رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌شمالی

ایجاد بندر خشک برای توسعه صادرات خراسان‌شمالی ضروری است

بجنورد- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: ایجاد بندرخشک در منطقه جاجرم با توجه به به ظرفیت‌های تولیدی استان از ضروریات است.
به گزارش اقتصاد سرآمد، مازیار زند  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بی تردید با ایجاد بندر خشک، تجارت خراسان شمالی رونق خواهد یافت و استان های همجوار نیز از این ظرفیت برای توسعه صادرات استفاده خواهند کرد.
وی افزود: از سوی دیگر خراسان شمالی نیز می تواند از عوارض گمرکی این بندر استفاده کند.
بندر خشک، بندری است که از دریا فاصله دارد و بیشتر در داخل کشور ایجاد می شود و معمولا از طریق راه‌آهن به بنادر دریایی متصل می‌شوند اما در بسیاری از موارد از طریق جاده نیز این اتصال صورت می‌گیرد.
بنادر خشک پایانه‌هایی هستند که محموله‌های منتقل شده توسط کشتی به آن‌ها انتقال داده می‌شوند و به عنوان مرکزی برای انتقال محموله‌های دریایی به مقاصد داخلی عمل می‌کنند.
رییس اتاق بازرگانی صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه زیر ساخت های استان در زمینه فرودگاه و راه آهن در مقایسه با سایر استان ها ضعیف است تجار استان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند و همچنین هزینه های زیادی را متحمل می شوند.
وی تصریح کرد: تجار خراسان شمالی به نسبت تجار استان های برخوردار در فعالیت اقتصادی متحمل هزینه های زیادی می شوند که نیازمند توجه ویژه برای ادامه فعالیت هستند.
زند، نبود زیر ساخت ها، رفع تعهد هات ارزی و کمبود منابع بانکی استان را از مشکلات فعالان تجاری استان دانست و گفت: متاسفانه در خراسان شمالی در بخش های مختلف به ویژه دریافت مالیات سخت گیری های زیادی وجود دارد که نیازمند توجه ویژه و استفاده از اختیارات استانی هستیم.وی با تاکید بر بازگشایی گذرگاه مرزی پرسه سو در منطقه راز و جرگلان، بیان کرد: بازگشایی این گذرگاه نیاز به همت مسوولان در سطح ملی دارد.
ایجاد بندر خشک برای توسعه صادرات خراسان‌شمالی ضروری است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه