رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی کرمان:
خودروسازان برند پسته و خرما ایران را در جهان بدنام میکنند
کرمان - رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی استان کرمان معتقد است، چون خودروسازان شناخت کافی از محصول پسته و خرما ندارند، بدترین و بیکیفیتترین پسته و خرما را صادر میکنند و بازارهای جهانی را از دست میدهیم و برند پسته و خرما ایران را بدنام میکنند.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمدعلی محمدمیرزائیان به ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه خودروسازان به صادرات پسته، خرما، کشمش و انجیر و تقریبا به صادرات همه محصولات ورود پیدا کردهاند، وضعیت صادرات مطلوب نیست.به گفته وی، صادرکنندگان بزرگ فعلا کاری انجام نمیدهند و بیشتر خودروسازان به امر صادرات پسته پرداختهاند.
طبق اعلام رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی استان کرمان، ارزش تعرفه گمرکی پسته و خرما را افزایش دادهاند تا بتوانند واردات انجام دهند، به طوری که یک دلار و ۴۰ سنت روی پسته و حدود ۷۰ سنت روی خرما تعرفه در گمرک اظهار میشود. درباره تعرفه کشمش و انجیر و ... اطلاعات ندارم. وی توصیح داد: تعرفه گمرکی افزایش یافته و ما نمیدانیم چگونه این تعرفهها زیاد شده است. گمرک ایران باید استعلام نرخ واقعی پسته و خرما را از انجمنهای خرما و پسته که در اتاق بازرگانی هستند، بگیرد.میرزائیان افزود: متاسفانه خودروسازان پسته و خرما را زیر قیمت در بازارهای جهانی عرضه میکنند و صادرکننده واقعی فعلا نمیتواند کاری انجام دهد و خودروسازان بازار را از دست صادرکنندگان گرفتهاند.«دولت باید برای از دست ندادن بازارهای جهانی، فکری برای صادرات پسته و خرما کند. با توجه به اینکه امسال حدود ۲۰۰ هزار تن پسته و یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن خرما تولید و حدود ۵۰۰ تن خرما صادر میشود.» این مطلب بخشی از هشدارهای میرزائیان بود.
وی تاکید کرد: چون خودروسازان شناخت کافی از محصول پسته و خرما ندارند، بدترین و بیکیفیتتربن پسته و خرما را صادر میکنند و بازارهای جهانی را از دست میدهیم و برند پسته و خرما ایران را بدنام میکنند و در آینده کسی پسته و خرما ایران را نخواهد خرید.به گفته وی، دولت اگر فکری برای کشاورزان و تولید نکند، ایران کالاها بازارهای جهانی را از دست خواهد داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمدعلی محمدمیرزائیان به ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه خودروسازان به صادرات پسته، خرما، کشمش و انجیر و تقریبا به صادرات همه محصولات ورود پیدا کردهاند، وضعیت صادرات مطلوب نیست.به گفته وی، صادرکنندگان بزرگ فعلا کاری انجام نمیدهند و بیشتر خودروسازان به امر صادرات پسته پرداختهاند.
طبق اعلام رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی استان کرمان، ارزش تعرفه گمرکی پسته و خرما را افزایش دادهاند تا بتوانند واردات انجام دهند، به طوری که یک دلار و ۴۰ سنت روی پسته و حدود ۷۰ سنت روی خرما تعرفه در گمرک اظهار میشود. درباره تعرفه کشمش و انجیر و ... اطلاعات ندارم. وی توصیح داد: تعرفه گمرکی افزایش یافته و ما نمیدانیم چگونه این تعرفهها زیاد شده است. گمرک ایران باید استعلام نرخ واقعی پسته و خرما را از انجمنهای خرما و پسته که در اتاق بازرگانی هستند، بگیرد.میرزائیان افزود: متاسفانه خودروسازان پسته و خرما را زیر قیمت در بازارهای جهانی عرضه میکنند و صادرکننده واقعی فعلا نمیتواند کاری انجام دهد و خودروسازان بازار را از دست صادرکنندگان گرفتهاند.«دولت باید برای از دست ندادن بازارهای جهانی، فکری برای صادرات پسته و خرما کند. با توجه به اینکه امسال حدود ۲۰۰ هزار تن پسته و یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن خرما تولید و حدود ۵۰۰ تن خرما صادر میشود.» این مطلب بخشی از هشدارهای میرزائیان بود.
وی تاکید کرد: چون خودروسازان شناخت کافی از محصول پسته و خرما ندارند، بدترین و بیکیفیتتربن پسته و خرما را صادر میکنند و بازارهای جهانی را از دست میدهیم و برند پسته و خرما ایران را بدنام میکنند و در آینده کسی پسته و خرما ایران را نخواهد خرید.به گفته وی، دولت اگر فکری برای کشاورزان و تولید نکند، ایران کالاها بازارهای جهانی را از دست خواهد داد.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
منابع بانک توسعه تعاون در راستای توسعه اقتصاد تعاونی محور تخصیص می یابد
-
مشهد میزباننخستین نمایشگاه صادرات به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
-
تامین بیش از ۷ هزار بسته لوازم التحریر دانش آموزان نیامند مازنی با پویش همه حاضر
-
خودروسازان برند پسته و خرما ایران را در جهان بدنام میکنند
-
طرحهای آبرسانی به ۸۴ روستای سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت
-
تهیه و تدارک یک هزار تن کود دی آمونیم فسفات در ایلام
-
طرحهای نیمه تمام حوزه بهداشت و درمان یزد تعیین تکلیف میشود
اخبار روز
-
اطلاعیه شرکت فرودگاهها در خصوص محدودیتهای پروازی در ایام تشییع رهبر شهید انقلاب
-
هزینههای نادیده گرفتن ریسک در حمل و نقل دریایی
-
از وعده لایروبی تا قرارداد خارج سازی مغروقهها ی اروند
-
بازتعریف رابطه انرژی، جغرافیا و امنیت در «آسهآن»
-
لزوم بهرهگیری از اطلاعات بروز در مدیریت دریاپایه
-
«دریادلان دنا» شهیدان گمنام تجارت دریایی ایران
-
ترجمه اجرایی کلیدواژههای بیانیه مشترک ایران و عمان درباره تنگه هرمز
-
کشف ۷۳ هزار تن نهاده دامی قاچاق و احتکاری در سراسر کشور
-
ورود یک میلیون و 200 هزار نفر گردشگر به گیلان در تعطیلات اخیر
-
رونق گردشگری کیش نیازمند راه اندازی پروازهای متعدد است
-
پیام سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به مناسب روز جهانی دریانورد
-
حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از پروژه های راهبردی پالایشگاه نفت تهران
-
نصب بزرگترین سکوی نفتی خلیج فارس با تکیه بر دانش بومی
-
بهره برداری از پورتال صندوق توسعه صنایع دریایی با 12 خدمت الکترونیکی برخط
-
از خودرو تا کشتی؛ خودرانها قانونمند میشوند
-
از تربیت مدیران حرفهای تا ارتقای ظرفیت عملیاتی مهرآباد
-
با وجود آسیب به بیش از ۲ هزار منطقه، میانگین خاموشیها در دوران جنگ کمتر از ۵۰ دقیقه بود
-
ازسرگیری پروازهای ایران و امارات در هفته جاری
-
وقتی رقابت از تولید بیشتر به بهرهوری بیشتر تغییر میکند؛ درس مهم پروژه FRW نفت سپاهان
-
تبدیل مواد و انرژی که هدر میرفت به محصول قابل استفاده و ارزشمند



