چهار فروند کشتی حامل کالای اساسی  در بندر امام خمینی پهلوگیری کرد

همزمان 4 فروند کشتی حامل 234 هزار تن انواع کالاهای اساسی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) پهلوگیری کرد و فرآیند تخلیه محموله این کشتی‌ها طی مدت کمتر از ۲۴ ساعت آغاز شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، داود چگنی بیان داشت: هم‌اکنون با استفاده از توان بالای تجهیزات استراتژیک در این بندر بزرگ تجاری، عملیات تخلیه  همزمان 9 فروند کشتی حامل کالای اساسی به وزن بیش از 570 هزار تن در اسکله های بندری در جریان است.
چگنی با بیان اینکه تجهیزات و شرایط مناسبی جهت سرعت عمل در تخلیه و انتقال محمولات وارداتی به داخل کشور برای تأمین خوراک مورد نیاز صنعت دام و طیور فراهم شده است، گفت: کاهش زمان خدمت‌دهی(سرویس‌تایم) و افزایش نرخ سرعت تخلیه، استفاده بهینه از زیر ساخت‌ها و امکانات بندری، افزایش ایمنی و امنیت در ارائه خدمات لجستیکی و عدم پرداخت جریمه دیرکرد از اهم اهداف و سیاست‌های این مجتمع بزرگ بندری در ارائه خدمات تخلیه و بارگیری است.
وی میزان کالای اساسی در حال تخلیه در اسکله های این مجتمع بندری را  شامل گندم در قالب یک فروند کشتی، ذرت و کنجاله سویا  هر کدام در قالب 3 فروند کشتی و 2 فروند کشتی حامل دانه روغنی سویا به  وزن 150 هزار تن برشمرد و خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از دانه‌های روغنی تخلیه شده در مجتمع‌ فرآوری فعال در اراضی پسکرانه‌ی این بندر، به محصولاتی نظیر کنجاله و روغن خوراکی جهت تأمین مصارف داخلی و صادرات مجدد تبدیل می‌شود.
معاون امور بندری و اقتصادی تصریح کرد: با پهلوگیری این تعداد کشتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، مجموع کشتی‌های حامل کالاهای اساسی پهلوگرفته در این بندر به 67 فروند کشتی به ظرفیت بیش از 4 میلیون تن  رسید.
چگنی بیان داشت: با انجام تمهیدات لازم و هم‌افزایی بین دستگاه‌های مربوطه در زمینه فرآیند خروج کالاهای اساسی از بندر، میزان خروج کالاهای اساسی از طریق حمل زمینی و شبکه ریلی به بیش از 3 میلیون و 200 هزار تن رسیده است.
وی بهره‌گیری از ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی، اصلاح فرآیندهای ترخیص، صدور مجوزهای لازم و به‌کارگیری حداکثر توان تجهیزاتی در عملیات تخلیه و بارگیری را از عمده دلایلی دانست که موجب تسریع در فرآیند خروج کالاهای اساسی شده است.

چهار فروند کشتی حامل کالای اساسی  در بندر امام خمینی پهلوگیری کرد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه