مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان خبر داد؛
بهره مندی یک هزار و ۴۱۴ خانوار روستایی لرستان از اینترنت پرسرعت
گروه استان ها - سبحان حبیبی، خرم آباد - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: چهار هزار و ۸۵۱ نفر در قالب یک هزار و ۴۱۴ خانوار روستایی استان، طی ۱۰۰ روز نخست فعالیت دولت چهاردهم از اینترنت پرسرعت بهره مند شده اند.
به گزارش اقتصادسرآمد، مجتبی صارمی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هفت سایت جدید و احداث و فناوری یک سایت نیز در این راستا ارتقا یافت تا ساکنان ۱۴ روستای لرستان ارتباطات پایدار و با کیفیت شبکه پر سرعت تلفن همراه با تکنولوژی نسل چهار بهره مند شوند. وی اظهار داشت: این طرح ها با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و تلاش اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و مخابرات، در سطح روستاهای لرستان به بهره برداری رسید.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با بیان اینکه به طور متوسط برای ایجاد و راه اندازی هر سایت ۶۰ میلیارد ریال هزینه می شود، تاکید کرد: بهبود زیرساخت های ارتباطی روستاها در راستای توسعه پایدار مناطق کمتر توسعه یافته، بهره مندی از آموزش های برخط، ایجاد فرصت های کارآفرینی و اشتغال از مهمترین مزایای اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات است و ساکنان این مناطق می توانند امور مربوط به خدمات اینترنتی مانند تهیه و پرداخت قبوض، امور اداری و پیگیری های مختلف را از این طریق انجام دهند.
صارمی همچنین گفت: ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طی ۲ سال گذشته در راستای توسعه زیرساخت های ارتباطی، مخابراتی و اینترنتی روستاهای استان هزینه شده است. وی اضافه کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ طرح کاهش شکاف دیجیتال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان بررسی و ۴۸۰ روستای دارای مشکل مخابراتی و اینترنتی شناسایی شدند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان یادآور شد: ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار ملی با پیگیری های صورت گرفته جهت ایجاد سایت های (بی تی اس) جدید و ارتقای فناوری سایت های موجود به نسل سوم و چهارم اختصاص یافت که تاکنون ۲۵۰ طرح با اعتبار هشت هزار میلیارد ریال در راستای سایت های ارتباط روستایی هزینه شده است.
صارمی ادامه داد: ۲۳۰ روستای باقی مانده نیز در حال بررسی، نصب دکل، اجرای فوندانسیون و سایر مراحل هستند که تلاش می شود تا پایان امسال طرح های ارتباطی و اینترنتی در اکثر آنها بهره برداری گردد. وی اجرای طرح فیبر نوری را از دیگر اقدامات پیگیری شده عنوان کرد و گفت: باتوجه به شرایط کوهستانی و موقعیت جغرافیایی استان بسیاری از سایت های روستایی فاقد دید رادیویی و یا دارای مشکل پهنای باند هستند که برای رفع این مشکل مجوز اجرای یک هزار کیلومتر فیبر نوری اخذ شده است.
به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان برای اجرای این طرح پنج هزار میلیارد ریال اختصاص یافته که تاکنون حدود ۵۰ درصد طرح با نیمی از این رقم اجرایی شده است.
صارمی اضافه کرد: ایجاد زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی در مناطق محروم و روستایی استان یکی از اولویت های کاری حوزه ارتباطات با هدف ایجاد رضایت مندی، ارائه خدمات مطلوب ارتباطی و دسترسی به خدمات الکترونیکی مردم در مناطق روستایی است. وی ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه مکلف به کاهش شکاف دیجیتال، توسعه زیرساخت ارتباطی در مناطق روستایی با هدف ارائه حداقل چهار خدمت سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان تاکید کرد: یک هزار و ۵۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که تجهیز این تعداد به اینترنت پرسرعت به منظور توسعه زیرساخت های خدمات الکترونیکی مناطق محروم و روستایی در دستور کار قرار دارد.
به گفته صارمی ۹۴ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و امکان اتصال آنها به شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، مجتبی صارمی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هفت سایت جدید و احداث و فناوری یک سایت نیز در این راستا ارتقا یافت تا ساکنان ۱۴ روستای لرستان ارتباطات پایدار و با کیفیت شبکه پر سرعت تلفن همراه با تکنولوژی نسل چهار بهره مند شوند. وی اظهار داشت: این طرح ها با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و تلاش اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و مخابرات، در سطح روستاهای لرستان به بهره برداری رسید.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با بیان اینکه به طور متوسط برای ایجاد و راه اندازی هر سایت ۶۰ میلیارد ریال هزینه می شود، تاکید کرد: بهبود زیرساخت های ارتباطی روستاها در راستای توسعه پایدار مناطق کمتر توسعه یافته، بهره مندی از آموزش های برخط، ایجاد فرصت های کارآفرینی و اشتغال از مهمترین مزایای اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات است و ساکنان این مناطق می توانند امور مربوط به خدمات اینترنتی مانند تهیه و پرداخت قبوض، امور اداری و پیگیری های مختلف را از این طریق انجام دهند.
صارمی همچنین گفت: ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طی ۲ سال گذشته در راستای توسعه زیرساخت های ارتباطی، مخابراتی و اینترنتی روستاهای استان هزینه شده است. وی اضافه کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ طرح کاهش شکاف دیجیتال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان بررسی و ۴۸۰ روستای دارای مشکل مخابراتی و اینترنتی شناسایی شدند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان یادآور شد: ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار ملی با پیگیری های صورت گرفته جهت ایجاد سایت های (بی تی اس) جدید و ارتقای فناوری سایت های موجود به نسل سوم و چهارم اختصاص یافت که تاکنون ۲۵۰ طرح با اعتبار هشت هزار میلیارد ریال در راستای سایت های ارتباط روستایی هزینه شده است.
صارمی ادامه داد: ۲۳۰ روستای باقی مانده نیز در حال بررسی، نصب دکل، اجرای فوندانسیون و سایر مراحل هستند که تلاش می شود تا پایان امسال طرح های ارتباطی و اینترنتی در اکثر آنها بهره برداری گردد. وی اجرای طرح فیبر نوری را از دیگر اقدامات پیگیری شده عنوان کرد و گفت: باتوجه به شرایط کوهستانی و موقعیت جغرافیایی استان بسیاری از سایت های روستایی فاقد دید رادیویی و یا دارای مشکل پهنای باند هستند که برای رفع این مشکل مجوز اجرای یک هزار کیلومتر فیبر نوری اخذ شده است.
به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان برای اجرای این طرح پنج هزار میلیارد ریال اختصاص یافته که تاکنون حدود ۵۰ درصد طرح با نیمی از این رقم اجرایی شده است.
صارمی اضافه کرد: ایجاد زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی در مناطق محروم و روستایی استان یکی از اولویت های کاری حوزه ارتباطات با هدف ایجاد رضایت مندی، ارائه خدمات مطلوب ارتباطی و دسترسی به خدمات الکترونیکی مردم در مناطق روستایی است. وی ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه مکلف به کاهش شکاف دیجیتال، توسعه زیرساخت ارتباطی در مناطق روستایی با هدف ارائه حداقل چهار خدمت سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان تاکید کرد: یک هزار و ۵۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که تجهیز این تعداد به اینترنت پرسرعت به منظور توسعه زیرساخت های خدمات الکترونیکی مناطق محروم و روستایی در دستور کار قرار دارد.
به گفته صارمی ۹۴ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و امکان اتصال آنها به شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
بهره مندی یک هزار و ۴۱۴ خانوار روستایی لرستان از اینترنت پرسرعت
-
اجرای آزمایشی طرح برخورد با رانندگی در حین مستی با الکل تا پایان سال
-
تفاهم شرکت آب منطقهای و محیط زیست فارس بر فرهنگسازی مصرف آب
-
تکلیف معادن یزد برای ایجاد باسکول و صدور بارنامه در خروجی واحد
-
کمک ۸۰ هزار میلیارد تومانی دولت در بخش بهداشت و درمان
-
عنوان افتخارآمیز جهش در نوآوری در دستان مهندسین پتروشیمی پارس
-
رشد ۲۳ درصدی حجم مبادلات اقتصادی از پایانه مرزی میلک
-
قطع گاز ۵۰۴ باغ ویلای پر مصرف در استان کرمانشاه
اخبار روز
-
با هدف حفاظت از میراث ارزشمند خلیج فارس؛ حفاظت و احیای بافت تاریخی بوشهر عملیاتی می شود
-
امسال؛ اجرای طرح گسترده مقابله با گونه مهاجم "سنبل آبی" در تالاب انزلی
-
«جنگ ۴۰ روزه» بهانهبازنگری در سیاستهای حملونقلی ایران
-
مردم جزیره خارگ بیبهره از طرح جامع شهری
-
کمبود اسکله های گردشگری در نوار ساحلی خزر
-
نجات 12 نفر گردشگر از غرق شدگی در آبهای خزر طی یک ماه گذشته
-
با حجم سرمایه گذاری هزار میلیارد تومان؛ هتل ساحلی 5 ستاره در بندر دیلم احداث می شود
-
امسال صورت می گیرد؛ عملیات تعویض و نوسازی خطوط لوله نفتی ابوذر در میدان نفتی ابوذر و جزیره خارگ
-
چرا تحریمهای بیسابقه آمریکا نتوانست صادرات نفت ایران را متوقف کند؟
-
ضرورت بازنگری در الگوی توسعه بنادر
-
کشتیهای ایرانی خزر در صف تعمیر!
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد



