ظرفیت تولید برق کشور از مرز ۱۰۰ هزار مگاوات عبور میکند
وزیر نیرو گفت: میزان آورد آب سالانه کشور که در گذشته ۴۰۰ میلیارد مترمکعب بود، اکنون به کمتر از ۳۷۰ میلیارد مترمکعب کاهش یافته است، بنابراین باید به سمت توسعه صنایع و کشاورزی کمآببر حرکت کنیم.
به گزارش اقتصادسرآمد، عباس علیآبادی در سفر به همدان، و شرکت در آیین افتتاح خط آبرسانی و تصفیهخانه شهر تویسرکان و بهرهبرداری از پروژه آبرسانی به ۱۶۰ روستای این استان ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر و اعیاد شعبانیه، سلام رئیسجمهور را به مردم استان همدان و شهرستان تویسرکان ابلاغ کرد.
علی آبادی با اشاره به وضعیت منابع آبی کشور، چاره اصلی حل مشکل آب در کشور را مدیریت مصرف عنوان کرد و گفت: میزان آورد آب سالانه کشور که پیشتر ۴۰۰ میلیارد مترمکعب بود، اکنون به کمتر از ۳۷۰ میلیارد مترمکعب کاهش یافته است. بنابراین، باید به سمت توسعه صنایع و کشاورزی کمآببر حرکت کنیم و از روشهایی مانند بازچرخانی آب و استفاده از آبهای نامتعارف برای حل مشکل بهره ببریم.
علیآبادی تأمین آب شرب و آبرسانی به روستاها را از اولویتهای دولت دانست و گفت: در این زمینه از فناوریهای روز دنیا استفاده خواهیم کرد. همچنین، باید شرایط اقتصادی و محیط کسب و کار را به گونهای جذاب کنیم که سرمایهگذاران بخش خصوصی به سمت صنعت آب و برق ترغیب شوند.
وزیر نیرو ادامه داد: امروز در حوزه انرژی با ناترازیهایی مواجهیم که عمدتاً ناشی از بدمصرفی است. این در حالی است که پیش از انقلاب اسلامی، کشور در صنعت برق تنها واردکننده بود و عمدتاً در سطح کارگری فعالیت میکرد، اما امروز به کشورهای بزرگ جهان تجهیزات فنی صادر میکنیم.
وزیر نیرو با اشاره به پیشرفتهای چشمگیر صنعت برق پس از انقلاب اسلامی تصریح کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی، ظرفیت نامی تولید برق تنها ۷ هزار مگاوات بود و در تابستان ۱۳۵۷ توانستیم ۳,۵۰۰ مگاوات برق تولید کنیم، اما امروز ظرفیت تولید برق کشور به ۹۴ هزار مگاوات افزایش یافته و بهزودی از مرز ۱۰۰ هزار مگاوات عبور خواهیم کرد.
وی با تأکید بر عزم دولت چهاردهم برای حل مشکل ناترازی برق گفت: در این دولت همقسم شدهایم که مشکل ناترازی را حل کنیم و قطعاً این کار را انجام خواهیم داد. شدت مصرف انرژی در ایران چندین برابر کشورهای جهان است و همانطور که مقام معظم رهبری در نمایشگاه پیشگامان پیشرفت فرمودند، راهکار اصلی این مسئله، کاهش و مدیریت مصرف است.
علیآبادی با اشاره به برنامههای دولت برای بهبود وضعیت مصرف برق افزود: سال آینده وضعیت مصرف برق به مراتب بهتر خواهد شد و در تابستان ۱۴۰۵ نیز مشکل ناترازی را برطرف خواهیم کرد. در این مسیر، ۱۴ مگاپروژه تعریف شده است تا هم ظرفیت تولید را افزایش دهیم و هم راندمان نیروگاهها را ارتقا بخشیم. با این حال، تمرکز اصلی ما بر روی مدیریت مصرف است و با سوءاستفادهها در این حوزه برخورد خواهیم کرد.
وی در ادامه بر ضرورت رعایت الگوی مصرف تأکید کرد و گفت: ما متعهد به توزیع برق در چارچوب الگوی مصرف هستیم. افرادی که مصرف مازاد دارند، باید برق مورد نیاز خود را از بازار آزاد، مانند بورس انرژی، تأمین کنند.
به گزارش اقتصادسرآمد، عباس علیآبادی در سفر به همدان، و شرکت در آیین افتتاح خط آبرسانی و تصفیهخانه شهر تویسرکان و بهرهبرداری از پروژه آبرسانی به ۱۶۰ روستای این استان ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر و اعیاد شعبانیه، سلام رئیسجمهور را به مردم استان همدان و شهرستان تویسرکان ابلاغ کرد.
علی آبادی با اشاره به وضعیت منابع آبی کشور، چاره اصلی حل مشکل آب در کشور را مدیریت مصرف عنوان کرد و گفت: میزان آورد آب سالانه کشور که پیشتر ۴۰۰ میلیارد مترمکعب بود، اکنون به کمتر از ۳۷۰ میلیارد مترمکعب کاهش یافته است. بنابراین، باید به سمت توسعه صنایع و کشاورزی کمآببر حرکت کنیم و از روشهایی مانند بازچرخانی آب و استفاده از آبهای نامتعارف برای حل مشکل بهره ببریم.
علیآبادی تأمین آب شرب و آبرسانی به روستاها را از اولویتهای دولت دانست و گفت: در این زمینه از فناوریهای روز دنیا استفاده خواهیم کرد. همچنین، باید شرایط اقتصادی و محیط کسب و کار را به گونهای جذاب کنیم که سرمایهگذاران بخش خصوصی به سمت صنعت آب و برق ترغیب شوند.
وزیر نیرو ادامه داد: امروز در حوزه انرژی با ناترازیهایی مواجهیم که عمدتاً ناشی از بدمصرفی است. این در حالی است که پیش از انقلاب اسلامی، کشور در صنعت برق تنها واردکننده بود و عمدتاً در سطح کارگری فعالیت میکرد، اما امروز به کشورهای بزرگ جهان تجهیزات فنی صادر میکنیم.
وزیر نیرو با اشاره به پیشرفتهای چشمگیر صنعت برق پس از انقلاب اسلامی تصریح کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی، ظرفیت نامی تولید برق تنها ۷ هزار مگاوات بود و در تابستان ۱۳۵۷ توانستیم ۳,۵۰۰ مگاوات برق تولید کنیم، اما امروز ظرفیت تولید برق کشور به ۹۴ هزار مگاوات افزایش یافته و بهزودی از مرز ۱۰۰ هزار مگاوات عبور خواهیم کرد.
وی با تأکید بر عزم دولت چهاردهم برای حل مشکل ناترازی برق گفت: در این دولت همقسم شدهایم که مشکل ناترازی را حل کنیم و قطعاً این کار را انجام خواهیم داد. شدت مصرف انرژی در ایران چندین برابر کشورهای جهان است و همانطور که مقام معظم رهبری در نمایشگاه پیشگامان پیشرفت فرمودند، راهکار اصلی این مسئله، کاهش و مدیریت مصرف است.
علیآبادی با اشاره به برنامههای دولت برای بهبود وضعیت مصرف برق افزود: سال آینده وضعیت مصرف برق به مراتب بهتر خواهد شد و در تابستان ۱۴۰۵ نیز مشکل ناترازی را برطرف خواهیم کرد. در این مسیر، ۱۴ مگاپروژه تعریف شده است تا هم ظرفیت تولید را افزایش دهیم و هم راندمان نیروگاهها را ارتقا بخشیم. با این حال، تمرکز اصلی ما بر روی مدیریت مصرف است و با سوءاستفادهها در این حوزه برخورد خواهیم کرد.
وی در ادامه بر ضرورت رعایت الگوی مصرف تأکید کرد و گفت: ما متعهد به توزیع برق در چارچوب الگوی مصرف هستیم. افرادی که مصرف مازاد دارند، باید برق مورد نیاز خود را از بازار آزاد، مانند بورس انرژی، تأمین کنند.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
ترجمه اجرایی کلیدواژههای بیانیه مشترک ایران و عمان درباره تنگه هرمز
-
کشف ۷۳ هزار تن نهاده دامی قاچاق و احتکاری در سراسر کشور
-
ورود یک میلیون و 200 هزار نفر گردشگر به گیلان در تعطیلات اخیر
-
رونق گردشگری کیش نیازمند راه اندازی پروازهای متعدد است
-
پیام سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به مناسب روز جهانی دریانورد
-
حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از پروژه های راهبردی پالایشگاه نفت تهران
-
نصب بزرگترین سکوی نفتی خلیج فارس با تکیه بر دانش بومی
-
یک پورتال خدمات محور بر بستر سامان سوئیت
-
از خودرو تا کشتی؛ خودرانها قانونمند میشوند
-
از تربیت مدیران حرفهای تا ارتقای ظرفیت عملیاتی مهرآباد
-
با وجود آسیب به بیش از ۲ هزار منطقه، میانگین خاموشیها در دوران جنگ کمتر از ۵۰ دقیقه بود
-
ازسرگیری پروازهای ایران و امارات در هفته جاری
-
وقتی رقابت از تولید بیشتر به بهرهوری بیشتر تغییر میکند؛ درس مهم پروژه FRW نفت سپاهان
-
تبدیل مواد و انرژی که هدر میرفت به محصول قابل استفاده و ارزشمند
-
تفتان به ایستگاه گمرکی ریلی تجارت ایران و پاکستان تبدیل شد
-
بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر بوشهر
-
ما بر تضمین ایمنی دریانوردان تمرکز داریم
-
«نبود تشکلهای صنفی قدرتمند» پیگیری مطالبات دریانوردان را دشوار کرده است
-
آیا ایران برای آینده دریانوردی خود برنامه دارد؟
-
دریانوردان در خط مقدم آتش



