حکمتی عالمانه از سوی نداجا به پیروی از رهبری انقلاب اقتصاد سرآمد گزارش می دهد

قدردانی از شاهکار ناوگروه ایرانی

گروه امنیت دریایی - فیروز اسماعیلی نژاد- بالابلندان و قامت قیامتان نداجا حضوری غیرتمندانه در آب‌های سهمگین و خطرناک اقیانوس آرام که چندین ناوبندر با تناژ بیش از ۱۰۰ هزارتن را در دل خود مدفون کرده است توانستند سربلند و سرافراز به آموزگارانی از جنس آب و آفتاب برای جوانان این مرز و بوم تبدیل شوند.
به گزارش خبرنگار اعزامی اقتصادسرآمد به بندرعباس، پس از بازگشت غرورآفرین ناوگروه ۸۶ و استقرار در منطقه یکم دریایی نداجا و پهلوگیری در سواحل بندرعباس، نوبت به برگزاری آیین استقبال رسمی از این ناوگره نیروی دریایی ارتش رسید.
 مراسمی برای قدردانی از ۳۵۰ نیروی جان برکف دریایی ارتش، نیرویی که با کد ۳۶۰ به سفر پرخطر و پر تلاطم برای دور دنیا رفتند، سفری که هزاران ساعت خاطره‌سازی کرد از انجام سه عمل جراحی تا پشت سرگذاشتن سه طوفان سهمگین در دل ناآرام‌ترین اقیانوس جهان.
ما در روزنامه دریایی اقتصاد سرآمد انعکاس اخبار و گزارشات متعدی از دلیرمردان نیروی دریایی ارتش داشتیم، اینکه ۳۵۰ دریانورد ارتشی در قالب ناوگروه 86 نداجا توانستند با دریانوردی طولانی، رکورد تاریخی عبور از اقیانوس آرام را بشکنند و بیش از 65 هزار کیلومتر دریانوردی کنند تا به واسطه همین حرکت بزرگ در تاریخ بالا بلند ایران سرافراز ثبت و ضبط کنند.

مراسمی باشکوه در قامت بلندقامتان ناوگروه ۸۶
در همین راستا و برای قدردانی از عوامل ناوگروه معروف به ۳۶۰ شامل نیروهای خدوم ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مکران مراسمی باشکوه با حضور سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، مقامات عالی‌رتبه لشکری و کشوری، خانواده‌های دریانوردان و وابستگان نظامی کشورهای همسایه برگزارشد.
اجرای ارکستر سمفونیک در عظمت دریادلان
ارکستر سمفونیک صدا و سیما در عرشه ناوشکن دنا برای استقبال رسمی از ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اجرای قطعه زیبا و حماسی در عظمت دریانوردی دلاور مردان ایرانی در 65 هزار کیلومتر دریانوردی به دور دنیا، یکی از سورپرایزهای ستاد برگزاری مراسم استقبال بود که با این اقدام جهاد دریایی رزمندگان ناوگروه و ساحل صبوری خانواده‌های آنان را به تصویر کشیدند. 

قدردانی از فرمانده ناوگروه 86
 نیروی دریایی ارتش
در این مراسم برای قدردانی از زحمات و رشادت فرمانده میدان در آب‌های جهانی، ناخدا یکم فرهاد فتاحی فرمانده ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش که به ارتقا درجه ایشان منتج شد، توسط سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، درجه دریادار دومی به وی اعطا شد.
یکی از تصاویر قشنگ این مراسم هم‌صدایی نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران بود که با نصب بنر قدردانی از قهرمانان دریادل ارتش بر ورودی ناوگان جنوب و همچنین اهدا تاج گل به فرمانده ناوگروه ۸۶ بر وزنه این بزرگ منشی‌ها افزود.
در این مراسم دو تن از فرزندان خانواده‌های ناوگروه ۸۶ که هر کدام در وصف دلتنگی در نبود بابا و مرد خانواده، دل نوشته‌ای را قرائت کردند.
- دخترک و پسرک این مراسم هرکدام با وصفی دل انگیز از نبودن بابای خود گفتند:
- خوشبختی، یعنی داشتن بابایی که قهرمانه و مرد جنگ است
- خوشبختی یعنی داشتن خدایی که تورا برای من نگه داشت
- بابای نازنین: به جای همه‌ی روزهایی که نبودی منو ببین
- بابای مهربانم از ته دل دوستت دارم
و خداوند باباهای مهربون و همه مردان بزرگ را برای مان حفظ کند

مأموریت ناوگروه ۸۶ مبدا تاریخ 
جدیدی برای ایران
سرلشکر محمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم گفت: اقدام بی‌سابقه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در انجام این مأموریت سخت و سنگین، موضوعی تاریخی، استثنایی و مبدا یک تاریخ جدید برای کشورمان شد.

 دلاوری ارتش در اوج تحریم‌ها 
با ناوشکن تماما ایرانی دنا
وی با اشاره به رفت و آمدها و مذاکرات با برخی طرف‌های نظامی خارجی، بیان داشت: مشاهده می‌کنیم حتی کشورهایی که بالقوه با ثروت و امکانات خویش می‌توانند این دست از مأموریت‌ها را انجام دهند اما هیچ‌گاه چنین جرات و جسارتی را در آن‌ها مشاهده نمی‌کنیم، اما این ارتش دلاور ما است که در اوج تحریم‌ها، با ناوشکن تماما ایرانی با دنا و مکران چنین مسیر خطرناکی را طی می‌کند.
سرلشکر باقری اضافه کرد: آمارها از دل این مأموریت بزرگ، استثنایی و بی‌نظیر است که یک نیروی دریایی تحت تحریم بتواند چنین مأموریتی را انجام دهد و ما دیدیم که کشورهایی که خوف داشتند با دیدن این اقتدار و توانمندی این عزیزان را پذیرفتند و این ناوگروه در مسیر خود در آن‌ها پهلو گرفت.
وی تأکید کرد: بسیار بزرگ‌تر از آنچه در ظاهر و مادیات این مأموریت می‌بینیم، اراده و ایمان و شجاعت و وطن پرستی شما جوانان عزیزی است که این افتخار بزرگ را رقم زدید. خدا را بر این نعمت بزرگ شکر می‌گذاریم و خدا را شاکر وجود خانواده‌های عزیزتان هستیم که این فراغ را با سربلندی طی کردند و پشتوانه و دعاگوی شما بودند و سختی‌های زندگی را همسران و فرزندان‌تان تحمل کردند.

نیروی دریایی حوزه نفوذ و هویت منطقه‌ای 
خود را افزایش داد
امیر دریادار ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم استقبال رسمی از ناوگروه 86 در منطقه یکم امامت نداجا با قدردانی از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به دریادلان حاضر در ناوگروه 86، عنوان کرد: فرزندانی از 29 استان کشور در این مأموریت مهم و راهبردی حضور داشتند و این نشانه تعلق این حرکت عظیم به همه ملت ایران است.

 این افتخار به نام ملت و به نام مردم
 بزرگ ایران است
وی با بیان این که این افتخار به نام ملت ایران و به نام همه مردم بزرگ ایران است، افزود: خانواده‌های این رزمندگان دلاور در تحقق این مأموریت نقش بزرگی داشتند. نیروی دریایی راهبردی ارتش با حضور در آب‌های آزاد دنیا و دریانوردی بلند مدت، عمق راهبردی و آینده نگری در قدرت دریایی توأم با حوزه نفوذ و هویت منطقه‌ای خود را گسترش داده است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان داشت: از این مأموریت بزرگ و با ارزش، دستاوردهای فراوانی نیز بدست آمده است و تجربه‌ای برای مأموریت‌های بزرگ آینده است. امروز فرزندان ملت ایران در نیروی دریایی با اذن ولی زمان و فرمانده کل قوا برای اولین بار در تاریخ ایران با بکارگیری دانش‌های نوین ضمن تأمین امنیت دریایی، با انجام 213 روز دریانوردی عملیاتی و سبز با دنا و مکران توانست در پهنه‌های اقیانوس حضور یابد تا ثابت کنند، ایران و ایرانی انزوا گریز و تحریم ناپذیر است.

عمل جراحی آپاندیس وسط اقیانوس آرام
 فرزاد فتاحی، فرمانده ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در ارائه گزارشی از سفر ناوگروه تحت فرماندهی‌اش به دور دنیا با بیان اینکه این ناوگروه در قالب ناو مکران، ناو دنا و یک بالگرد و یگان پهپادی به آب‌های دور دنیا اعزام شد، گفت: 

پیام صلح و دوستی را منتقل و پرچم ایران را در آب‌های جهان به اهتزاز درآوردیم
وی افزود: سربازان ولایت توانستند برای اولین بار با ناوشکن تمام ایرانی دنا به امر ولی زمان خود و در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، ضمن حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران، تأمین امنیت خطوط کشتیرانی، اثبات خودکفایی و دانش قدرت نظامی و صنعت دریایی را نشان داده و پیام صلح و دوستی را منتقل و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی را در آب‌های دنیا به اهتزاز درآورد.
 
ما ثابت کردیم تا پای جان با عهدی که با ولایت بستیم، هستیم
دریادار فتاحی تأکید کرد: ما ثابت کردیم تا پای جان با عهدی که با ولایت بستیم، هستیم و دیگر نمی‌گوییم «می‌توانیم» بلکه به امر ولی زمان ما توانستیم، ما ملت ایران توانستیم و با تکیه بر توان و دانش بومی خویش توانستیم این مأموریت مهم را انجام دهیم.
وی همچنین به انجام سه عمل جراحی در این ناوگروه با تدابیر از پیش تعیین شده و با تجهیزات موجود از جمله دو عمل آپاندیس و یک عمل شکستگی دست افسران خبر داد و گفت: ده‌ها مأموریت متنوع نیز در قالب این ناوگروه به انجام رسید.
فرمانده ناوگروه 86 اضافه کرد: رزمندگان این ناوگروه همگی از شیران ایرانند که هر کدام با روحیات محکم و استوار و معنوی خویش تداعی‌گر یاد و خاطره و خلق و خو و ایمان شهدای دلاور 8 سال دفاع مقدس از باکری تا همت و خرازی بودند و با اقتدای به ائمه اطهار و با برپایی محافل مهم معنوی و مناسبتی از محرم و صفر و احیا و قدر و توسل به حضرت فاطمه زهرا (س) با ایمان قوی این مأموریت را به پایان برسانند.
 قدردانی از شاهکار ناوگروه ایرانی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه