سومين نشست تخصصي اقتصاد درياپايه برگزار مي‌شود

نگاهي به نشست صنعت توریسم دریایی

گروه دانش دریا – امید اسماعیلی - سومين نشست تخصصي اقتصاددرياپايه با اجرای روزنامه دریایی اقتصادسرآمد با مشارکت و حمایت انجمن ها، تشکل ها و ارکان درایی ایران در سه شنبه هفته آتي در محل موسسه رده بندی ایرانیان برگزار مي‌شود كه از دو جهت اهميت دارد:

اهميت اول: ريشه دواندن سلسله نشست‌هاي تخصصي اقتصاد درياپايه 
عنوان سومين نشان مي‌دهد كه سلسله نشست‌هاي تخصصي اقتصاد درياپايه در حال ريشه دواندن است و به خوبي شكل گرفته است. 
از روز اولي كه با پل مه-دبير كل انجمن كشتيراني و خدمات وابسته ايران- در باره اهميت و ضرورت و چگونگي اجراي اين نشست‌ها سخن گفتيم و ايشان با روي باز استقبال كردند؛ معلوم بود كه اين نياز فكري، مورد توجه ساير انجمن‌ها و شخصيت‌هاي فكري و علمي قرار مي‌گيرد؛ زيرا هر كس با تامل در موضوع متوجه مي‌شود كه پاتوق علمي براي توليد و تضارب انديشه براي هر صنف و گروهي مهم و 
ضروري است.
اهميت دوم: مقوله فرهنگ و فرهنگ‌سازي در حوزه دريا
نشست سوم به يك مقوله فرهنگي خواهد پرداخت. مقوله‌اي بسيار مهم و راهبردي كه البته مورد غقلت قرار گرفته است. مقوله فرهنگ و فرهنگ‌سازي در حوزه دريا و مسائل مرتبط با آن بسيار حساس و ضروري است اما كمتر به آن توجه شده است.
گردشگري دريايي به عنوان دروازه ورد به زندگي پر نشاط دريايي، مي‌تواند بار بزرگي از فرهنگ‌سازي به نفع دريا را به دوش بكشد و به همين دليل، موضوع نشست سوم را خاص و قابل توجه كرده است. 

ميز انديشه ورزي در ادامه نشست‌ها:
نشست‌هاي تخصصي مورد حمايت اركان معتبري قرار گرفته است. 
علاوه بر انجمن كشتيراني و خدمات وابسته، موسسه رده‌بندي ايرانيان، اداره كل ريلي و دريايي وزارت صمت، انجمن بانكرينگ، انديشكده شيلات و آبزيان، شوراي توسعه صنايع دريايي، شركت كشتيراني پارس عبور و... به اين جمع پيوسته‌اند و انتظار مي‌رود اركان ديگر به ميز انديشه ورزي وارد شوند. 
با اين وصف، جدول نشست‌هاي تخصصي تا مردادماه با موضوع و كارشناسان مشخص چيده شده و هر هفته سه شنبه‌ها از ساعت 15 شروع مي‌شود. 
نشست چهارم نيز با موضوع گردشگري دريايي خواهد بود و سپس موضوع بررسي استانداردهاي دريايي روي ميز قرار خواهد گرفت. موضوع‌هاي مانند قوانين و مقررات دريايي، آموزش دريايي، توليد دانش در شيلات، انجمن كارگران دريايي و... از ديگر مباحث
 خواهند بود. 
مشاركت در نشست‌ها:
اشخاص حقيقي(پژوهشگران و استادان علوم دريايي) و نيز شخصيت‌هاي حقوقي(مانند انجمن‌ها و تشكل‌ها) مي‌توانند بدون محدوديت خاص، مشروط به مشاركت مستقيم و جدي در برگزاري نشست‌ها، به جمع همكاران خود پيوسته و سهم خود براي تحقق اقتصاددرياپايه را ادا كنند. به اين منظور علاقه‌مندان مي‌توانند با شماره88769227-021 یا 09198543996دبيرخانه نشست‌ها تماس حاصل نمايند. 
نگاهي به نشست صنعت توریسم دریایی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه