شهردار قشم خبرداد:

پروانه ساختمانی بافت فرسوده شهر قشم با ۱۰۰ درصد تخفیف صادر می‌شود

قشم - شهردار قشم از صدور پروانه ساختمانی برای ساکنان بافت‌های فرسوده این شهر با اعمال تخفیف ۱۰۰ درصدی تا پایان شهریور ۱۴۰۳ خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، میرداد میردادی به ایرنا اظهار کرد: ساکنان مناطق بافت‌های فرسوده شهر قشم که قصد ساخت و ساز و نوسازی منازل مسکونی خود را دارند می‌توانند از طرح تشویقی ۱۰۰ درصد تخفیف دریافت پروانه بافت فرسوده بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶ پروانه بافت فرسوده برای ساخت واحدهای مسکونی در این شهر صادر شده است.
شهردار قشم توضیح داد: با توجه به استقبال قشموندان از این طرح تشویقی، حدود ۲۰ پرونده در نوبت دریافت پروانه بافت فرسوده در شهرداری هستند.میردادی اضافه کرد: پروانه ساختمانی بافت‌های فرسوده در شهر قشم ۳۰ روزه صادر می‌شود.
وی با تاکید بر حمایت دولت سیزدهم از حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، خاطرنشان کرد: تاکنون و برای نخستین بار در تاریخ ایجاد منطقه آزاد در این جزیره در بخش‌هایی از جمله صدور مجوز ساخت، دریافت قیر یارانه ای، اعطای ضوابط ویژه ایجاد پارکینگ، انباری و یک طبقه تراکم، تخفیف در ارایه پروانه ساخت اقداماتی خوبی در محلات هدف و مسکونی بافت فرسوده شهر قشم انجام شده است.
شهردار قشم با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری با هدف ارتقا کیفیت زندگی قشموندان در نظر گرفته شده است، افزود: رویکرد ما در حوزه باز آفرینی، حفظ هویت های محلی، بومی، ارزش های اجتماعی و سنتی مربوط به شهر قشم است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه بازآفرینی شهری، اقدامی فرآیندی است و تنها به مباحث کالبدی و فیزیکی شهر محدود نمی‌شود بلکه در اجرای این مهم، باید نگاه همه جانبه‌ای به محلات مختلف و توسعه اقتصادی، زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی داشت، گفت: از ابتدای آغاز این طرح تاکنون برای تحقق این مهم ۱۲ جلسه نوسازی و بازآفرینی در بافت فرسوده شهر قشم با حضور تمامی دستگاه های متولی جزیره در این حوزه در شهرداری تشکیل شده است.
پروانه ساختمانی بافت فرسوده شهر قشم با ۱۰۰ درصد تخفیف صادر می‌شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه