مدیرکل شیلات خوزستان عنوان کرد

رشد قابل توجه تولیدات آبزی‌پروری خوزستان در دولت سیزدهم


مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به روند توسعه اقتصادی و تقویت حوزه شیلات خوزستان در دولت سیزدهم، از رشد قابل توجه تولیدات آبزی‌پروری استان در این دولت خبر داد و گفت: میزان تولیدات آبزی‌پروری در سال ۱۴۰۱ در استان خوزستان، ۷۶ هزار و ۵۰۰ تن بوده که در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۸۲ هزار تن رسید.
به گزارش اقتصادسرآمد، مرتضی سوری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله رئیسی، رییس جمهور و دیگر شهدای خدمت سانحه بالگردبه ایسنا  اظهار کرد: بدون شک شهید آیت‌الله رئیسی الگوی مدیریت انقلابی که از مبانی تفکر امام راحل (ره)‌ و مقام معظم رهبری نشات می‌گیرد در کشور پایه‌گذاری کرد. ایشان همواره در بخش‌های اجرایی، خدمت‌رسانی حداکثری و بی‌منت به مردم را زمینه جلب رضایت پروردگار متعال می‌دانست.
وی با اشاره به روند توسعه اقتصادی و تقویت حوزه شیلات خوزستان در دولت سیزدهم، از رشد قابل توجه تولیدات آبزی‌پروری استان در این دولت خبر داد و افزود: میزان تولیدات آبزی‌پروری در سال ۱۴۰۱ در استان خوزستان، ۷۶ هزار و ۵۰۰ تن بوده که در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۸۲ هزار تن رسید.   
سوری با تاکید بر حفظ ذخایر طبیعی آبزیان و پایداری صید، رویکرد توسعه شیلات استان را جهش تولید در حوزه آبزی‌پروری و صنایع مرتبط عنوان کرد و گفت: توسعه پرورش ماهی در قفس و آبزی‌پروری دریایی علاوه بر کاهش فشار بر روی ذخایر آبزیان موجب تحقق اشتغال، رونق تولید و رشد اقتصادی کشور می‌شود.
مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به مصوبات سفر شهید آیت‌الله رییسی و هیئت دولت به خوزستان در حوزه شیلات از تخصیص مبلغ ۵۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت جهت تکمیل زیرساخت ۲ مجتمع آبزی‌پروری استان شامل مجتمع پرورش میگوی ۳۹۵ هکتاری هندیجان و مجتمع پرورش ماهیان گرمابی آزادگان کارون خبر داد و عنوان کرد: مبلغ ۵۰ میلیارد تومان نیز برای بهسازی و تکمیل اسکله صیادی هندیجان و مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های مجتمع های شیلاتی استان تخصیص پیدا کرده است.
سوری یادآور شد: همچنین مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه طرح‌های کشاورزی استان در زمینه شیلات و نخیلات تصویب شد.
وی با بیان اینکه تکمیل زیرساخت‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود نقش تاثیرگذاری بر روی رشد تولید، ایجاد امنیت غذایی، ارزآوری و جذب سرمایه‌گذار دارد، بیان کرد: سال گذشته بزرگترین طرح پرورش ماهیان خاویاری خوزستان در گتوند با ظرفیت تولید سالانه ۱۷۵ تن گوشت و ۵ تن خاویار و مجتمع ۳۹۵ هکتاری هندیجان با ظرفیت تولید ۹۰۰ تن میگو و طرح پرورش ماهیان دریایی در قفس در هندیجان به بهره‌برداری رسید.
رشد قابل توجه تولیدات آبزی‌پروری خوزستان در دولت سیزدهم
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه