حسینی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نیروی دریایی ارتش در سیرجان:

بسیاری از تکنولوژی‌ها  نیروی دریایی ارتش در حوزه صید  و آبزی‌پروری کاربرد دارد


 سید حسین حسینی، رئیس سازمان شیلات در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نیروی دریایی ارتش در سیرجان گفت: امروز توفیق شد تا بنابر دعوت امیر دریادار ایرانی از نمایشگاه فناوری‌ها و شرکت‌های دانش بنیان که پس از ماموریت ناوگروه ۸۶ برخی موضوعات برای حل مسئله آن با همکاری‌های شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه‌ها و متخصصین اتفاق افتاده بود، بازدید کنیم.
به گزارش اقتصادسرآمد،وی افزود: سیاست ما این است که از ماموریت‌های مشترک برای هدف واحد بهره ببریم با توجه به اینکه بزرگترین ناوگان دریایی متعلق به ناوگان صید و صیادی است و پیش از ۲۲۰ بندر متعلق به فعالیت‌های صیادی است و در حوزه آبزی‌پروری در کرانه و پس کرانه بسیاری از این دستاوردها می‌تواند در صنعت شیلات نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
رئیس سازمان شیلات اظهار کرد: دستاوردهای نیروی دریایی ارتش واقعاً حیرت آور بود که دستاوردهایی در حوزه ماندگاری مواد غذایی در طولانی مدت با تکنولوژی‌های کاملاً ایمن و استاندارد را مشاهده کردم. 
وی ادامه داد: همچنین؛ تجهیزات بندری بسیار مدرن و محصولاتی که در حوزه رنگ‌آمیزی، شناورسازی و تعمیرات شناورها دستاوردهای خوبی به دست آمده است. این مهم در شرایطی حاصل شده که پیش از این ما به برخی از این دستاوردها به شدت به کشورهای بیگانه وابسته بودیم. 
حسینی افزود: این دستاوردها با رویکرد نگاه به داخل و اعتماد به شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصین داخلی توسط نیروی دریایی ارتش حاصل شده است. 
رئیس سازمان شیلات با اشاره به دستاوردهای موجود در نمایشگاه دستاوردهای نیروی دریایی ارتش در سیرجان عنوان کرد:‌بسیاری از این تکنولوژی‌ها در صنعت شیلات که یک صنعت بسیار گسترده در حوزه صید و آبزی‌پروری کاربرد دارد که ما امروز هم از این دستاوردها بازدید داشتیم و هم مذاکراتی را با تولیدکنندگان این فناوری‌ها داشتیم.
وی افزود: دستاورد دیگری که در کنار سایر دستاوردهای نوین در نمایشگاه نیروی دریایی ارتش به نمایش درآمده بود، بازیافت بسیاری از مواردی بود که شاید به صورت دو نیز به آن نگاه می‌شد. این دستاورد در حوزه مدیریت هزینه بسیار بهینه مصرف می‌کنند و استفاده از انرژی‌های پاک به ویژه انرژی خورشیدی کارهای بسیار خوبی انجام داده بودند. 
حسینی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین؛ در حوزه بذر و کشت گیاهان در دریا جز موضوعات و اقداماتی بود که توسط نیروی دریایی ارتش انجام گرفته است و امیدوارم اتفاقات این چنینی همان نگاه مقام معظم رهبری در پیشرفت و توسعه دریا محور را حاصل کند.
بسیاری از تکنولوژی‌ها  نیروی دریایی ارتش در حوزه صید  و آبزی‌پروری کاربرد دارد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه