلام کرد و افزود: تعداد محورهای مجهز به تردد شمار برخط ۹۳محور، تعداد دوربین‌های نظارت ۴۶دستگاه ، تعداد دوربین کنترل سرعت جاده ۸۱ و تعداد ناوگان دارای ردیاب هم ۲۲۵ دستگاه است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خودبا اشاره به تردد ۴۴ میلیونی انواع وسایل سنگین در هرمزگان گفت: طی ۹ ماه سال جاری تعداد بارنامه‌های صادره یک‌میلیون و ۲۵۶ هزاربوده است.
عباس شرفی از کاهش ۳۰ درصدی تلفات جاده ای در ۹ ماهه سال جاری خبر دادو گفت : در بین استان های کشور بیشترین کاهش تلفات جاده ای را داشته ایم.
وی همچنین با اشاره به رفع نقاط حادثه خیز در استان گفت : بر اسا ستفاهم نامه منعقد شده بین سازمان راهداری و استانداری هرمزگان ۹ نقطه حادثه خیز در استان رفع خطر شد و ۵۴ نقطه نیز در دستور کار است که در اعتبار آن در دور دوم سفر رئیس جمهور گنجانده شده است.
شرفی ادامه داد:۴۴ مجتمع خدماتی رفاهی در سطح استان در حال بهره برداری است و ۴۸ مجتمع نیز در دست احداث می باشد.
 بهره برداری از ۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه راهداری در سفر  رئیس جمهور به هرمزگان
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه