سفیر هند در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد چابهار:

معتقدیم که چابهار آینده مناسبات بین هند و ایران است

سفیر هند در ایران در اولین سفر رودرا کائوراو شرست سفیر کشور هند به چابهار بعد از انتصابش در ديدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، بر گسترش روابط در کلیه بخش‌های اقتصادی به ویژه سرمایه گذاری چابهار تاکید شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، در این دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار به روابط دوستانه، تاريخی، اشتراکات فرهنگی و زبانی دو کشور اشاره کرد و گفت: از اینکه در آغازین روزهای کاری به عنوان نماینده دولت کشور هند در راستای بررسی جایگاه استراتژیک و مناسبات فی‌مابین در چابهار حضور پیدا کرده‌اید نشانگر اراده قوی و برنامه منسجم برای توسعه روابط سیاسی و اقتصادی است.
امیر مقدم در ادامه اظهار کرد: بی تردید با توجه به موقعیت استراتژیک و ژئوپلیتیک، چابهار می تواند به عنوان درگاه خوبی برای گسترش تعاملات اقتصادی و آغاز فعالیت‌های نوین در جهش تولید و سرمایه‌گذاری در منطقه تلقی گردد.
مقدم با اشاره به اینکه تاکنون تفاهم‌نامه‌های بین المللی متعددی که ایران و هند هم از دو طرف مهم آنها بوده‌اند، امضا شده است مانند توافقنامه چابهار، توافقنامه عشق آباد، توافقنامه کریدور شمال جنوب همه این توافق‌ نامه‌ها این عزم را نشان می‌دهد که گذشتگان ما برای پیاده کردن و اجرایی نمودن یک سری مواضع مشترک تلاش‌های زیادی انجام داده اند.
وی افزود: ما به عنوان منطقه آزاد چابهار خود را متعهد و مکلف می دانیم تا از طرف دولت تمام سعی خودمان را برای عملیاتی نمودن تفاهم‌نامه‌های مشترک و اجرایی کردن آنها و شکوفایی اقتصادی به خصوص بین شرکای تجاری و کشورهای دوست به کار بگیریم و مراتب آمادگی براي توسعه بيش از پيش همكاری های دو جانبه به ويژه در بخش های اقتصادی‌ و تجاری با هند را اعلام و اظهار امیدواری نمود، روابط دو کشور در کلیه بخش ها بیش از پیش گسترش و توسعه یابد.
معتقدیم که چابهار آینده  مناسبات بین هند و ایران است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه