افزایش 4 برابری ترانزیت از بندر دیر 


رئیس اداره بندر و دریانوردی دیر گفت: میزان ترانزیت بندر دیر در چهار ماهه ابتدایی امسال امسال با افزایش 420 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 15 هزار و 327 تن رسید.
به گزارش اقتصادسرآمد، راحله پورمحمد در توضیح این خبر اظهار کرد: میزان واردات بندر دیر نیز در مدت یاد شده با افزایش 78 درصدی به سه هزار و 938 و میزان بارگیری نیز با افزایش 8 درصدی به 87 هزار و 841 تن رسیده است.  
وی بیان کرد: در چهار ماهه امسال مجموع تخلیه و بارگیری در این بندر نیز به 122 هزار و 835 تن رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 5 درصد رشد نشان می دهد.
پورمحمد ادامه داد: همانند ادوار گذشته بخش غالب صادرات بندر دیر به مقصد کشور قطر انجام شده که از جمله اقلام صادر شده می‌توان به صیفی، سبزیجات و دام زنده اشاره کرد.
رئیس اداره بندر و دریانوردی دیر تصریح کرد: از مجموع تخلیه و بارگیری 96 درصد آن از طریق شناورهای فلزی و مابقی از شناورهای چوبی انجام شده است.  
پورمحمد افزود: اکنون چهار پست اسکله رمپ در بندر دیر در دست احداث است که اتمام آنها به افزایش قابل‌توجه عملکرد این بندر منجر خواهد شد.  
وی گفت: امید است با بسته‌های حمایتی تعریف شده برای تسهیل در فعالیت تجار و بازرگانان، شاهد حضور پررنگ آنان در بندر دیر باشیم.
افزایش 4 برابری ترانزیت از بندر دیر 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه