در حاشیه نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران مطرح شد:

دعوت مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی از هلدینگ‌های پتروشیمی برای سرمایه گذاری در میادین گازی

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از هلدینگ های سرمایه گذاری و پتروشیمی ها دعوت کرد تا ضمن کمک به رفع ناترازی گازی کشور، از سود قابل توجه سرمایه گذاری در این بخش بهره مند شوند.
به گزارش اقتصادسرآمد، مهندس مهدی حیدری در نشست خبری که در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران برگزارشد با بیان اینکه تقریبا تمام میدان‌های مشترک تعیین تکلیف شده اند، از جذب 4 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای میادین نفت و گاز مرکزی خبر داد و گفت: جذب 4 میلیارد دلار دیگر را هم جذاب‌تر کردیم.
مدیرعامل نفت مناطق مرکزی از سرمایه گذاران دعوت کرد که به ویژه در توسعه میادین گازی حضور پیدا کنند. حیدری گفت: «با همین نگاه در قالب سه مدل IPC، EPC، و EPCF، از تمام شرکت های سرمایه گذار دعوت می کنیم که هم ماموریت ویژه کشور در بحث ناترازی گاز را به انجام برسانیم و هم اینکه سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز کشور مطمئنا یک سرمایه گذاری سودده و قابل اتکا خواهد.»
مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی با تاکید بر این‌که پتروشیمی‌ها، پتروپالایشی‌ها و مجموعه های پالایشگاه گاز خصوصی به این خوراک نیاز دارند، اضافه کرد: «بهتر است که خودشان در بالادست سرمایه گذاری کنند و ما هم در کنار آنها هستیم و با توسعه میدان‌ها خوراکشان تضمین می شود.»
مدیرعامل نفت مناطق مرکزی در حاشیه بازدید از شرکت‌های دانش بنیان با اشاره به نصب پلاگ در 6 حلقه چاه و افزایش تولید روزانه بیش از 130 میلیون فوت مکعب در شرکت زاگرس جنوبی اظهار داشت: افزایش تولید گاز حاصل همکاری و انعقاد قرارداد نفت مرکزی و شرکت دانش بنیان کیا صنعت شریف (TOMEX) است که یک سال پیش قرارداد منعقد و دستاورد امروز، حاصل شیرین این اعتماد است.
مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در حاشیه بازدید از شرکتهای دانش بنیان در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت ،گاز ،پالایش و پتروشیمی با اشاره به توانمندی شرکت‌های دانش بنیان و لزوم اعتماد و اطمینان به آنان به عنوان فرزندان با درایت  این سرزمین و آینده سازان ایران اسلامی اظهار داشت: همیشه اعتماد و باور به جوانان مستعد و توانمند که دل در گرو پیشرفت کشور دارند ، مهمترین دغدغه کسانی است که در پی ساختن فردای بهتر هستند. شرکتهای دانش بنیان نیز بر اساس این ایده پایه ریزی شده اند و جهش های بلند در سالهای اخیر محصول این نگاه است.
 مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به این همکاری تصریح کرد: قرارداد یاد شده با هدف تامین 34 عدد مجرابند درون چاهی، قراردادی به ارزش 500 میلیارد ریال منعقد شده بود.
 وی در رابطه با اهمیت استفاده از پلاگ چاهها تصریح کرد: با توجه به اینکه قبلا مسدود سازی چاهها با استفاده از سیمان و در حضور دستگاه لوله مغزی سیار انجام می گرفت استفاده از پلاگ های مورد نظر منجر به صرفه جویی در زمان استقرار و عملیات دستگاه لوله مغزی سیار شده و باعث جلو گیری از تحمیل هزینه های گزاف شده است.
براساس این گزارش، شرکت دانش بنیان کیا صنعت شریف طی مدت دو سال، 34 عدد مجرابند درون چاهی برای نصب در چاه های گازی ترش در شرکتهای تابعه نفت مناطق مرکزی ایران ساخته و در چاه های موردنظر نصب می نماید.
دعوت مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی از هلدینگ‌های پتروشیمی برای سرمایه گذاری در میادین گازی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه