معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت نفت اعلام کرد

جذب ۶۰ درصدی فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت نفت از انتظار برای جذب حداقل ۶۰ درصدی فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت خبر داد.
وی افزود: وزارت نفت تا پایان سال ۱۳۹۴ متعهد بود فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت را بر اساس دستورعمل مربوطه و تنها با انجام مصاحبه در بدنه صنعت نفت جذب کند. شایان ذکر است این وزارتخانه نسبت به فارغ‌التحصیلان سال‌های بعد هیچ‌گونه تعهدی ندارد، با این حال گروهی از این افراد، بنا به دلایل مختلف از جمله عدم مراجعه یا عدم احراز صلاحیت در مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت موفق به جذب در بدنه صنعت نفت نشدند و برخی از این افراد نسبت به نحوه احراز صلاحیت خود اعتراض داشتند. با روی کار آمدن دولت سیزدهم، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت نفت، با دستور وزیر نسبت به بررسی این موضوع اقدام کرد و در نهایت بنا شد فرصتی دوباره برای افراد پذیرفته‌نشده فراهم شود و مصاحبه و بررسی صلاحیت آنها منطبق با دستورعمل موضوعه صورت گیرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت نفت گفت: وزارت نفت متعهد بود فارغ‌التحصیلان گروه الف تا پایان سال ۹۴ را بر اساس شرایطی که در دستورعمل موضوعه قید شده، منطبق با نیازهای منابع انسانی جذب کند و پس از سال ۹۵ دیگر تعهدی نسبت به جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت ندارد تا سال ۹۸ از جذب این افراد که در مجموع ۱۹۸۲ نفر بودند، جلوگیری و سال ۹۸ بنا شد یک ارزیابی استخدامی در مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت انجام شود که ۴۸۸ نفر در این ارزیابی جذب و ۱۴۹۴ نفر ردصلاحیت شدند.
وی افزود: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، در مجموعه توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت نفت، نشست‌هایی با این افراد برگزار شد تا مطالبات آنها شنیده شود. در این جلسات مشخص شد این افراد از نوع ارزیابی رضایت نداشتند و معتقد بودند این ارزیابی روایی و پایایی لازم برای سنجش صلاحیت آنها را نداشته و با شرایط آنها منطبق نبوده است و بر اساس دغدغه‌ها و مطالبات مطرح‌شده، آنها خواستار ارزیابی خود منطبق با دستورعمل‌های صادره بودند. با ارجاع گزارش به وزیر نفت، وی دستور رسیدگی فوری و ارائه فرصت مجدد با انجام مصاحبه از این افراد طبق دستورعمل متعهدانه وزارت نفت برای جذب این افراد را صادر کرد.
جذب ۶۰ درصدی فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه