رئیس دانشگاه بین‌المللی چابهار خبر داد:

دانشگاه بین‌المللی چابهار هیچ محدودیتی در جذب دانشجوی خارجی ندارد

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: دانشگاه بین‌المللی چابهار یکی از معدود دانشگاه‌هایی در شرق کشور است که در جذب دانشجویان بین‌المللی محدودیتی ندارد.
حمیرا ریگی امروز یکشنبه در حاشیه بازدید از دانشگاه بین‌المللی چابهار در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: دانشگاه‌ها نقشی ذاتی و برجسته در دنیای اقتصاد ایفا می‌کنند و این عامل نقش بسزایی در توسعه سرزمینی و منطقه‌ای دارد.
وی با حائز اهمیت دانستن بهره‌گیری از فرصت‌های جدید برای دانشجویان، از برنامه‌های توسعه‌ای دانشگاه و تلاش‌های رئیس دانشگاه بین المللی در بهبود زیرساخت‌ها و امکانات آموزشی قدردانی کرد و اظهار داشت که این اقدامات، انگیزه بیشتری به دانشجویان و کارکنان خواهد بخشید.
وی با تاکید بر اهمیت و جایگاه ویژه دانشگاه‌ها در توسعه منطقه‌ای و ملی اظهار کرد: دانشگاه‌ها نقشی ذاتی و برجسته در دنیای اقتصاد ایفا می‌کنند، چرا که مهارت‌ها را افزایش داده، سرمایه‌گذاری‌ها و استعدادها را به خود جذب و ثروت آفرینی می‌کنند.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار ضمن اشاره به پیشرفت‌ها و دستاوردهای دانشگاه بین‌المللی، بیان کرد: دانشگاه‌ها به عنوان پیشران‌ اصلی توسعه، نقش لوکوموتیو پیشرفت را ایفا می‌کند و دانشگاه بین‌المللی چابهار با بهره‌گیری از موقعیت قرارگیری استراتژیک خود در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور، می‌تواند به مرکزی برای تبادل دانش و نوآوری در حوزه اقیانوس و اقتصاد دریا و همچنین صنایع بزرگ مستقر در منطقه تبدیل شود.
ریگی با تأکید بر اینکه آموزش عالی دانشگاهی نقش بسیار تاثیرگذاری روی رونق و تحولات اقتصادی خواهد داشت، دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه همیشه می توانند از نزدیک در خصوص دغدغه‌ها و نیازهای مسائل را مطرح و پیگیری کنند.رئیس دانشگاه بین‌المللی چابهار نیز گفت: این دانشگاه در یک سال اخیر موفقیت زیادی داشته بطوریکه شاهد پذیرش یک هزار و ۲۵۵ دانشجوی ایرانی و خارجی و توسعه زیرساخت‌ها برای برداشتن گام‌های بلند در مسیر پیشرفت و تحقق شعار سال بودیم.
عبدالغفور بادپا با اشاره به اینکه هم اینک حدود ۱۵۰ دانشجوی خارجی در حال تحصیل هستند، افزود: همچنین مجوز دبیرستان دخترانه دانا و توانا اخذ شده که یکی از افتخارات مهم دولت برای توسعه علمی و اموزشی سواحل مکران است.
وی اظهار کرد: دبیرستان پسرانه دانا و توانا از سال ۱۳۹۶ تاسیس شده و هر سال ۲۳۰ دانش آموز پذیرش می‌کند و نقش مهمی در قبولی دانش اموزان در دانشگاه‌های مختلف کشور دارد.وی با اشاره به اینکه دانشگاه بین المللی چابهار با صعود ۱۶۱۰ پله‌ای در رتبه بندی “وبو متریک۲۰۲۴” به جمع هشت هزار و ۶۲۰ دانشگاه برتر جهان پیوست، خاطرنشان کرد: طبق گزارش منتشر شده پایگاه رتبه‌بندی “وبـومـتریک”(Webometrics) در سال ۲۰۲۴، دانشگاه بین المللی چابهار موفق شد در رتبه بندی جهانی با صعود یک هزار و ۶۱۰ پله ای، از رتبه ۱۰ هزار و ۲۳۰ در سال ۲۰۲۲، به رتبه هشت هزار و ۶۲۰ در سال ۲۰۲۴ ارتقا یابد.
رئیس دانشگاه بین‌المللی چابهار تحول و توسعه زیر ساخت‌های فیزیکی به منظور رفاه حال دانشگاهیان، ایجاد رشته های جدید متناسب با نیاز جامعه و صنعت، ارتقای سطح تعاملات دانشگاه با صنعت و جامعه دانشگاه بین‌المللی چابهار با اتکا به ظرفیت‌های علمی و نیروی انسانی خود را از دیگر موارد و برنامه های مهم در سال‌جاری عنوان کرد و افزود: مصمم هستیم در مسیر تحقق شعار سال ۱۴۰۳ گام‌های موثری برداریم و نقشی فعال در توسعه و پیشرفت کشور ایفا کنیم.
دانشگاه بین‌المللی چابهار هیچ محدودیتی در جذب دانشجوی خارجی ندارد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه