رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد

خط آهن یاسوج- اقلید زمینه ساز توسعه صادرات  و تحول اقتصادی در کهگیلویه وبویراحمد

کهکیلویه و بویراحمد - رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد گفت با احداث ابر پروژه های راه آهن، سدهای در دست اجرا و مطالعه شده و توسعه فعالیت گمرک، وضعیت صادرات، سرمایه گذاری و اشتغال در استان متحول می شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، جهانگیر شاهینی در دیدار وزیر اقتصاد از انبار اموال تملیکی و با اشاره به پروژه مهم خط‌آهن یاسوج_ اقلید گفت: در صورت اجرایی شدن خط آهن یاسوج_ اقلید کریدور جنوب غرب به شمال شرق در بحث ریل تکمیل و یک ایستگاه صادرات و واردات مواد اولیه تشکیل می‌شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نزدیکی استان به بنادر جنوبی گفت: این استان به دلیل نزدیکی به بنادر بهترین سکوی صادراتی است که درخواست می‌کنیم اختیارات بیشتری در زمینه کمرگ به استان داده شود تا صادرات انجام شود.
شاهینی عنوان کرد که تولید ۳۰ درصد نفت کشور و ۱۰ درصد آب شیرن در کهگیلویه وبویراحمد، وجود استان در کنار کشورهای حوزه خلیج فارس، آب و هوایی مناسب گردشگری و ۲ فرودگاه یاسوج و گچساران می تواند استان را به کانون سرمایه گذاری تبدیل کند.
وی تصریح کرد: با ایجاد پروژه های نفت و گاز استان به عنوان زنجیره ای از تولیدات و فرآوردی های تبدیل شود و در زمینه کشاورزی، باغات، محصولات دامی و شیلات میان استان های دیگر بدرخشد.
به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، استاندار کهگیلویه وبویراحمد پیگیری و برنامه های جدی در خصوص ایجاد، اجرا و تکمیل پروژه های کلان و متوسط دارد و در این رابطه هم اقدامات و دستاوردهای زیادی برای استان به ارمغان آورده است.
وی عنوان کرد: در طول سه سال دولت شهید رئیسی در این استان اعتبارات و کمک های فنی و مالی، تسهیلانی و بلاعوض زیادی به استان تزریق شده است که در طول تاریخ این استان بی سابقه بوده است.
وی بیان کرد همه تلاش ها براین بوده که همه بخش ها و حوزه های اقتصادی، تولیدی، زیربنایی و خدماتی استان از جمله بهداشتی، گردشگری و فرهنگی به موازات و همپای هم توسعه یابند.
وی توجه به مناطق محروم و دور افتاده را از دیگر اقدامات و تلاش های دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: راه سازی، مسکن و ایحاد اشتغال در حجم وسیعی از آن در این استان آغاز شده و با شتاب به پیش می رود.
وی بیان کرد: درخواست می‌کنیم بخشی از واردات مواد اولیه به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شود تا منجر به ایجاد اشتغال بیشتر شود.
این مسئول با بیان اینکه تخصیص اعتبارات پاسخ گوی نیاز استان نیست، گفت: در صورت احداث سدها، ۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی زیر کشت آبی می‌رود، ۵۰۰ مگاوات برق تولید می‌شود و ۱۵ هزار شغل ایجاد خواهد شد و در نهایت مشاغل کشاورزی چرخ‌های اقتصادی را به حرکت در می‌آورد.
شاهینی عنوان کرد: برخی استان ها مانند تهران و اصفهان سرازیر تسهیلات تکلیفی دارند و جذب نمی‌شود که سرریز تسهیلات تکلیفی به استان ما داده شود.وی بیان کرد: ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تسهیلات برای استان مصوب شده که تاکنون این مبلغ اختصاص داده نشده است
به گزارش ایرنا، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی صبح امروز به یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و از چند طرح اقتصادی و تولیدی استان و همچنین انبار اموال تملیکی بازدید کرد.
وزیر اقتصاد و دارایی در بازدید از انبار اداره‌کل اموال تملیکی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در حوزه نگاهداشت کالاهای رسوبی کشور با دستور رئیس‌جمهوری شهیدمان آغاز شد و با همکاری قوه قضاییه هم به سرانجام رسید.
وی افزود: در گذشته در خصوص نگهداشت کالاها به وضعیت بسیار اسف‌بار رسیدیم اما هم اینک نگه‌داری‌های با استاندارد و با ثبت دقیق انجام می‌گیرد.
خاندوزی تصریح کرد: در خصوص استرداد کالاها معادل چندین سال فقط در سال ۱۴۰۲ استرداد کالاهای رسوبی صورت گرفت؛ یعنی صاحبان کالاها آمدند و به جهت این‌که جدیت سازمان اموال تملیکی را دیدند خیلی سریع مراحل قانونی خود را طی کردند که می‌توانند کالا را برگردانند.وزیر اقتصاد و دارایی گفت: دسترسی شفاف و حراج برخط الکترونیکی کالا از دیگر اقدامات خوب دولت سیزدهم بود که دسترسی به کالاهای رسوبی در انبارهای اموال تملیکی عادلانه است.
وی به سامانه سیاد اشاره کرد و گفت: ورود کالاها به انبارهای اموال تملیکی کشور به شکل برخط انجام می‌گیرد که در واقع به شکل متمرکز و برخط آنلاین قابلیت رصد هستند که این یک گام بسیار مهم در راستای شفافیت و جلوگیری از هر گونه تخلف و فساد است.
خط آهن یاسوج- اقلید زمینه ساز توسعه صادرات  و تحول اقتصادی در کهگیلویه وبویراحمد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه