برنامه‌ریزی برای پیاده‌سازی مدیریت نوین HSE در بنادر کشور

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست(HSE) با تشریح نگرش نوین سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص ارتقای ایمنی در فرایندهای عملیات بندری، تاکید کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در معاونت بندری، برای ارتقای ایمنی، در تلاشیم تا موضوع مهم و پراهمیت ایمنی را از سطح اولویت به سطح ارزش ارتقا پیدا کند.
به گزارش اقتصادسرآمد، عبداله جعفری در همایش تخصصی ارتقای ایمنی و استانداردسازی عملیات بندری با بیان اینکه تبدیل اولویت به ارزش در حوزه ایمنی، سبب می‌شود دیگر درگیر تعیین سطح ایمنی در بنادر نباشیم، اظهار داشت: از سال ۲۰۲۱ برای رنکینگ و رتبه‌بندی بنادر برتر و پیشرفته در اروپا، پارامتر ایمنی به عنوان شاخص مهم قرار گرفت.
به گفته مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست(HSE) در کنار  دو پارامتر بنادر ارزان‌تر و بنادر سریع‌تر، پارامتر بنادر ایمن‌تر نیز اضافه شده است.
جعفری با تاکید بر اینکه هیچ چالش و مشکلی نباید سبب شود که از رعایت الزامات ایمنی در فرایندهای عملیاتی در بنادر غافل شویم، افزود: در نگرش نوین ارتقای ایمنی در بنادر ایران، از میان حلقه‌های مختلف در زنجیره عملیات بندری، دو حلقه امور بندری و ایمنی، اصلی‌ترین حلقه‌های این زنجیره قلمداد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی یکی از ارگان‌های پیشرو در حوزه خصوصی‌سازی و واگذاری امور به بخش‌های غیردولتی است، اضافه کرد: در شیوه نوین HSE در بنادر کشور از ظرفیت‌های بخش‌های خصوصی برای رسیدن به بنادر ایمن‌تر استفاده خواهیم کرد.
جعفری با اشاره به دسته‌بندی بنادر بر اساس دو معیار بنادر با بیزینس بیشتر و یا بنادر با ایمنی افزون‌تر گفت: در بنادر طراز اول در جهان، با توجه ویژه به مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط‌ زیست، موضوعات مهمی چون استفاده از فناوری‌های پیشرفته؛ آموزش ایمنی در فرایندهای بندری؛ به‌کارگیری تجهیزات ایمن و علائم هشدارد هنده؛ برنامه منظم نگهداری تجهیزات و اشتراک‌گذاری دانش همواره از اهمیت خاصی برخوردار است.
برنامه‌ریزی برای پیاده‌سازی مدیریت نوین HSE در بنادر کشور
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه