بهمنظور کاهش مصرف برق صورت می پذیرد
تمامی وسایل گرمایشی و سرمایشی دارای برچسب انرژی میشوند
نایب رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس با اشاره به تصویب پیشنهاد خود در صحن علنی مجلس در جریان بررسی طرح توسعه و مانعزدایی از صنعت برق، گفت: بهمنظور کاهش مصرف برق؛ تمامی وسایل گرمایشی و سرمایشی دارای برچسب انرژی میشوند، ضمن آنکه این کار از هدررفت انرژی جلوگیری میکند.به گزارش اقتصادسرآمد، نصرالله پژمان فر با اشاره به تصویب پیشنهاد وی در صحن علنی مجلس مبنی بر الحاق یک عبارت به ماده 4 طرح توسعه و مانعزدایی از صنعت برق کشور، در توضیح این پیشنهاد، گفت: براساس این پیشنهاد تصویب شده؛ وزارت صمت موظف است فرآیند اخذ گواهی و برچسب انرژی را برای تمامی وسایل گرمایشی و سرمایشی پیادهسازی کند و بر مبنای آن در راستای بهبود بهره وری انرژی اقدام کند.نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در تشریح پیشنهاد خود، افزود: مصرف انرژی در شمال و جنوب کشور بسیار متفاوت است و به نسبت وضعیت آب و هوایی و جو کشور تغییر میکند. وزارت صمت می تواند به مردم کمک کند که نسبت به استفاده بهینه از انرژی از کالاهای مناسب استفاده و آنها را انتخاب کنند. این کار از هدررفت انرژی جلوگیری میکند و برچسب انرژی باید بر تمامی محصولات نصب شود.وی بیان کرد: مدیریت مصرف انرژی و استانداردسازی دستگاههای گرمایشی و سرمایشی را با درج برچسب انرژی ضروری دانست و ادامه داد: کالاها چه داخلی و چه خارجی باید برچسب انرژی داشته باشند تا مردم در زمان خرید بتوانند کالایی را -که مصرف انرژی کمتر و بهینهتری را دارد- را خریداری کنند.نایب رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این اقدام مصرف انرژی را کاهش می دهد و بسیاری مشکلات را حل خواهد کرد چراکه بسیاری از کالاها به دلیل کیفیت نامناسب مصرف برق بالایی دارند اما از این پس مصرف کننده می تواند به این مهم توجه کند.به گزارش خانه ملت، در ماده 4 "طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور" نیز آمده است؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت از طریق صنایع انرژی بر موضوع ماده (3) این قانون مکلف است برای تأمین برق پایدار مشترکان صنعتی، حداقل نه هزار (9000) مگاوات نیروگاه حرارتی با بازدهی حداقل پنجاه و پنج (55) درصد و هزار (1000) مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و پاک تا پایان سال 1404 از محل منابع داخلی صنایع مذکور احداث کند.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
برداشت روزانه ۱۴ میلیون مترمکعب گاز از فاز ۱۱ پارس جنوبی در سال ۱۴۰۱
-
بی توجهی دولتها به گسترش انرژیهای تجدیدپذیر
-
سه برابر ظرفیت مراتع کشور از آنها استفاده می شود
-
روشن شدن موتور دیپلماسی اقتصادی ضد تحریمی
-
تمامی وسایل گرمایشی و سرمایشی دارای برچسب انرژی میشوند
-
تخصیص سوخت مصرفی به مشترکان تهرانی دارای مولد برق
-
کاهش ۲۷ درصدی ورودی سدهای تهران
-
بهره برداری از خط انتقال گاز قم-پارچین درتابستان ۱۴۰۱
-
لزوم ورود شورای عالی آب به اولویت اصلی کشور
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



