مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان

اجرای طرح آموزش و ارائه تجهیزات ایمنی در ۱۰۰ مدرسه لرستان

خرم آباد- رضا حبیبی خبرنگار اقتصادسرآمد-  مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: احداث ۸۵۰ کیلومتر راه روستایی برای مناطق مختلف استان اولویت بندی شد که از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۳۴۵ کیلومتر از این سطح احداث و آسفالت شده است. 
، مرتضی شیروانی در نشست خبری با رسانه ها افزود: با تفکیک راهداری و راه و شهرسازی،سال ۹۹ آمار روستاهای استان احصا و احداث ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته برنامه ریزی شد که ۸۵۰ کیلومتر از این سطح برای ۱۹۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در دستور کار قرار گرفت که در ۲ سال گذشته ۳۴۵ کیلومتر از این مسیرها احداث شد.
وی با اشاره به احداث ۱۷۱ کیلومتر راه روستایی در لرستان طی سال گذشته و رتبه دوم استان در کشور اظهار داشت: تهاتر قیر با پیمانکاران در سال جاری محقق نشده و امسال تنها ۷۳ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد همچنین ۱۰۰ میلیارد ریال سهمیه قیر رایگاه استان اختصاص یافته است.
وی سهمیه دریافتی قیر رایگان استان در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را ۸۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۱۰۵ نقطه پرحادثه در جاده های لرستان شناسایی شده است که بهسازی و ایمن سازی ۲۲ نقطه با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات استان در حال انجام می باشد.
شیروانی انجام ۹۳ کیلومتر زیرسازی محور روستایی و لکه گیری و روکش آسفالت ۲۹۵ کیلومتر راه های استان را از جمله اقدامات سال جاری برشمرد و بیان کرد: انجام ایمن سازی در سطح ۶۰ کیلومتر، تامین و تگهداری ۱۴۱ کیلومتر روشنایی، سه هزار کیلومتر خط کشی، نصب ۱۰۰ هزار عدد تابلو و علائم ایمنی و تکمیل ۲ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی نیز از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفته است.
وی گفت: از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۸۰۷ کیلومتر روکش آسفالت راه ها در لرستان انجام، ۱۲۰ کیلومتر نیوجرسی نصب و بیش از پنج هزار کیلومتر خط کشی راه های لرستان اجرا شد و استان در رتبه دوازدهم استان های با کمترین میزان تصادفات قرار دارد.
وی با انتقاد از برخی اظهارات در خصوص رتبه نخست لرستان در تصادفات و تلفات جاده ای اظهار داشت: ۱۴ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال از ابتدای امسال تاکنون، در محورهای استان هزینه شده‌ در حالیکه تنها حدود چهار هزار ۴۵۰ میلیارد ریال از این رقم تخصیص یافته است.
شیروانی اضافه کرد: بیش از ۴۰۰ نیروی راهدار با استفاده از ۲۶۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین برای طرح زمستان در حالت آماده‌باش و در ۳۸ پایگاه راهداری جاده‌ه ای مستقر هستند. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از اجرای طرح آموزش و ارائه تجهیزات ایمنی در ۱۰۰ مدرسه حاشیه راه‌های این استان خبر داد.
، مرتضی شیروانی ، اظهار داشت: در قالب اجرای طرح ارتقای ایمنی مدارس حاشیه راه‌های استان که با همکاری راهداری و حمل‌ونقل، پلیس‌راه، آموزش‌وپرورش و دهیاری‌ها انجام می‌شود، نسبت به آموزش سمعی - بصری مجموعه هدف، با اجرای برنامه‌های متنوع اقدام می‌شود.وی ادامه داد: در این پروژه فرهنگی که در قالب برنامه‌های آموزشی - انگیزشی اجرا می‌شود، ضمن ارائه آموزه‌های سمعی - بصری، نسبت به توزیع و اهدا اقلام متنوع شامل کیف، دفتر، جامدادی، کتابچه‌های آموزشی و… که منقش به المان‌های ترافیکی هستند اقدام می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، اضافه کرد: در این طرح قرار است به چهار هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز در ۱۰۰ مدرسه حاشیه راه‌های استان لرستان آموزش و تجهیزات ایمنی لازم ارائه شود. 
وی ادامه داد: ۶ سامانه ثبت تخلف در محور آزادراه-خرم آباد نصب شده، همچنین ۲ باب مجتمع خدماتی– رفاهی بین راهی ایجاد شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان به عملکرد شاخص در حوزه معاونت راهداری اشاره کرد و افزود: روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی به طول ۲۹۵ کیلومتر، بهره‌برداری از ۲ دستگاه زیرگذر، احداث و بهره‌برداری از ۹ دستگاه پل، تنقیه ۲۳۰۰ دستگاه پل، خط‌کشی راه‌ها به طول ۳ هزار کیلومتر، ۶۰ کیلومتر نصب نیوجرسی، ایجاد روشنایی در ۱۵ نقطه را از جمله اقدامات انجام شده در ۸ ماهه امسال عنوان کرد.
مهندس شیروانی بیان کرد:  در حوزه حمل و نقل از ابتدای سال تا پایان آبان ماه، ۳ میلیون و ۶۳۴ هزار تن کالا از مسیر جاده‌ای استان جابجا شده و همچنین یک میلیون و ۴۵۳ هزار مسافر جابه‌جا شده‌ است.
وی به اقدامات شاخص اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان اشاره کرد و گفت: بیش از هزار مورد بارنامه ترافیکی صادره و همچنین امسال ۵ هزار نفر ساعت برای کاربران آسیب‌پذیر آموزش‌های ایمنی ترافیکی انجام شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان بیان داشت: ۱۲ شرکت حمل و نقل کالا در طول ۸ ماهه امسال ایجاد شده است.وی به اقدامات انجام شده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان در دولت سیزدهم اشاره کرد و بیان داشت: روکش و آسفالت راه اصلی و فرعی به طول ۸۰۷ کیلومتر ،۸۵ کیلومتر نصب حفاظ میانی(نیوجرسی) و خط کشی ۶ هزار و ۵۹۹ کیلومتر ازجمله اقدامات شاخص می باشد. لرستان هشت هزار کیلومتر راه دارد که حدود پنج هزار کیلومتر از این مسیرها برفگیر است.
 اجرای طرح آموزش و ارائه تجهیزات ایمنی در ۱۰۰ مدرسه لرستان
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه