صادرات۲۲ هزار تن کاه حبوبات  از بنادر آبادان

مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: ۲۲ هزار تن کاه حبوبات شامل کاه نخود، لوبیا و عدس از بندر آبادان، اروندکنار و چوئبده در سال گذشته به کشورهای کویت و امارات متحده عربی صادر شده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، حسن دشتی‌نژاد در گفت‌ و گوی رسانه‌ای بیان کرد: صادارت این میزان کاه حبوبات توسط ۱۲۲ شخص حقیقی و شرکت بازرگانی انجام شد که پس از اخذ مدارک، بازدید و تعیین ماهیت از بندر آبادان صادر شده است.
وی به وجود سه بندر صادراتی در شهرستان آبادان و نزدیکی این بنادر به کشورهای حاشیه خلیج فارس و بخصوص کشورهای کویت و عراق اظهار کرد: زمینه لازم برای صادرات محصولات کشاروزی از بنادر آبادان فراهم است.شهرستان آبادان دارای سه بندر صادراتی در اروندکنار، چوئبده و شهر آبادان است.
مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: در سال گذشته افزون بر ۲۶۵ هکتار در قالب طرح جایگزینی و ۱۱۹ هکتار در قالب طرح توسعه پاجوش نخیلات در آبادان کشت شده است.
وی با بیان اهمیت افزایش سطح زیرکشت نخیلات و جایگزینی نخل‌های فرسوده با پاجوش‌های جوان افزود: مجموعا ۶۰ هزار و ۱۰۰ اصله پاجوش خرما به صورت کشت در زمین‌های بدون نخل واجد شرایط و یا جایگزین نخل‌های فرسوده در آبادان توسط ۴۷۰ بهره بردار کشت شده است.
صادرات۲۲ هزار تن کاه حبوبات  از بنادر آبادان
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه