در حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری و صنایع وابسته

برگزاری جشنواره طبخ غذاهای دریایی در نمایشگاه بین المللی تهران

جشنواره طبخ غذاهای دریایی به منظور ترویج مصرف محصولات آبزی و آموزش در نحوه پخت غذاهای آبزی در حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری و صنایع وابسته با حضور ریاست سازمان شیلات ایران، شرکت کنندگان، غرفه داران و علاقمندان به این جشنواره در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، جشنواره طبخ غذاهای دریایی به منظور ترویج فرهنگ طبخ غذاهای دریایی و به همت سازمان شیلات ایران برگزار و در همین راستا آثار آشپزی به این جشنواره ارائه شده بود که در نهایت سه اثر و سه برگزیده مورد تقدیر قرار گرفت و به همین ترتیب خانم مهرنیا از سیستان و بلوچستان، قصرماهی از بابلسر استان مازندران و استان تهران مقام های اول تا سوم را از آن خود کردند.
داوران این جشنواره در زمینه ارزش غذایی، تزئینات غذاها و طعم و مزه غذاهای برتر را معرفی و به برگزیدگان برتر جوایزی اهدا شد.
سید حسین حسینی رییس سازمان شیلات ایران در این مراسم با تاکید بر اهمیت مصرف آبزیان و فرهنگ مصرف آن و همچنین قرار گرفتین در سبد غذایی خانواده ها گفت: حتما نباید ماهی گران بر سر سفره ها بیاد  می توان از ارزان ترین ماهی لذیذترین غذا را طبخ کرد در همین راستا لازمه کار فرهنگسازی مصرف ماهی در هر سطح و قیمت است.
وی با اشاره به این که ماهی کیلکا ارزان ترین ماهی در بازار ماهی است که می توان همین ماهی را در سبد غذایی قرار داد به طوری که به عنوان چیپس ماهی 
می تواند جایگزین خوبی برای تغذیه کودکان باشد.   
برگزاری جشنواره طبخ غذاهای دریایی  در نمایشگاه بین المللی تهران
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه