مروری بر ریشه اسراییلی مدیر  کشتیرانی زودیاک؛ «روزنامه دریایی سرآمد» گزارش می‌دهد

توقیف کشتی رژیم صهیونیستی  از نگاهی دیگر

تردد کشتیِ میلیاردر اسراییلی با ردیاب خاموش در خلیج فارس
​​​​​​​کشتیِ میلیاردر اسراییلی در محدوده
 بندر الفجیره
گروه تجارت دریایی- امید اسماعیلی-یک فروند کشتی کانتینربر با نام «MCS Aries» توسط نیروهای ویژه دریایی سپاه SNSF با اجرای عملیات هلی‌برن و تخلیه نیرو روی عرشه کشتی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شد.این کشتی که با پرچم پرتغال توسط شرکت Zodiac که مالک آن یک سرمایه‌دار صهیونیست بنام Eyal Ofer است اداره می‌شود به سمت آب‌های سرزمینی کشورمان ایران اسلامی هدایت شده است.در همین رابطه برخی رسانه‌ها مدعی توقیف یک نفت‌کش پرتغالی در ۵۰ مایلی بندر الفجیره امارات شدند. آسوشیتدپرس گزارش داد: اداره عملیات تجارت دریایی انگلیس مدعی شده است که یک کشتی با پرچم پرتغال در نزدیکی تنگه هرمز توسط کماندوهای منتسب به نیروی دریایی ایران توقیف شده است.
بنابر اعلام سازمان تجارت دریایی انگلیس «این حادثه امنیتی در ۵۰ مایلی شمال شرق بندر الفجیره امارات در دریای عمان رخ داده است.»
به نوشته آسوشیتدپرس، کشتی «MSC Aries» که با پرچم پرتغال فعالیت می‌کند، مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن است که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.
آن‌گونه که این وب‌سایت آمریکایی نوشته، این نفت‌کش دیروز جمعه در سواحل دُبیِ امارات مشاهده و در حال حرکت به سمت تنگه هرمزبوده است؛ این نفت‌کش هم همانند دیگر کشتی‌هایِ منتسب به رژیم صهیونیستی هنگام حرکت در آب‌های منطقه داده‌های ردیابی خود را خاموش کرده بود.

مالک کشتی اسراییلی توقیف شده کیست؟
در ادامه گزارش به وضعیت مالکیت این کشتی باری که متعلق به رژیم صهیونیستی توسط سپاه پاسداران در تنگه هرمز توقیف کرده است می پردازیم ، این‌که مالک این کشتی چه کسی است؟
صبح روز گذشته این کشتی اسرائیلی در تنگه هرمز توقیف شد که ایال اوفر مالکیت آن را دارد. او در سال ۱۹۵۰ در حیفا متولد و بنیانگذار و رئیس شرکت کشتیرانی زودیاک، یکی از بزرگترین شرکت‌های کشتیرانی در جهان است. همچنین سهام قابل توجهی در شرکت‌های مختلف، از جمله OCMS انرژی و سهام خصوصی میلستون دارد.
ایال در رشته بازرگانی از دانشگاه تل‌آویو لیسانس گرفت و سپس به شرکت خانوادگی پیوست و در سال ۱۹۷۹ پس از مرگ پدرش، مدیر عامل شرکت کشتیرانی اسکور شد.
اوفر پس از فروش شرکت اسکور در سال ۱۹۹۹، شرکت کشتیرانی زودیاک را تأسیس و به سرعت رشد کرد که پس از مدتی به یکی از بزرگترین شرکت‌های کشتیرانی در جهان تبدیل شد این شرکت طیف گسترده‌ای از کشتی‌ها را شامل تانکر، کشتی باری و کشتی فله‌بر اداره می‌کند.
ایال یکی از ثروتمندترین افراد اسرائیل به شمار می‌آید و ثروتی نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار دارد و در فهرست ثروتمندترین افراد جهان که توسط مجله فوربس منتشر می‌شود، نیز قرار دارد.
اوفر در موناکو زندگی می‌کند و یکی از حامیان قدرتمند اسرائیل به شمار می‌آید حتی به برخی از خیریه‌های اسرائیلی هم کمک مالی کرده است.
توقیف کشتی رژیم صهیونیستی  از نگاهی دیگر
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه