نمايشگاه بوشهر؛

جوركش نمايشگاه های برگزار نشده صنايع دريايي كشور

ایرج گلشنی- نمايشگاه بين المللي بوشهر كه در شرف اجراست، يك مزيت بسيار بزرگ دارد و آن اين است كه در مكان مناسب اجرا شده است. مكان مناسب براي يك نمايشگاه دريايي، عمق شهر تهران و انبوه ترافيك و دوده نيست؛ بلكه درست همان‌جايي است كه كشتي و دريا وجود دارد. يعني بندر. يعني جايي مانند بندر بوشهر. هويت دريايي براي نمايشگاه دريايي معنا دار است و مشتري خارجي اين را خوب درك مي‌كند. 
علاوه بر كاهش زمان و هزينه و فرار از فشار ترافيك و آلودگي تهران، چشم‌انداز دريايي براي يك نمايشگاه دريايي در جايي مانند بوشهر، هويت مستقيم به فروشنده و مشتري مي‌دهد تا ارتباط معناداري با هم برقرار كنند. برگزاري نمايشگاه در ساير استان‌ها- مانند تهران- هر چند ممكن است مزيت نسبي خود را داشته باشد، اما به احساس لطيف دريا و كشتي و تاجران دريايي نمي‌رسد. اين است كه به نظر مي‌رسد نمايشگاه بين‌المللي صنايع دريايي بوشهر، يك سر و گردن از ديگر نمايشگاه‌هاي مشابه بالاتر است و برگزاري آن معناي روشن و درك مستقيم دارد كه در نهايت منجر به نتايج دل‌خواه براي حاضران در نمايشگاه از شركت‌ها تا مشتريان دارد. 
نمايشگاه بوشهر، در حقيقت جوركش نمايشگاه برگزار نشده امسال صنايع دريايي كشور است. دارد جبران مافات مي‌كند. جاي خالي ديگران را پر كرده است. از اين منظر، نقطه مثبت بزرگي است كه در ماه‌هاي پاياني 402 اجرا شده است. 
اما هويت جغرافيايي بوشهر به عنوان يك بندر مهم، مي‌تواند نقطه اميد بزرگي براي نمايشگاه‌هاي دريايي كشور باشد. با كسب تجربه از اين نمايشگاه و برگزاري قوي‌تر نمايشگاه‌هاي اينده، بايد به بوشهر به عنوان قطب نمايشگاهي صنايع دريايي ايران نگريست و روي آن حساب باز كرد. 
جوركش نمايشگاه های برگزار نشده صنايع دريايي كشور
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه