سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان

از پیشبرد توافق خواهر خواندگی بنادر چابهار و گوادر حمایت می‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با اعلام اینکه ما درباره توافقات ایران با دیگر کشورها اظهار نظر نمی‌کنیم، بر اهمیت روابط برادرانه پاکستان با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: اسلام‌آباد مصمم به همکاری‌های نزدیک با تهران به ویژه پیشبرد توافق خواهر خواندگی میان بنادر چابهار و گوادر است.
به گزارش اقتصادسرآمد،  خانم ممتاز زهرا در نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد در واکنش به برخی پرسش‌ها درباره توافق ۱۰ ساله ایران و هند درباره چابهار و موضع گیری ایالات متحده آمریکا گفت: ما درخصوص توافق ایران با سایر کشورها اظهار نظر نمی‌کنیم و همچنین درخصوص موضع گیری طرف‌های ثالث نیز صحبتی نمی کنیم.
وی با اشاره به سفر اخیر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان گفت: این یک بازدید بسیار مهم بود که مسیر همکاری‌های دوجانبه و هماهنگی در حوزه‌های مختلف را هموار کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با تاکید بر روابط برادرانه این کشور با ایران، گفت: در جریان سفر آقای رئیسی توافقات ملموسی میان دو کشور همسایه از جمله در حوزه حمل و نقل صورت گرفت.
وی تاکید کرد ‌که پاکستان آماده گسترش همکاری‌های دوجانبه با کشور همسایه خود از جمله پیشبرد طرح امضای یک توافقنامه برای خواهر خواندگی بنادر چابهار در ایران و گوادر در پاکستان است‌.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بخشی دیگر از سخنان امروز خود از سفرهای آتی وزیر امور خارجه ترکیه و دبیرکل اتحادیه همکاری‌های منطقه جنوب آسیا موسوم به «سارک» به پاکستان در روزهای آینده خبر داد.
 از پیشبرد توافق خواهر خواندگی بنادر چابهار  و گوادر حمایت می‌کنیم
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه