محرابیان اعلام کرد؛

افزایش ۸ درصدی مصرف برق  نسبت به سال گذشته


وزیر نیرو با بیان اینکه پیک مصرف برق سال جاری سریعتر آغاز شده است، گفت: مصرف برق امسال نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش یافته است.
به گزارش اقتصادسرآمد، علی اکبر محرابیان در گفت و گوی تلویزیونی گفت: در چارچوب آماده‌سازی صنعت برق برای عبور موفق از اوج بار تابستان ۱۴۰۳ پروژه‌های متعددی در بخش‌های نیروگاهی، خطوط انتقال، توسعه پست و شبکه در دستور کار قرار دادیم و در همین راستا ۹ هزار مگاولت آمپر پست در کشور در نظر گرفتیم که یکی از آن پست‌ها، پستی است که در منطقه سعادت آباد تهران مستقر شد و به پایداری برق و افزایش ولتاژ برق در مناطق شمال شرق و شمال تهران کمک خواهد کرد.
وزیر نیرو با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته در مناطق شمالی تهران با مشکل افت ولتاژ رو به رو بودیم، افزود: پروژه‌هایی که در نقاط مختلف کشور در نظر گرفتیم، ۲۲ برابر ترانسفورماتوری است که اکنون در مراحل پایانی به سر می‌برد. این ترانسفورماتور ۳۳۰ تن وزن دارد و توسط متخصصان داخلی در زنجان به مدت ۶ ماه ساخته شده است و بیش از ۲۰ روز زمان انتقال آن به تهران طول کشیده است.
وی در ارتباط با سختی فرایند انتقال ترانسفورماتور مورد اشاره از زنجان به منطقه سعادت آباد تهران اضافه کرد: در طول مسیر ناگزیر شدیم چندین ساعت فرودگاه مهرآباد را تعطیل کنیم تا این تراسفورماتور از مسیر باند فرودگاه عبور داده شده و ارسال آن به محل استقرار فراهم شود.
محرابیان در بخش دیگری از سخنان خود درباره برنامه‌های وزارت نیرو برای مدیریت مصرف برق در فصل گرم سال گفت: برای مدیریت مصرف برق در فصل تابستان جاری اقدامات متعددی اجرایی شد که شامل توسعه ظرفیت نیروگاهی، توسعه شبکه و مدیریت مصرف است.
افزایش ۸ درصدی مصرف برق  نسبت به سال گذشته
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه