امام جمعه بندر امام:

اجرای طرح استحصال نمک در بندر امام باعث فاجعه زیست‌محیطی می‌شود

خوزستان - امام جمعه بندر امام گفت: به عقیده اکثر کارشناسان محیط زیست استحصال نمک از زمین‌های اطراف بندر امام یک فاجعه زیست‌محیطی است که قطعاً در آینده تبعات جبران‌ناپذیری دارد.
به گزارش اقتصادسرآمد، حجت‌الاسلام جاسم عبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر امام با اشاره به وجود زمزمه‌هایی درباره اجرای طرح استحصال نمک از زمین‌های اطراف این شهر اظهار کرد: به همه مسئولان و متولیان امر تذکر می‌دهم که منافع اقتصادی چند نفر صاحب قدرت و ثروت را بر سلامت مردم ترجیح ندهند.
وی افزود: البته مسئولان مربوطه تا به امروز در مقابل زیاده‌خواهی عده‌ای منفعت‌طلب ایستادگی و با دقت این امر را پیگیری کردند و در مقابل آنها کوتاه نیامده‌اند.
خطیب جمعه بندر امام ادامه داد: موضوع استحصال نمک از زمین‌های اطراف بندر امام به شدت باعث نگرانی مردم شده و انتظار می‌رود نهادهای نظارتی با دقت این امر را رصد و از یک فاجعه زیست‌محیطی جلوگیری کنند.
وی ادامه داد: بر اساس نظر اکثر کارشناسان محیط زیست استحصال نمک از زمین‌های اطراف بندر امام یک فاجعه انسانی و زیست‌محیطی است که قطعاً در آینده تبعات جبران‌ناپذیری دارد که باید از امروز جلوی آن گرفته شود.
حجت الاسلام عبادی به برخی مشکلات شهر بندر امام اشاره و بیان کرد: یکی از معضلات اساسی در این شهر موضوع منازل نیمه‌کاره مسکن مهر است که به شدت باعث گله‌مندی مردم ساکن در مسکن مهر بندر امام شد.
امام جمعه بندر امام تصریح کرد: با وجود گذشت سال‌ها از احداث این منازل مسکونی اما همچنان مشکلات آن برطرف نشده است. هر چند در سالیان اخیر کارهای خوب و ارزشمندی در مسکن مهر انجام شده اما همچنان معضلات فراوانی وجود دارد و باید کارهای بیشتری انجام شود تا کار به نقطه مطلوب برسد.
وی متذکر شد: مردمی که با هزاران آمال و آرزو همه داشته‌های خود را برای داشتن یک سرپناه هزینه کردند امروز با انواع و اقسام مشکلات رو به رو هستند. مسکن مهر بندر امام دارای معضلات اساسی و فراوانی است.
اجرای طرح استحصال نمک در بندر امام باعث فاجعه زیست‌محیطی می‌شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه