سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز :

تولید و اشتغال در البرز با بکارگیری شرکت های دانش بنیان متحول می شود

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز  ایجاد تحول در اشتغال و حرکت در خور توجه در مسیر تولید محصولات با بهره گیری از فناوری های نوین را مستلزم بهره گیری از ظرفیت های بالای شرکت های دانش بنیان استان عنوان کرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، عبدالله دارایی ضمن گرامیداشت هفته کارگر گفت: باید همه دستگاه های ذیربط در استان درحوزه های تولیدات دانش بنیان متمرکز شوند تا از توانایی بسیار بالایی که در این زمینه در استان وجود دارد استفاده کنیم. وی افزود: جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری با همراهی پارک های علم و فناوری برای تقویت شرکت های دانش بنیان در قالب تعاونی ها آماده شده ایم.
وی از انتخاب شرکت تعمیرات نیروگاهی از حوزه صنعت استان به عنوان گروه کار نمونه کشوری خبر داد و افزود: در جشنواره امتنان که با حضور رییس جمهور برگزار خواهد شد از کارگران و گروه های کار نمونه تجلیل می شود.سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز با اشاره به برنامه های هفته کار در استان گفت: تجدید بیعت با آرمان های حضرت امام (ره) و شهدای والا مقام کارگر و ویژه برنامه های ورزشی از جمله اقداماتی است که در هفته کار عملیاتی می شود.دارایی ادامه داد: در این زمینه ستادی با همکاری استانداری با هدف ارایه خدمات به کارگران تشکیل شده است.وی در ادامه این گفت وگو از ثبت ۳۲ هزار شغل جدید در سطح استان در سامانه‌ رصد ملی در بخش های مختلف تولیدی از جمله در صنعت‌ و کشاورزی خبر داد.
وی تقویت و توسعه حوزه مشاغل خانگی را از جمله اولویت های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و گفت: برای صدور مجوز ها در این زمینه آمادگی داریم. مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی البرز رفع فقر مطلق را از ماموریت مهم دولت عنوان کرد و افزود: در این راستا کارگروهی متشکل از این اداره کل و  چند ارگان استان تشکیل می‌شود.دارایی از تعاونی‌ها به عنوان مجموعه های حقوقی نام برد که می توانند از تسهیلات دولتی استفاده کنند و  رونق اشتغال را به ارمغان آورند.
وی ایجاد اشتغال را از اولویت های نخست جامعه عنوان کرد و افزود: همه دستگاه ها باید در این حوزه مشارکت فعال داشته باشند.وی کاهش زمان صدور مجوزهای کسب و کار تا سه روز را بستر ساز ایجاد تحول در اقتصاد عنوان کرد و گفت: در این راستا ضروری است با مشارکت دستگاه های خدماتی، سازمان ها، مساجد و محلات، بازارچه های فروش را گسترش دهیم. وی تصریح کرد: باید همه درحوزه های تولید و اشتغال و دانش بنیان متمرکز شویم و در این راستا از ظرفیت عظیمی که در استان داریم استفاده کنیم.
تولید و اشتغال در البرز با بکارگیری  شرکت های دانش بنیان متحول می شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه