استان هرمزگان دارای پتانسیل بالایی در بحث گردشگری دریایی و صنعت دریایی است

گردشگری دریایی باید توسعه یابد

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توسعه گردشگری دریایی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این وزارتخانه است.
به گزارش اقتصاد سرآمد ،جواد واحدی  در آیین تکریم و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان اظهار داشت: نکته‌ای که برای وزارتخانه حائز اهمیت است گردشگری دریایی است و استان هرمزگان دارای پتانسیل بالایی در بحث گردشگری دریایی و صنعت دریایی دارد. وی افزود: در حوزه مأموریتی خودمان باید تدبیر کنیم و  بتوانیم گردشگری دریایی که اهمیت بسیار بالایی دارد را به سرانجام برسانیم که به نظر می‌رسد با تشریک‌مساعی استاندار هرمزگان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی این مهم نتیجه بخش خواهد بود. معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص مرمت قلعه پرتغالی‌های هرمز گفت: در مورد مرمت قلعه پرتغالی‌ها، تفاهم بین دو کشور انجام شود و ما بتوانیم شاهد مرمت این اثر تاریخی باشیم.واحدی اظهار داشت: هرمزگان در حوزه صنایع‌دستی استان پیشران کشور است که دونقطه مغفول مانده شامل تبلیغات، برندسازی و بازاریابی است که مدیرکل جدید آن را ادامه دهند.معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی از سوی دولت و مجلس گذاشته‌شده است، افزود: ما تولیدات بسیار ویژه‌ای در حوزه صنایع‌دستی داریم اما مشکل ما در بحث بسته‌بندی و بازاریابی و تبلیغات است.  او ادامه داد: جهت‌دهی اعتبارات بودجه‌ای ما در این قسمت در حوزه اشتغال صنایع‌دستی انجام‌شده است و در حوزه بازاریابی، برند سازی و بسته‌بندی کارنکرده‌ایم.
احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: بحث میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در استان هرمزگان یک جایگاه مهمی است که رو به نابودی است.نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر اعتبار گذاشته نشود و مشکلات این حوزه را حل نکنیم همین میراث موجود از بین خواهد رفت و آیندگان افسوس آن را خواهند خورد.او ادامه داد: مهم‌ترین میراث قلعه پرتغالی‌ها در جزیره هرمز، پل لاتیدان و چندین کاروانسرا، قلعه‌ها و آثاری که ثبت ملی شده است و این موضوعاتی است که خواهش داریم به آن توجه شود.
مرادی با اشاره به اینکه صنایع‌دستی استان هرمزگان ظرفیت بسیار خوبی دارد، افزود: در این خصوص هرمزگان ظرفیت خوبی دارد و می‌تواند نیاز کشورهای همسایه را نیز مرتفع سازد و به اقتصاد و معیشت بسیاری از مردم نیز کمک می‌شود. 
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صنایع‌دستی استان هرمزگان در کشورهای همسایه خریدار دارد و این ظرفیت و پتانسیل و فرصت را باید تقویت کنیم.
او بابیان اینکه در استان هرمزگان در حوزه گردشگری دریایی 10 درصد آن را هم استفاده نکرده‌ایم، افزود: در حوزه گردشگری دریایی واقعا در حد نزدیک صفر هستیم استانی که این‌همه ظرفیت دارد و این‌همه کارکرد را می‌تواند داشته باشد این صفر بودن زیبنده این مردم نیست.مرادی تصریح کرد: اگر همه موضوعات را ببینیم، من قطعاً می‌توانم بگویم که سهم اقتصاد و اشتغال و در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی بسیار بالا است. 
احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان نیز گفت: استان هرمزگان یک استان کم‌نظیری است که در حوزه دریایی 10 تا 15 درصد آن را استفاده کرده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه باید ظرفیت‌های مغفول مانده در کشور را فعال کنیم، اظهار داشت: با این 10 تا 15 درصد که استفاده در کشور در جایگاه چهارم و پنجم کشور هستیم.
کامرانی ادامه داد: عمده فعالیت استان هرمزگان از حوزه دریاست اگر بتوانیم اگر بتوانیم تمام حوزه‌های دریایی را فعال کنیم هرمزگان می‌تواند درآمد 5 استان مثل خودش را تأمین کند به شرطی که ظرفیت‌های دریایی‌اش را فعال کند.
 گردشگری دریایی باید توسعه یابد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه