فردانه، اولین کارگاه آموزشی پیشرفت های تغذیه و مدیریت پرورش آبزیان را برگزار کرد

رسالت حرفه ای فرادانه برای گسترش آموزش در صنعت آبزی پروری

روزنامه دریایی سرآمد - اولین کارگاه آموزشی تخصصی پیشرفت های جدید در تغذیه و مدیریت پرورش آبزیان در قالب سه پنل تخصصی روش های جدید تولید خوراک آبزیان با تاکید بر میکرو دایت ها،روش های نوین کنترل کیفیت خوراک آبزیان  و راهکارهای مقابله با سیل در مزارع پرورش آبزیان توسط هلدینگ فرادانه به عنوان بزرگترین تولیدکننده خوراک آبزیان در خاورمیانه در سالن مروارید نمایشگاه بین المللی تهران با حضور فعالان و علاقمندان حوزه شیلات و آبزی پروری برگزارشد.
امروزه، پرورش آبزیان و صنایع وابسته آن، به عنوان یکی از مراکز مهم اشتغال زایی در صنعت کشور و از عوامل مهم در تولید ثروت و جلوگیری از خروج ارز از کشور شناخته می شود. تلاش برای بهبود عملکرد این صنایع به طور قطع می تواند، ضمن ارتقاء عملکردهای فوق، باعث توسعه کمی سایر مشاغل مرتبط و در نهایت توسعه اقتصادی کشور شود. در این بین، اهمیت نقش آموزش و علمی کردن فعالیت های مرتبط با این صنعت می‌تواند، گام مهمی در توسعه کمی و کیفی صنعت آبزی‌پروری و صنایع مرتبط در کشور قلمداد شود.  در همین رابطه و در حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری، غذاهای دریایی و صنایع وابسته که اوایل آذرماه در تهران برگزار شد  با دکتر امیر سلطانی، مدیر تولید هلدینگ فرادانه، دکتر سید مهدی رضوی، مدیر بهره برداری هلدینگ فرادانه، دکتر مهدی عرب، مدیر بازرگانی هلدینگ فرادانه و دکتر اسفندیار نجفی، مدير تحقيق و توسعه هلدینگ فرادانه هم صحبت شدیم که مشروح آن را در ذیل با هم می خوانیم:
  بحث آموزش، بخشی از رسالت اجتماعی هلدینگ فرادانه است
دکتر امیر سلطانی، مدیر تولید هلدینگ فرادانه، در خصوص اقدام این هلدینگ در برنامه ریزی و اجرای کارگاه پیشرفت های جدید و مدیریت پرورش آبزیان به خبرنگار ما گفت:« بحث آموزش، بخشی از رسالت اجتماعی هلدینگ فرادانه است». وی تاکید کرد: در دنیای مبتنی بر اطلاعات و ارتباطات، تنها تولیدِ متکی بر آموزش و توانمندی های علمی است که می تواند، فرایند ورود تولید به بازار رقابتی را به لحاظ اقتصادی توجیه نماید.  دکتر سید مهدی رضوی، مدیر بهره برداری هلدینگ فرادانه نیز با تاکید بر نقش آموزش در نهادینه کردن و عمق‌بخشی به صنعت آبزی پروری به خبرنگار ما گفت:این هلدینگ، با بهره‌گیری از حضور فعالان صنعت آبزیان و مشتریان این عرصه، در نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهی‌گیری، غذاهای دریایی و صنایع وابسته، تلاش کرد به رسالت حرفه ای خود را در قبال توسعه کیفی این صنعت در کشور عمل کند و به همین منظور،این کارگاه آموزشی را برنامه ریزی و اجرا کرد. 
همکاری با شرکت های دانش بنیان و دانشگاه‌های سطح یک کشور در دستور کار هلدینگ فردانه
وی در تشریح برنامه های این هلدینگ برای توسعه صنعت خوراک آبزیان افزود:« هلدینگ فرادانه به عنوان خط مقدم توسعه این صنعت در کشور، فعالیت خود را هم در بعد کمی، با افزایش خطوط تولید و هم در بعد کیفی، با جهاد علمی برای کاهش هزینه تمام شده و بهبود کیفیت خوراک تولیدی، متمرکز نموده و در این راه، همکاری های گستردهای را با مراکز علمی معتبر از قبیل شرکت های دانش بنیان و دانشگاه‌های سطح یک کشور، مانند دانشگاه‌های تهران و صنعتی اصفهان در دستور کار خود قرار داده است». دکتر مهدی عرب، مدیر بازرگانی هلدینگ فرادانه،هم با انتقاد از عدم هماهنگی های لازم بین بخش خصوصی و دولتی در توسعه صنایع وابسته به آبزی پروری، تاکید کرد:« اگر دولت  در مسئله  آموزش در این صنعت به کمک بخش خصوصی بیاید می توانیم، تاثیرات مضاعف آن را در همه ابعاد مرتبط با صنعت آبزی پروری از اشتغال زایی تا عمق‌بخشی به کیفیت تولید  شاهد باشیم». وی ادامه داد:« دولت، جهت تحقق نقش خود در این مساله می تواند، با ایجاد بستر مناسب آموزشی برای حضور متولیان این صنعت و کمک به جذب تسهیلات لازم در کسب و توسعه دانش فنی مرتبط، بخش خصوصی را یاری کند. 
گستردگی بیماری ها در بین آبزیان، وابستگی به تخم چشم زده
 از چالش های صنعت آبزیان است
مدیر بازرگانی این هلدینگ، با تاکید بر تهدیدات و فرصت های صنعت آبزی پروری در کشور معتقد است:« از آنجا که کشور ما جزء کشورهای کم آب منطقه است، خشکسالی به عنوان یکی از مهمترین، تهدیدات این صنعت شناخته می‌شود. وی گستردگی بیماری ها در بین آبزیان، وابستگی به “تخم چشم زده” و عدم وجود شرایط مطلوب در عرصه تجارت و بازرگانی در منطقه را از چالش های این صنعت دانسته و افزود در مقابل تهدیدات مذکور، این صنعت با وجود زیر ساخت های مناسب، دارای خط ساحلی طولانی، وجود نیروی انسانی متخصص و فرهنگ سازی برای مصرف آبزیان در کشور، می تواند به عنوان یکی از منابع اقتصادی جایگزین، برای خروج کشور از اقتصاد تک محصولی مورد توجه مسئولین قرار گیرد. 
برگزاری سمینار دو روزه هلدینگ فرا دانه در نمايشگاه ايران
‌فكس  IRANFEXبوشهر
دکتر اسفندیار نجفی، مدير تحقيق و توسعه هلدینگ فرادانه هم با تاکید بر اهمیت تحقیقات علمی در فرایند تولیدات این هلدینگ، اجرای کارگاه آموزشی در ششمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری، غذاهای دریایی و صنایع وابسته را در همین راستا ارزیابی کرد. وی تاکید کرد، نگاه هلدینگ فرادانه به مسئله اجرای نمایشگاه ها، نگاهی کاربردی و راهبردی است و از این رو هلدینگ فرادانه در این نمایشگاه، دراقدامی ابتکاری، انتقال داشته های علمی خود را به سایر همکاران صنعت آبزی پروری در قالب اجرای پنل های علمی در دستورکار قرار داد که خوشبختانه با استقبال بالایی از سوی شرکت کنندگان در نمایشگاه روبرو شد.مدير تحقيق و توسعه هلدینگ فرادانه گفت: هلدینگ فرا دانه کمک به توسعه كسب و كار مشتريان را سرلوحه قرار داده است. يكي از راهكارهای توسعه کسب و کار مشتریان افزايش آگاهي آنان است. دکتر نجفی با اشاره به توان علمی کارشناسان هلدینگ فرادانه گفت: در همین راستا با اجرای سه استاد برجسته دارای Phdآبزي‌پروري و تغذيه آبزيان، دکتر امیر سلطانی، دکتر سید مهدی رضوی، دکتر مهدی عرب پنل های تخصصی این کارگاه آموزشی بر پا شد.مدير تحقيق و توسعه هلدینگ فرادانه در ادامه به برگزاری سمینار دو روزه هلدینگ فرا دانه در بوشهر اشاره کرد و گفت: همزمان با برگزاری نمايشگاه ايران‌فكس  IRANFEX که بهمن‌ماه سال جاری برگزار می شود این سمینار را با حضور اساتيد داخلي و خارجي با موضوع تكثير و پرورش ماهي سي بس آسيايي كه يكي از گزينه‌هاي توسعه شيلات در خليج فارس و درياي عمان است را بر گزار می کنیم.
رسالت حرفه ای فرادانه برای گسترش آموزش در صنعت آبزی پروری
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه