رایزنی‌های رابرت مالی در منطقه برای ازسرگیری مذاکرات وین

در حال آماده شدن برای ازسرگیری مذاکرات هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به سوالی درباره تاثیر رایزنی‌های این هفته نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با کشورهای منطقه و رژیم صهیونیستی بر از سرگیری مذاکرات وین پاسخ داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در یک کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال که آیا رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که به تازگی به خاورمیانه سفر کرده است از نتایج این رایزنی ها در آمادگی برای ازسرگیری مذاکرات احیای توافق 
هسته ای در وین استفاده خواهد کرد یا نه و آیا بلافاصله از آنجا به وین می رود یا قبل از مذاکرات به آمریکا باز می گردد، توضیح داد: مالی، نماینده ویژه ما همان طور که هفته پیش هم اعلام کردیم، برای رایزنی با شرکایمان در منطقه در سفر است. او در امارات متحده عربی بود. الان در اسراییل است که تعاملات خیلی خوبی داشته است. او از بین همکاران اسراییلی ما با وزیر امور خارجه، وزیر جنگ، مشاور امنیت داخلی آن و رئیس موساد دیدار داشته است. پرایس در این باره افزود: ما در قبال شرکای اسراییلی مان و شرکایمان در منطقه خلیج فارس در اظهاراتمان بسیار صریح و شفاف بوده ایم، در مدت شش دور قبلی مذاکرات غیر مستقیم در وین، مرتب آن ها را در جریان روند مباحثات گذاشته ایم. حالا هم که در حال آماده شدن برای ازسرگیری این مذاکرات هستیم، یعنی دور هفتم، در وین، این[سفر] فرصتی برای تبادل نظر و آمادگی برای دور هفتم است. اما رایزنی ها و هماهنگی های دقیق با نزدیک تر شدن به ۲۹ نوامبر و مسلما با ازسرگیری مذاکرات ادامه خواهد یافت. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که لیندا توماس گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز در این سفر حضور دارد و آیا او هم در مذاکرات مالی درباره ایران و اسراییل مشارکت دارد یا نه، گفت: تا جایی که می دانم، سفیرمان گرینفیلد دستور کار گسترده تری دارد. البته، مالی به دقت روی مسئله ایران و امکان بازگشتی دوجانبه به توافق متمرکز است، بنابراین، مذاکرات نسبتا محدودی بوده اند. به گزارش ایسنا، اظهارات پرایس در پی این مطرح می شود که رابرت مالی پاره ای از رایزنی ها درباره امور منطقه از جمله ایران و موضوع توافق هسته ای به منطقه سفر کرده است. او تا کنون به امارات متحده عربی و فلسطین اشغالی سفر کرده و قرار است به بحرین و عربستان سعودی نیز برود. 
در حال آماده شدن برای ازسرگیری مذاکرات هستیم
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه