مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید:

عملیات اجرایی شهرهای جدید تیس و خلیج فارس وارد عملیات اجرایی شده است

گروه عمران ساحلی- فاطمه کریمی- مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه بیش از ۸ هزار هکتار زمین ساخت نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید تامین شد، از فرایند ساخت بیش از ۱۶۸ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید خبر داد.
سعید غفوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید امروز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه در نشست خبری که با موضوع ارایه گزارشی از عملکرد دولت سیزدهم در بخش مسکن در ساختمان دادمان برگزار شد، گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی ۱۶۸ هزار و ۳۸۹ واحد نهضت ملی در بخش‌های حمایتی آغاز شده است و در کنار آن ساخت ۵۰ هزار واحد دیگر نیز در قالب‌های قراردادهای مشارکتی و خودمالکی در سراسر کشور در حال اجراست.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود.
غفوری توضیح داد: در تکمیل واحدهای مسکنی مهر از منابع صندوق ملی مسکن بهره بردیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در شهرهای جدید بالغ بر ۸ هزار هکتار به استعداد ساخت ۳۳۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: در بخش خدمات روبنایی و زیربنایی در شهرهای جدید در طی ۳۳ ماه گذشته ۲۸۱ پروژه با اعتبار ۴ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان افتتاح شد. همچنین عملیات اجرایی ۳۵۱ پروژه خدمات روبنایی و زیربنایی با اعتبار ۱۰ هزار و ۱۰ میلیارد تومان آغاز شده است.
غفوری توضیح داد: در بخش حمل و نقل نیز افتتاح رسمی متروی تهران-پرند با حضور رییس جمهور شهید انجام شد. همچنین تکمیل قطار حومه‌ای گلشهر-مهستان و احداث ایستگاه‌های آن نیز در دولت سیزدهم به اتمام رسید. قطار حومه‌ای اصفهان- بهارستان با ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی نیز در مراحل پایانی قرار دارد. گشایش‌های مناسبی نیز در قطار حومه‌ای مشهد-گلبهار به دست آمده است.
این مقام مسئول همکاری در مکان‌یابی و احداث شهرها و شهرک‌های جدید را از دیگر اقدامات این شرکت در دولت سیزدهم برشمرد و گفت: مکان‌یابی ۲۷ نقطه ساحلی در کشور در راستای سیاست‌های توسعه دریا محور ابلاغی رهبر انقلاب انجام شد که ۱۴ پهنه در هرمزگان، ۹ پهنه در سیستان و بلوچستان، ۳ پهنه در بوشهر و یک پهنه و شهر جدید در استان خوزستان است.
وی اجرای سیاست‌های دریا محور رهبر انقلاب را در توسعه بلندمدت کشور حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: برای این ۲۷ نقطه ساحلی در جنوب کشور ۳۶۲ هزار هکتار زمین تامین شد.
به گفته غفوری، عملیات اجرایی شهر جدید تیس در سیستان و بلوچستان و شهر جدید خلیج فارس در استان هرمزگان وارد عملیات اجرایی شده است
 و همچنین از این ۲۷ نقطه، طرح جامع ۶ شهر آماده و یک شهر دیگر در حال اتمام است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در طی دولت سیزدهم در شرکت عمران شهرهای جدید احداث ۲۰ شهرک با مساحت ۱۰ هزار هکتار و ۱۳۰ هزار واحد بررسی شده است. همچنین پروانه ایجاد ۳ شهرک خصوصی نیز در همین دولت صادر شد.

رشد ۱۰۰ درصدی صدور پروانه
 برای نوسازی بافت فرسوده 
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران عملکرد آن شرکت را در دولت سیزدهم تشریح کرد و از رشد ۱۰۰ درصدی صدور پروانه برای نوسازی بافت فرسوده خبر داد.
محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز در این نشست خبری، گفت: بسته تشویقی ۱۹ بندی نوسازی بافت‌های فرسوده به تمامی شهرها ابلاغ شد و نزدیک به ۳۰۰ شهر بسته تشویقی را اجرا کردند.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: نوسازی مسکن در بافت فرسوده شهری در دولت سیزدهم عرصه رکوردشکنی و رشدهای فراوانی بود. سهم ساخت و ساز در بافت فرسوده از کل ساخت و سازها از ۱۹ درصد سال ۱۴۰۱ به ۲۲.۵ درصد در سال ۱۴۰۲ رسید.معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان رکوردشکنی‌های دولت سیزدهم در بافت‌های فرسوده توضیح داد: میانگین صدور پروانه در بافت‌های فرسوده در مقایسه با میانگین ۸ سال گذشته حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافت. رقم واحدهای نوسازی شده در بافت‌های فرسوده در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۹۶ هزار واحد رسید و رکورد سنوات و دهه‌های گذشته را شکست.
آیینی رکوردشکنی دوم در بافت‌های فرسوده را فرایند نوسازی ۲۹۰ هزار واحد در بافت‌های هدف بازآفرینی شهری عنوان کرد و گفت: بیشترین نوسازی در مقایسه با تمامی سنوات و دولت‌های گذشته در سه سال فعالیت دولت سیزدهم انجام شد. همچنین در دولت سیزدهم حدود ۱۰۴ هزار واحد نوسازی شده به بهره‌برداری رسید که این موضوع جزو رکوردشکنی‌های سوم در این بخش به شمار می‌رود.
به گفته وی در طی دولت سیزدهم در مجموع ۱۰۰ هزار بنای فرسوده و ناپایدار در کشور برچیده شد.
وی تصریح کرد: حاصل این سیاست گذاری‌ها و تلاش‌های انجام شده این است که سهم ساخت‌وساز در بافت فرسوده از ۱۹ درصد سال ۱۴۰۱ به ۲۲.۵ درصد در سال ۱۴۰۲ رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی محرومیت زدایی در محلات هدف بازآفرینی شهری را از دیگر محورهای این شرکت در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: در دولت سیزدهم بهسازی معابر خاکی یک هزار و ۱۷۰ محله حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیر رسمی (محلات کمتر برخوردار) به بهره برداری رسید که در مجموع ۴۸۸ شهر با توزیع قیر به طول بیش از ۲هزار کیلومتر آسفالت معابر خاکی داشته‌اند.
وی ادامه داد: در بخش خدمات زیربنایی و روبنایی در طول دولت سیزدهم ۹۰۰ پروژه به اتمام رسید و مطالبات قبلی در این بخش پرداخت شد که شامل تحویل ۳۱ مدرسه، ۳۲ درمانگاه،۷ کلانتری،۲۴ مجموعه ورزشی و دیگر پروژه‌ها است.
آیینی اظهار امیدواری کرد در دولت چهاردهم برنامه‌های پایه گذاری شده در دولت سیزدهم تداوم
 یابد.
عملیات  اجرایی شهرهای جدید تیس و خلیج فارس  وارد عملیات اجرایی شده است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه