افزایش تولید ماهی کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم به ۲۲ هزار تن


مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد به تشریح اقدامات مختلف شیلات این استان طی دولت سیزدهم پرداخت.
به گزارش اقتصادسرآمد، اسحاق رستمی  در جمع خبرنگاران افزود: در دولت سیزدهم، ۶ واحد پرورش ماهی قزل‌آلای سردآبی رسما به بهره‌برداری رسیدند و وارد مدار تولید شدند و در مجموع تولیدات ماهی این استان با افزایش چند هزار تنی به ۲۲ هزار تن رسیده است.
وی از ساخت ۲۵ مزرعه جدید در استان خبر داد و اظهارکرد: این تعداد مزرعه در حال حاضر در دست ساخت هستند که برخی از آنها از چندین سال پیش تاکنون پیشرفتی نداشتند و معطل تسهیلات هستند.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برای بهره‌برداری از این تعداد مزرعه پرورش ماهی سردآبی به ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیاز داریم و با حمایت و هدایت رئیس سازمان جهاد کشاورزی در حال رایزنی برای جذب و اختصاص این تسهیلات به بخش شیلات هستیم.
رستمی تصریح کرد: علاوه بر این در دولت سیزدهم درخواست ۳۵۰ متقاضی احداث مزرعه پرورش ماهی را بررسی کردیم که تاکنون ۱۳۵ مورد از این‌ها موفق به اخذ موافقت اصولی و ۱۵مورد از این تعداد موفق به دریافت پروانه تاسیس شدند که پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۲۰ مورد دیگر در طی ماه‌های آینده موفق به اخذ پروانه تاسیس شوند.
وی ادامه داد: از مجموع ۱۵ طرحی که مجوز تاسیس گرفتند حدود ۱۰ طرح با ظرفیت یک هزار و ۱۰۰ تن، در مسیر اجرا قرار گرفتند و تعدادی طرح نیز از قبل در دست ساخت بودند که در مجموع ۲۵ طرح پرورش ماهی سردآبی در دست ساخت داریم و با تخصیص تسهیلات و تکمیل آنها شاهد افزایش چشمگیر تولیدات ماهی این استان خواهیم بود.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سال گذشته استان کهگیلویه و بویراحمد در یک ارزیابی مهم و دقیق موفق به کسب عنوان نخست در شاخص افزایش بهره‌وری در تولید ماهی شده که برای ما و همکارانمان بسیار ارزشمند است.
رستمی تاکید کرد: در ابتدای دولت سیزدهم اقدام خوبی که انجام شد این بود که سیمای دقیقی از وضعیت موجود حوزه شیلات و آبزیان از سوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی و کارشناسان این حوزه ترسیم و نقشه راهی برای ادامه این مسیر تعریف شد و اکنون که به پشت سرمان نگاه می‌کنیم، بدون اغراق، دستاوردهای خوبی کسب شد.
وی، افزایش بهره‌وری در تولید، توسعه عمودی و افقی مزارع، احیای واحدهای راکد، بهره‌برداری از واحدهای جدید، احداث چندین مزرعه جدید و صدور پروانه تاسیس برای چندین طرح دیگر را از جمله اقدامات انجام شده در شیلات استان برشمرد و گفت که یکی از مهمترین دستاوردهای دولت در این حوزه، راه‌اندازی زنجیره ارزش غذایی در شیلات است که یک زنجیره منتخب کشوری است و با تکمیل آن تحولی عظیم در تولیدات استان رقم خواهد خورد.
افزایش تولید ماهی کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم به ۲۲ هزار تن
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه