مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران

توسعه همکاری‌های نفتی ایران  و عراق علی رغم تحریم‌ها


مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: در زمینه زیرساخت‌های صنعت پالایش از انتقال تا توزیع و صنعت گاز طبیعی فشرده ظرفیت مطلوبی برای همکاری بین ایران و عراق وجود دارد.
به گزارش اقتصادسرآمد، جلیل سالاری در دیدار با حامد یونس الزوبعی، معاون پالایش وزیر نفت عراق که به میزبانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برگزار شد، گفت: دستاوردهای صنعت نفت پس از پیروزی انقلاب اسلامی و خودکفایی در صنعت نفت و پالایش سبب شده است امروز در شرایطی قرار گیریم که در مجموعه پالایشگاه‌ها، نزدیک به ۸۰ تا ۹۰ درصد تجهیزات و کالاها در داخل کشور ساخته و صفر تا ۱۰۰ کارهای مهندسی، طراحی و دانش فنی موردنیاز واحدهای پالایشی بومی‌سازی شود.
معاون وزیر نفت در امور پالایش با تأکید بر اینکه در دولت سیزدهم، تمرکز را بر این گذاشتیم که در بین کشورهای همسایه و دوست به‌ویژه مجموعه کشورهای مسلمان همکاری و توافق‌هایی داشته باشیم، گفت: طی سفر جواد اوجی وزیر نفت به عراق توافق‌هایی بین دو کشور شد که به مرحله اجرا برسند. همکاری‌هایی نیز با کشورهای آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا داشتیم و پالایشگاه بزرگ «ال‌پالیتو» را با فناوری و تجهیزات ایرانی تجهیز و تعمیر کردیم.
توسعه همکاری‌های نفتی ایران  و عراق علی رغم تحریم‌ها
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه