فرمانده نیروی دریایی ارتش:

مرز اقتصادی کشور در پهنه‌های اقیانوسی است


فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی گفت: امروز مرز اقتصادی کشور در پهنه‌های اقیانوسی از جمله اقیانوس آرام، اطلس و هند است.
به گزارش اقتصادسرآمد، امیر دریادار شهرام بین ۲نماز جمعه اراک افزود: به طور حتم توسعه تنها در دریا مطرح نیست، بلکه در کرانه، پس کرانه و پسا پس کرانه را در برمی‌گیرد.
وی اظهار کرد: کشورهای همسایه فاقد دریا هستند و این مزیت برتری در شمال و جنوب کشور وجود دارد و باید از این ظرفیت در همه ابعاد استفاده شود و امید است از استان مرکزی و شهر اراک که معدن تخصص، تعهد صنعت و علم است، بتوان به عنوان پایگاه شناوری در حوزه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، توسعه دریامحور کشور و سواحل مکران، حداکثر استفاده و بهره‌برداری را داشت.
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: امید است بتوان به زودی به اهداف بلندی که در حوزه دریا دنبال می‌شود دست پیدا کرد و از ظرفیت بی‌بدیل استان مرکزی، نهایت استفاده را برد.دریادار ایرانی اظهار کرد: مردم قهرمان استان مرکزی، این خطه بویژه شهر اراک داشته‌های بی‌بدیلی دارد، در طول هشت سال دفاع مقدس وظیفه مهمی را به انجام رساندند و امروز هم همان کار را انجام می‌دهند.وی یادآور شد: در آن روزها، پشتیبانی از جبهه، جهاد و شهادت حاصل تلاش‌ها و زحمات مردم استان مرکزی بود و امروز هم در داشته‌های علمی و صنعتی نقش خود را به خوبی ایفا می‌کند.
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی اضافه کرد: آنچه ما را ودار کرده که از این ظرفیت بزرگ استفاده کنیم، اجرایی شدن فرمان فرماندهی معظم کل قوا در حوزه و فرهنگ دریا و توسعه دریا محور کشور است که به طور قطع آنچه هدفگذاری شده، پویایی و شکوفایی اقتصاد کشور است.
دریادار ایرانی تاکید کرد: در سفره‌های وزین و بزرگ شما، هرچند ابعاد آن کوچک است، مردان بزرگی پرورش یافته و به صحنه آمده‌اند و در حوزه‌های مختلف فعالیت داشته و نمایندگان شما در این ماموریت بزرگ، آنچه به دنیا و دوست و دشمن مخابره کردند، مهربانی، بشر دوستی و توانمندی علمی و صنعتی و اقتدار است.
مرز اقتصادی کشور در پهنه‌های اقیانوسی است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه